موانع تولید در حوزه کشاورزی رفع شود

امام جمعه سرچهان خواستار رفع موانع تولید در حوزه کشاورزی شد.
تصویر موانع تولید در حوزه کشاورزی رفع شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام محمد جواد طلایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرچهان ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و سالروز تأسیس جهاد سازندگی رفع نابسامانی‌ها و نارسایی‌ها در بخش کشاورزی براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جهت اصلاح نظام اداری، کاهش تصدی‌های غیر ضروری، ارتقای بهره‌وری و کارایی نیروی انسانی را از اهداف اصلی تأسیس جهاد سازندگی و کشاورزی دانست.

وی با تاکید بر اینکه در تمام دنیا دولتها متولی امنیت غذایی هستند، متذکر شد: قانون اساسی کشورها، امنیت غذایی را از وظایف دولتها می‌دانند که باید تأمین کنند.

خطیب جمعه سرچهان تاکید کرد: در فضای امروز جهانی، بخصوص بعد از جنگ اُکراین همه کشورها در سیاستهای خودشان نسبت به امنیت غذایی (صادرات، واردات و ذخیره‌سازی) تجدید نظر جدی دارند.

حجت الاسلام طلایی عنوان کرد: دنیا نشان داده است که در سالهای گذشته بحث غذا، خودش را از سطح امنیت غذایی به قدرت غذایی رساند و کشورها خودشان را به سمت اقتدار غذایی رساندند.

وی در ادامه بیان کرد: دراین زمینه بخش کشاورزی نقش اصلی راایفامی کند، زیرا اگر نگاهی گذرا به تاریخ کشورمان انداخته شود به این نکته مهم پی خواهیم برد که کشور ایران همواره مهد تولید انواع و اقسام محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان بوده است و به دلیل ۴ فصل بودن آن این مزیت و قابلیت تاکنون حفظ شده است.

امام جمعه ارسنجان ابراز امیدواری کرد که در این راه فقط و فقط باید تولیدکنندگان این بخش که همان کشاورزان سختکوش بی ادعا هستند حمایت شوند.

او تاکید کرد: امروزه با توجه به فشارهای ناجوانمردانه‌ای که به کشورمان وارد می‌شود، تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از پیش احساس می‌شود که مهم‌ترین راهکار در این زمینه افزایش تولیدات در بخش کشاورزی و ارز آوری از این طریق است که کشورمان به دلیل چهار فصل بودن دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های شگرفی در این زمینه است.

طلایی خاطرنشان کرد: باید به این نکته اذعان داشت که بخش کشاورزی باوجود تلاش‌های فراوان و گسترده‌ای که برای به حداکثر رساندن تولید در این بخش صورت گرفته، اما هنوز از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی برخوردار است که می‌تواند تولیدات آن را به ۲ تا ۳ برابر میزان فعلی افزایش یابد که در این صورت بخش کشاورزی قادر خواهد بود به تنهایی بخش قابل توجهی از نیازهای ارزی کشور را با صادرات در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و آبزیان و صنایع غذایی مختلف پاسخگو باشد.

امام جمعه سرچهان خواستار رفع موانع تولید در حوزه کشاورزی شد و گفت: آنچه که امروز کشور وحوزه کشاورزی و همچنین کشاورزان به آن‌ها نیاز دارند هموار کردن عرصه تولید برای کشاورزان و حمایت همه جانبه از آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی وقفه سبز قامتان نیروهای انتظامی در تأمین امنیت، خاطرنشان کرد: اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌های صادقانه و مخلصانه نیروهای جان بر کف مدافعان امنیت داخلی است و در این عرصه فرماندهی انتظامی به عنوان متولی امنیت و آرامش داخلی همواره پاسدار و حامی حقوق عامه مردم بوده است.

حجت الاسلام طلایی، اقدام سریع هوشمندانه و قاطع عوامل محترم انتظامی، در شناسایی و دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، راستودنی و موجب اعتماد بیش از پیش مردم به این نیرو و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

401763

مطالب مرتبط