حسن عباسی: جشنواره کن تا ابد توسط ایران تحریم شد

رئیس اندیشکده یقین با انتقاد شدید از فیلم عنکبوت مقدس با بازی یک زن ایرانی گفت: فستیوال کن برای ابد توسط ایران بایکوت شد، هیچ دولتمردی در نظام جمهوری اسلامی حق ندارد اجازه بدهد از ایران فیلمی به جشنواره کن برود.
تصویر حسن عباسی: جشنواره کن تا ابد توسط ایران تحریم شد

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه فستیوال کن برای ابد توسط ایران بایکوت شد، گفت: هیچ دولتمردی در نظام جمهوری اسلامی حق ندارد اجازه بدهد از ایران فیلمی به جشنواره کن برود.

حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در اجتماع بزرگ امام رضایی‌های رشت در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه هیچ پیامبری ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیروی پا به کار مناسب نداشت، اظهار کرد: اینکه ما در هر شهری در ایران شهدایی داریم ابر انسان‌هایی هستند که نشان داد تیر اسلام در انقلاب اسلامی به هدف خورد و شیطان عصبانی شد.

وی با بیان اینکه شهدا ابر انسان‌هایی بودند که برای اسلام فدا شدند، افزود: اگر از امام چهارم به بعد که مظلومانه به شهادت رسیدند و چنین ابرانسان‌هایی نبودند شیطان ناچار است که فریاد بزند و اینگونه دست به توهین بزند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه سرود سلام فرمانده رزق لا یحتسب ایران ما بود، گفت: شاهد این مسئله هم کاورهای مخالف این سرود به زبان‌های مختلف در کشورهای دنیا است.

عباسی با بیان اینکه سلام فرمانده نشان داد که اسلام به نتیجه رسیده است، افزود: پس از اینکه این سرود در دنیا جاری شد، این همه دشمنی و خباثت شیاطین نشان از موفقیت سرود و به نتیجه رسیدن هدف اسلام داشت.

وی با تأکید بر اینکه انسان آرمانی در قرآن کسی است که عند ربهم یرزقون است، بیان کرد: کسی که در محضر خدا بنشیند و روزی بخورد و اینها شهدایی هستند که پیکر مطهرشان در زیر خاک اما وجود مبارکشان در برابر پروردگارشان عند ربهم یرزقون است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در عصر امروز جامعه بر سر دو راهی سین و شین است (شهید و سلبریتی)، گفت: ملتی که به تقوا رسید خداوند فرقان را برای او به ارمغان می‌آورد، ملتی که می‌تواند بین این دو فرق بگذارد ایرانی‌ها هستند.

عباسی با بیان اینکه ایرانی‌ها در سه ویژگی از امام رضا (ع) هویت گرفتند، تصریح کرد: به قدری امام موسی کاظم (ع) نیرو کم‌داشتند که فرزندانشان به‌عنوان یاران حضرت باید در جای جای دنیا قرار می‌گرفتند و تبلیغ و مبارزه می‌کردند از این رو برادران و خواهران امام رضا (ع) در جای جای ایران آرمیده‌اند و این امر باعث شد ایران یک کشور شیعه شود.

وی با اشاره به چرایی امام رضایی بودم ایرانی‌ها بیان کرد: هویت ما هویت شیعی و مدیون امام رضا (ع) و خواهران و برادران ایشان است، چرا که به طریق تبلیغ ایشان ایرانی‌ها شیعه شدند و بالای هزار و ۲۰۰ سال است که به زیارت فرزندان موسی ابن کاظم می‌رویم.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه امام حدود را مشخص می‌کند، افزود: ما روح سیاسی حکومت را از امام رضا (ع) گرفتیم، ماجرا در ذهن شکل نمی‌گیرد، در قلب شکل می‌گیرد، مسیله امامت و ولایت در اسلام قلبی است و کار قلب شک و یقین نیست، حب و بغض است.

عباسی با اشاره به تأکید زیاد غرب بر مسئله زنان گفت: آمریکایی‌ها بر طبق کتاب تورات و عقیده یهود که ابلیس با فریب حوا آدم را فریب داد و به زمین رانده شد تصمیم گرفتند حکومت‌هایی که انبیا و ولایت بر آن‌ها حاکم است را با ضربه زدن به زنان و دختران آن سرزمین زمین بزند.

