مصرف برق نسبت به پارسال ۵ درصد افزایش یافت

مدیرعامل توانیر: اگر مشترکان ۱۰ درصد صرفه جویی کنند با آرامش خاطر تابستان را می‌گذرانیم که این عدد حدود ۳هزار مگاوات می‌شود.
تصویر مصرف برق نسبت به پارسال ۵ درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، آقای کردی مدیرعامل توانیر درباره آخرین وضعیت مصرف برق در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

سوال: چقدر مشترکان پر مصرف در کشور داریم؟

مدیرعامل توانیر: میزان مصرف برق ۸۳ درصد شهرها و روستاها مناسب است، کلا ۲۲ درصد مشترکان کم مصرف و ۶۱ درصد زیر الگوی مصرف هستند. در این میان ۱۵ درصد بیش از الگو مصرف برق استفاده می کنند اما مصرفشان به دو برابر نمی‌رسد. همچنین ۲ درصد از مصرف کنندگان بیش از ۲ برابری الگو، برق مصرف می‌کنند که قبوض آن ها با تعرفه های متفاوتی محاسبه می شود. علاوه بر کاهش مصرف و نحوه مصرف را هم باید مردم رعایت کنند و وسایل توصیه می‌شود از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ غروب از وسایل پر مصرف استفاده نکنید.

سوال: محاسبه میزان جوایز توانیر برای مشترکان خوش مصرف به چه شکل است؟

مدیرعامل توانیر: سعی کرده ایم برای کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند برنامه تشویقی در نظر بگیریم که عمده آن‌ها زیر الگوی مصرف هستند که حدود ۸۰ درصد هستند و نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته باشند.

در حالی قبض برق شما رایگان خواهد بود که کم تر از مصرف پارسال خود در همین ماه، برق استفاده کرده باشید. به طور مثال اگر پارسال ۳۰۰ کیلووات برق مصرف کردید ولی امسال این رقم به ۲۵۰ کیلووات رسیده باشد، قبض برق شما رایگان است. جایزه شما به این صورت است که یا از قبض شما کم می‌شود یا از قبض برق بعدی شما کاهش داده می‌شود. در مناطق گرمسیر که الگوی مصرف بیشتر است اگر در یک ماه ۵۰۰ کیلو وات صرفه جویی کنید مبلغ جایزه و یا تشویقی‌ها بیشتر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

402642