مصائب افزایش قیمت بنزین برای بایدن

هیل گزارش داد: با اشاره به افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در آمریکا ادامه داد که این موضوع همراه با تورم، برای بایدن و دموکرات‌ها که وارد انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره می‌شوند، چالش بزرگی را به وجود می‌آورد.
تصویر مصائب افزایش قیمت بنزین برای بایدن

به گزارش سایت خبری پرسون، وبگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی با اشاره به افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده آمریکا گزارش کرد که قیمت‌های سرسام‌آور بنزین به یک مشکل فاحش برای کاخ سفید تبدیل شده است که هیچ راه‌حل شفاف و فوری برای آن وجود ندارد.

طبق این گزارش، در حالیکه دولت بایدن ماه جاری میلادی را با چرخش شدید به سمت یک پیام اقتصادی آغاز کرد اما ناظران سیاسی می‌گویند که این تلاش تاکنون بی‌نتیجه مانده است. به خصوص آن که میانگین ملی یک گالن بنزین به رکورد پنج دلار رسیده است.

هیل با اشاره به افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در آمریکا ادامه داد که این موضوع همراه با تورم، برای بایدن و دموکرات‌ها که وارد انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره می‌شوند، چالش بزرگی را به وجود می‌آورد. به طوریکه طبق نظرسنجی مشترک «اکونومیست-یوگاو» که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، 85 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی فکر می‌کنند که تورم بسیار جدی یا تاحدودی جدی است.

نظرسنجی فوق همچنین نشان داد که 44 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بایدن «مسئولیت بسیار زیادی» در قبال نرخ تورم دارد و 31 درصد گفتند که وی «تاحدودی» در قبال این موضوع مسئولیت دارد.

بر اساس این گزارش، «جنیفر گرانهولم» وزیر انرژی ایالات متحده هفته جاری به شبکه سی بی اس گفت که جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی این هفته به سی بی اس نیوز گفت که آمریکایی ها باید برای تابستان سخت آماده شوند و یک سازمان انرژی آمریکایی پیش‌بینی کرده است که قیمت سوخت احتمالا ً تا پاییز یا زمستان به کمتر از 4 دلار در هر گالن کاهش پیدا نکند.

گرانهولم تصریح کرد: «تاحدودی کاهش (قیمت) پیش‌بینی می‌شود اما در طول فصل رانندگی تابستان، بدون شک شرایط سخت خواهد بود زیرا ما چنین عدم تطابق تقاض و عرضه برای نفت را در بازار جهانی داریم».

رئیس جمهور و دولت او به اقداماتی که در ماههای اخیر برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین برداشته اند اشاره کرده‌اند.

طبق این گزارش، بایدن دستور آزادسازی میلیون‌ها بشکه نفت از ذخایر راهبردی نفت را برای افزایش عرضه صادر کرده است، به کشورهای منطقه غرب آسیا فشار آورده تا تولید را افزایش دهند، محدودیت‌های فروش سوخت با محتوای اتانول بالاتر را برداشته و منابع انرژی تجدیدپذیر مانند وسایل نقلیه برقی و انرژی خورشیدی را ترویج کرده است.

هیل ادامه داد که با این حال، اما واقعیت، همانطور که حتی برخی از مقامات دولت بایدن اذعان می‌کنند، این است که رئیس‌جمهور تأثیر کمی بر قیمت‌های روزانه بنزین دارد، قیمت‌هایی که اغلب در سلطه زنجیره‌های تامین جهانی قرار دارند و تحت تأثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته‌اند.

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی ایالات متحده این هفته در سی ان ان گفت: «این (افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین) تا حد زیادی ناشی از تجاوزات [ولادیمیر رئیس جمهور روسیه] پوتین است».

از زمانی که پوتین نیروها را به مرز اوکراین منتقل کرده است، قیمت بنزین بیش از 1.40 دلار در هر گالن افزایش یافته است و رئیس جمهور از کنگره و دیگران برای ایده های بالقوه می خواهد اما همانطور که شما می گویید، واقعیت این است که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود ندارد.»

بر اساس این گزارش، روز جمعه با انتشار یک گزارش از تورم ضعیف که نشان داد رشد قیمت مصرف کننده در ماه مه افزایش یافته بود، ضربه دیگری به دولت بایدن وارد کرد.

