جزئیات زلزله ۶.۱ ریشتری در هرمزگان/ ۵ کشته و ۳۹ مصدوم تاکنون

زمین لرزه ۶.۱ ریشتری که بامداد امروز در استان هرمزگان رخ داد، تاکنون منجر به مرگ پنج تن و مصدومیت ۳۹ تن دیگر شده است.
تصویر جزئیات زلزله ۶.۱ ریشتری در هرمزگان/ ۵ کشته و ۳۹ مصدوم تاکنون

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور دراین‌باره گفت: برابر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی۶.۱ ریشتر در ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه کانون این زلزله در۳۴ کیلومتری بندر خمیر بوده است، گفت: همچنین کانون زلزله۴۱ کیلومتر تا شهرستان کنگ و۴۸ کیلومتر تا بندر لنگه فاصله دارد و در نقاط مختلفی از احساس شده است. همچین این محل ۱۰۷ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد.

نامی ادامه داد: در پی وقوع این زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده باش درآمده و تیم‌های ارزیاب از سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و ... نیز به مناطق متاثر از حادثه اعزام شده‌اند و گزارش بررسی‌های آنان به زودی اعلام خواهد شد.

حضور مردم در خیابان ها

مردم هرمزگان در پی‌ زلزله شدید بامداد امروز و زمین‌لرزه‌های متعدد پس از آن غالباً امشب را به صورت آماده‌باش و بیرون از منازل مسکونی سپری می‌کنند.

مدیر هلال احمر هرمزگان گفت: روستای سایه‌خوش با بیش از ۳۰۰ خانوار، کانون اصلی زمین‌لرزه بوده که بیشترین خسارت‌ها برای همین منطقه است.

زلزله در سیستان و بلوچستان

زمین‌لرزه ۴/۱ ریشتری دقایقی پیش استان سیستان و بلوچستان حوالی سیرکان را لرزاند.

این زلزله در عمق ۲۸کیلومتری زمین رخ داد.

محل دقیق زلزله در هرمزگان/تمامی بیمارستان‌های استان هرمزگان در آماده باش کامل هستند

دکتر نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: تمامی بیمارستانهای استان هرمزگان در آماده باش کامل هستند.

تیم های واکنش سریع و تکنسین های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده اند، تمامی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و کادر بهداشت و درمان در حالت آماده باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشکیل شده است.

فرماندار بندر لنگه گفت: بعضی خانه‌ها صددرصد تخریب شده و خسارت‌ها بسیار شدید است!

تا حدود ۹۰ دقیقه پس از زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری هرمزگان، ۱۲ پس‌لرزه که غالبا بالای ۴ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بودند، به وقوع پیوست.

مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان گفت: عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان گفت: عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است.

403638