معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز

احداث شهرک صنعتی دارویی در بیضا

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: احداث و توسعه شهرک صنعتی دارویی در زمینی به مساحت 200 هکتار با اختصاص اعتبار مقطعی در منطقه بیضا در حال اجرا است.
تصویر احداث شهرک صنعتی دارویی در بیضا

به گزارش پرسون از فارس، محمد جواد ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: توسعه زیر ساخت ها شامل برق، آب، گاز و راه های منتهی به این شهرک و نیز قابل افزایش به 400 هکتار از جمله برنامه های اجرایی این معاونت است.

وی در مورد قاچاق مبارزه با قاچاق خاطر نشان‌کرد: بر اساس مصوبات دولت مبنی بر مبارزه با کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پوشاک، قطعات خودرو، دخانیات، دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را در راستای سلامت محور قرار‌ داده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: مبارزه باغذا و دارو، تجهیزات پزشکی، مواد خوراکی و بهداشتی در اماکنی که اقدام به فروش غیر قانونی می کنند از دیگر فعالیت های معاونت غذا و دارو است.

راعی اضافه کرد: در 6 ماهه نخست‌سال جاری 65 میلیارد تومان‌ کالای سلامت محور در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل و لوازم آرایشی و‌بهداشتی از سوی واحد مبارزه با کالای سلامت محور با هماهنگی واحد مبارزه با کالای قاچاق کشف و‌ضبط شده است.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی شیراز افزود: واحدهای صنفی بدون پروانه که مجوز فروش لوازم پزشکی و‌ بهداشتی کنند برخورد قانونی شده و پروانه کسب آنان لغو می شود.

راعی با اشاره به اینکه محل عرضه مکمل های ورزش داروخانه هااست، افزود: ورزشکاران به راحتی می توانند مکمل ورزشی را از داروخانه ها تهیه کنند و از دستگاه قضایی درخواست راه اندازی شعبه ویژه مقابله با کالای قاچاق پزشکی دارد.

راعی در ادامه تعداد‌ بیماران تالاسمی در‌استان فارس را هزارو 672 نفر و بیمار پیوندی را 3 هزار نفر اعلام کرد، و‌گفت: سازمان غذا و دارو علاوه بر تامین داروی بیماران تالاسمی در صدد تامین و حل مشکل بیمارانی که درگیر بیماری سریاک که توانایی استفاده از نان حاوی گلوتن را ندارند است.

401403