توضیحات سخنگوی دولت درباره حواشی افزایش حقوق بازنشستگان

بهادری جهرمی بیان کرد: کسی که ۲۰ میلیون حق بازنشستگی دریافت می‌کند، طبیعتا فشار تورمی کمتری رویش تاثیرگذار است تا کسی که ۳ میلیون حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند.
تصویر توضیحات سخنگوی دولت درباره حواشی افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنگوی دولت گفت: حقوق بازنشستگان مطابق قانون همه سال‌ها به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و با تصویب هیأت وزیران مشخص می‌شود.

علی بهادری جهرمی، درباره افزایش حقوق بازنشستگان و حواشی به وجود آمده درباره این اقدام گفت: حقوق بازنشستگان مطابق قانون همه سال‌ها به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و با تصویب هیأت وزیران مشخص می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متناسب با تورم و کاهش قدرت خرید جامعه مخاطبش، پیشنهاد خود را به هیأت وزیران جهت تصمیم ارائه می‌دهد، عنوان کرد: سازمان تامین اجتماهی هم مانند شورای عالی کار که پیشنهادش را برای شاغلان به هیأت وزیران ارائه می‌دهد، پیشنهاد خود را جهت افزایش حقوق بازنشستگان به هیات وزیران می‌دهد تا تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به اینکه در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توجه داشته باشید، یکی از عوامل میزان کاهش قدرت خرید دهک‌ها و طبقات مختلف حقوق‌بگیر به واسطه تورم سالانه است، افزود: می‌دانید تورم همیشه فشارش بر طبقات پایین بیش از طبقات بالا است. یعنی فردی که حقوق کمتری دریافت می‌کند، فشار تورمی را نسبت به فردی که حقوق بیشتری دریافت می‌کند بیشتر احساس می‌کند به همین دلیل یکی از شاخص‌های هیات وزیران برای تعیین عدد و میزان افزایش حقوق‌ها این بود که فردی که دریافتی کمتری دارد بتواند از افزایش حقوق بیشتری برخوردار باشد.

بهادری جهرمی بیان کرد: کسی که ۲۰ میلیون حق بازنشستگی دریافت می‌کند، طبیعتا فشار تورمی کمتری رویش تاثیرگذار است تا کسی که ۳ میلیون حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند.

وی تاکید کرد: ما در کشور تنها یک صندوق بازنشستگی نداریم علاوه بر صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری را داریم که افزایش حقوق آن‌ها در اختیار هیأت وزیران نیست بلکه در اختیار قانون‌گذار است. قانون‌گذار ما در قانون بودجه افزایش حقوق ۱۰ درصدی برای این عزیزان در نظر گرفته بود. یعنی قانون‌گذار ما با علم به تورم داخل کشور، با علم به کاهش قدرت خرید و با توجه به وضعیت صندوق‌ها و منابع موجود در آن‌ها و امکان پاسخگویی به این نیازهای مالی توسط این صندوق‌ها، تصمیم‌گیری می‌کند.

منبع: ایلنا

400983