شاخص قیمت مصرف کننده وزارت کار تنها در ماه گذشته 1 درصد و در دوره 12 ماهه منتهی به ماه می 8.6 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، «داگ هی» استراتژیست جمهوری‌خواه، استدلال می‌‌کند که دولت بایدن واکنش ضعیفی به تورم داشته است که همین امر به کاهش میزان محبوبیت وی در بخش اقتصاد کمک کرده است.

وی تصریح کر: «به نظر می‌رسد در مورد برخی از این موضوعات، فقط شانه‌ بالا انداختن وجود دارد و به همین دلیل است که می‌بینید، به‌طور قاطع، مدیریت اقتصاد بایدن بسیار نامحبوب است».

داگ هی ادامه داد: «بدیهی است که آن‌چه در اوکراین اتفاق افتاده است، باعث افزایش ناگهانی (قیمت بنزین) شده است و هیچ اشکالی وجود ندارد که درباره آن صحبت کنیم اما به نظر می‌رسد که هرماهی که تورم در دوران ریاست‌جمهوری بایدن افزایش یافته است، کل دلیل این افزایش را به گردن مسئله اوکراین می‌اندازند».

با این حال، بایدن روز جمعه هفته گذشته تصریح کرد که با تأثیر تورم بالا بر خانواده‌های آمریکایی موافق است.

او در اظهاراتی در بندر لس آنجلس گفت: «من درک می‌کنم که آمریکایی‌ها مضطرب هستند و دلیل خوبی هم دارند.»

بایدن در ادامه افزود: «در این مورد اشتباه نکنید: من درک می کنم که تورم یک چالش واقعی برای خانواده های آمریکایی است. گزارش امروز درباره تورم آن چه که مردم آمریکا قبلاً می‌دانستند را تأیید کرد: «افزایش قیمت پوتین» به شدت به آمریکا ضربه می‌زند. قیمت بنزین در پمپ بنزین‌ها، قیمت‌های انرژی و غذا نیمی از افزایش قیمت ماهانه از ماه مه را تشکیل می دهند».

رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره خواست تا قانونی برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های قبوض انرژی و داروهای تجویزی و همچنین اصلاحات مالیاتی تصویب کند تا شرکت های بزرگ مبالغ بیشتری بپردازند.

با این حال، «مت بنت» استراتژیست اندیشکده راه سوم، گفت که بخشی از چالش کاخ سفید این است که بسیاری از آمریکایی‌ها متوجه نمی‌شوند که بایدن قیمت بنزین را کنترل نمی‌کند.

وی ادامه داد: «من فکر می‌کنم که وی در تلاش برای انجام هر اقدام ممکن گرفتار شده است. مدیر عامل‌های شرکت‌های نفتی را به کاخ سفید ببرید و از آن‌ها بخواهید که دقیقاً به او بگویند برای افزایش تولید در کوتاه‌مدت به چه چیزی نیاز دارند».

طبق این گزارش، بیشتر تمرکز بر روی تعداد مشاغل قوی و پیام‌هایی است که کاخ سفید از تأثیر تورم بر خانواده‌ها آگاه است.

رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره ایده‌های خود برای مهار تورم مطلبی را نوشت و بارها تلاش خود را برای کاهش هزینه‌های مراقبت‌ از خانواده‌های آمریکایی را با طرح سناتور «ریک اسکات» جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا مقایسه کرده است که دستور کار وی خواستار کاهش بالقوه برنامه‌هایی مانند مدیکر (برمامه ملی بیمه تأمین اجتماعی) و امنیت اجتماعی است.

طبق گزارش هیل، بایدن روز جمعه تصریح کرد که ایالات متحده از موضع قدرت با تورم روبرو می‌شود و بار دیگر از نرخ پایین بیکاری سخن گفت.

«آنژوان سیرایت» استراتژیست دموکرات استدلال کرده است که تمرکز رئیس‌جمهور بر نکات مثبت اقتصاد با رأی‌دهندگان در انتخابات میان‌‌دوره‌ای کنگره در پاییز امسال طنین‌انداز خواهد شد.

سیرایت گفت: «از دیدگاه پیام رسانی، من فکر می کنم [دموکرات ها] باید منطقه به منطقه، نژاد به نژاد، نشان دهند که ما چه تلاش هایی برای نجات اقتصاد انجام داده ایم. مطمئن شوید که ما داستان را تعریف می کنیم و اجازه ندهید داستان درباره ما گفته شود».

400961