از یک قرن خدمات علمی استاد اردوبادی تجلیل می شود

استاد دکتر احمد صبور اردوبادی به سال 1302 در تبریز متولد و پس از پایان تحصیلات دکتری داروسازی تهران جزو اولین اساتید داروسازی تبریز در سال 1330 به عنوان استاد سم شناسی استخدام و پس از طی دوره تکمیلی تخصصی در فرانسه تا سال 1358 که بافتخار بازنشستگی نائل آمد.مشغول تدریس در دانشگاه و فعالیت های فرهنگی بودند.
تصویر از یک قرن خدمات علمی استاد اردوبادی تجلیل می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، استاد دکتر احمد صبور اردوبادی به سال 1302 در تبریز متولد و پس از پایان تحصیلات دکتری داروسازی تهران جزو اولین اساتید داروسازی تبریز در سال 1330 به عنوان استاد سم شناسی استخدام و پس از طی دوره تکمیلی تخصصی در فرانسه تا سال 1358 که بافتخار بازنشستگی نائل آمد.مشغول تدریس در دانشگاه و فعالیت های فرهنگی بودند. وی در دوره خدمت در دانشگاه انجمن علمی ـ مذهبی دانشگاه تبریز را تأسیس و با برگزاری جلسات سخنرانی از اساتید مدعو چون استاد جعفری، استاد مطهری، فخرالدین حجازی، دکتر شریعتی و سایر بزرگان در روشنگری و تربیت مذهبی دانشجویان ایفای نقش میفرمود.

در این مدت تألیفات متعددی در موضوعات دینی با نگاه علمی داشتند. از قبیل بررسی فرآورده های الکل از نظر فقه اسلام، موضوعات تربیتی، معمای عادت، هنر انسان بودن، قداست ذاتی زن، نگاه پاک زن، بهداشت اسلامی، راز طول عمر راههای مبارزه با سموم میکروبی روده، تکدی مهر و وفا از سگ و دهها کتاب دیگر حاصل عمر بابرکتشان بود. با وجود داشتن دکتری داروسازی و امکان تأسیس داروخانه، هیچ اقدامی در تأسیس داروخانه نداشتند. و پس از بازنشستگی نیز تنها مشغولیتشان مطالعه و تألیف کتاب بوده است.

زندگی بسیار ساده ای دارند و امرار معاششان از حقوق بازنشستگی است.

مراسم تجلیل از یک قرن خدمات علمی فرهنگی استاد. در آستانه 100 سالگی شان مصادف با روز قلم سه شنبه 14 تیر ماه با حضور و سخنرانی خودشان. در تبریز برگزار می گردد.

403847