وی با بیان اینکه اشتباه ما این بود که نواقص سلبریتی‌ها را نشان ندادیم و در تریبون‌های رسمی آن‌ها را با نام و نشان معرفی نکردیم، تصریح کرد: این سلبریتی‌های دوزاری برای جوان امروز الگو شده و خیلی‌ها را به گناه کشاندند این در حالی است که خواننده‌های معروف قبل از انقلاب از راهی که رفته‌اند ابراز پشیمانی کرده و می‌گویند کاش ازدواج می‌کردیم و فرزند داشتیم.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه باید امثال گوگوش و سوسن را که امروز به غلط کردن افتاده‌اند را عبرتی برای فریب خوردگان امروز قرار دهیم، گفت: دختران اگر به گونه‌ای زندگی کنید که مردی به یاد شما گناه کند و حجاب خود را رعایت نکنید سودی نبرده بلکه گناه کرده‌اید بنابراین خداوند در سوره نور تأکید می‌کند که زنان حجاب را و مردان چشمان خود را بپوشانند.

عباسی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه اگر به دین ما ضربه بزنید دنیایتان را نابود خواهیم‌کرد، گفت: وارد حریم دین ما شدید، با دین و اعتقادات ما شوخی و توهین کردید، به مشهد الرضای ما توهین کردید ما هم ریشه سلبریتی گرایی را در این مملکت از ته خواهیم زد.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با خط وهابیت در سینما و ورزش را باید با جدیت شروع کرد، افزود: البته اگر تفاله‌های دولت قبل بگذارند! مردم رأی ندادند که تفاله‌های غرب پرست و لیبرال سبز و بنفش در دولت وزارتخانه‌ها و دولت بمانند و خر مراد خود را پیش ببرند و اینگونه به اعتقادات ما حمله شود.

رئیس اندیشکده یقین با انتقاد شدید از فیلم عنکبوت مقدس با بازی یک زن ایرانی گفت: این‌همه ایرانی در جشنواره کن بود، هیچکدام یک کلمه حرف نزدند و بعنوان شوالیه فرهنگی رفتند و هرچه می‌توانستند بی‌غیرتانه درباره ایران گفتند.

عباسی با بیان اینکه سینمای ایران جایی برای سلبریتی جماعت نباید باشد، افزود: آن‌ها که روبروی دین و ائمه ما ایستادند ما در برابر دنیایشان می‌ایستم و هرکه به قرآن و دیانت ما بی‌حرمتی کند روبرویش می‌ایستیم.

وی با تأکید بر اینکه فستیوال کن برای ابد توسط ایران بایکوت شد، گفت: هیچ دولتمردی در نظام جمهوری اسلامی حق ندارد اجازه بدهد از ایران فیلمی به جشنواره کن برود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه هرکس می‌خواهد با جشنواره کن کار کند باید از ایران بیرون برود، تصریح کرد: جشنواره جهانی دروازه جهنمی به نام کن است که به مقدسات ما توهین کند جایی در بین مردم ایران نخواهد داشت، هنرمندان ایران خودشان تصمیم بگیرد یا با ملت ایران هستند یا علیه ملت ایران.

عباسی با بیان اینکه شهید واژه مقابل سلبریتی است، افزود: اگر شهید سوی حق است سلبریتی سوی باطل است و این دو در مقابل هم قرار دارند، هیچ شهیدی سلبریتی نبوده و هیچ سلبریتی شهید نشده است و این بدترین حرف برای آن‌ها است.

وی با اشاره به ۱۹ سال مذاکره بیهوده با آمریکا گفت: آمریکا نه تنها تحریم را برنداشت بلکه هر رئیس جمهوری آمد تحریم‌ها را چند برابر کرد، دیگر هرچه تحریم کنند از این بدتر نخواهد شد و آمریکا اکنون به دنبال جنگ ترکیبی رفته است چون می‌داند هیچ تحریمی روی ملت ایران جواب نمی‌دهد.

عباسی گفت که ما در دو سال گذشته توسط موسسات نگذاشتیم کسی سر گرسنه زمین بگذارد ولایت و امامت یعنی این، ما دو سال پیش به جنگ قحطی رفتیم.

وی با بیان اینکه جنگ نان که در دنیا مطرح شده یک جنگ مصنوعی است، افزود: ما از این مسئله نیز به خوبی عبور خواهیم کرد، و با تدبیری که از ابتدای اردیبهشت امسال رخ داده و کالاها به قیمت اصلی خود بازگشته قطعاً جمهوری اسلامی اتفاقات خوبی رقم خواهد زد.

400918