جزئیات مصوبه مجلس درباره تاسیس سازمان پدافند غیرعامل

جزئیات طرح تاسیس سازمان پدافند غیرعامل که کلیات آن از سوی نمایندگان مجلس تصویب شده، منتشر شد.
تصویر جزئیات مصوبه مجلس درباره تاسیس سازمان پدافند غیرعامل

به گزارش سایت خبری پرسون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تاسیس سازمان پدافند غیرعامل را تهیه و تدوین کرده اند؛ کلیات این طرح یکشنبه (۵ تیر) در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

متن این طرح در ادامه آمده است:

ماده واحده- درراستای تحقق تدابیر مقام معظم فرماندهی کل قوا و در اجرای سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل کشور و به منظور ارتقای بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری و افزایش تاب آوری ملی در زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم در برابر انواع تهدیدات نظامی، زیست فناوری و سلاح های نامتعارف نظیر هسته ای، میکروبی، زیستی، شیمیایی و سایبری(رایانیکی) دشمن «سازمان پدافند غیرعامل» در تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل می گردد.

تبصره ۱- سازمان پدافند غیرعامل دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل بوده و بر اساس قوانین و مقررات نیروهای مسلح و سایر قوانین موضوعه کشور اداره می گردد.

تبصره ۲-«کمیته دائمی پدافند غیرعامل» به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در سطح ملی و قلمرو جمهوری اسلامی ایران با اعضای ذیل تشکیل می گردد:

۱- رئیس ستاد کل نیروهای مسلح (رئیس)
۲- وزیر کشور
۳- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
۴- وزیر نفت
۵- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
۶- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
۷- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی
۸- دادستان کل کشور
۹- معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح
۱۰- رئیس سازمان بسیج مستضعفین
۱۱- رئیس سازمان پدافند غیرعامل(دبیر)

تبصره ۳- مصوبات کمیته با تأیید رئیس کمیته و ابلاغ رئیس جمهور برای تمامی دستگاه های کشوری و لشکری لازم الاجراء است. نحوه ابلاغ مصوبات و وظایف کمیته دائمی در اساسنامه تعیین می گردد.

تبصره ۴- دولت مکلف است هزینه اجرای طرح های پدافند غیرعامل دستگاه های اجرائی را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی کند.

تبصره ۵- طرح های پدافند غیرعامل بخش غیردولتی(عمومی و خصوصی) تحت نظارت سازمان پدافند غیرعامل کشور تهیه و اجراء می شود و هزینه های آن با تأیید سازمان مذکور به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می گردد.

تبصره ۶- اساسنامه سازمان توسط ستاد کل نیروهای مسلح و با همکاری وزارتخانه های «کشور» و « دفاع و پشتیبیانی نیروهای مسلح » و سازمان برنامه و بودجه حداکثر ظرف مدت سه ماه تهیه می شود و به تصویب مقام معظم فرماندهی کل قوا می رسد.

403084