توضیحات وزارت صمت درباره علت توقف عرضه خودرو در بورس

سخنگوی وزارت صمت گفته، این وزارتخانه نه مخترع قرعه‌کشی است، نه آن را انجام می‌دهد و نه زیرساخت آن را ایجاد کرده؛ بلکه هدف؛ حذف آن است.
تصویر توضیحات وزارت صمت درباره علت توقف عرضه خودرو در بورس

به گزارش سایت خبری پرسون، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفته، این وزارتخانه نه مخترع قرعه‌کشی است، نه آن را انجام می‌دهد و نه زیرساخت آن را ایجاد کرده؛ بلکه هدف؛ حذف آن است. از اختیارات قانونی خود برای تنظیم بازار استفاده می‌کنیم، بیشتر مواقع با ابزار بورس کالا، اما گاهی هم نه.

در طرف مقابل آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس این پرسش را مطرح می‌کند که “چرا وقتی ظرفیت و زیرساخت‌های بازار سرمایه برای کمک به صنعت خودرو فراهم است، از بخت آزمایی استفاده می‌شود؟ ”

آقای روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس هم می‌گوید که این کمیسیون، به طور جد پیگیر لغو تصمیم وزارت صمت و ادامه عرضه خودرو در بورس کالاست و اگر با دولت به توافق برسیم، شاهد اجرای تصمیمات اتخاذ شده در این مورد خواهیم بود؛ در غیر این صورت، با طرح این موضوع در صحن، آن را به شکل قانون در خواهیم آورد.

هفته گذشته، خبر توقف عرضه خودرو در بورس کالا منتشر شد که پس از آن فعالان بازار سرمایه بیانیه‌ای منتشر کردند؛ در بخشی از این بیانه‌ای آمده است:

“در شرایطی که حرکت اخیر عرضه برخی خودروها در بورس‌کالا روزنه‌ای از سر و سامان دادن به این بازار و شفافیت آن و همچنین کوتاه شدن دست دلالان در این صنعت را می‌گشود، ناگهان وزارت صمت که خود را متولی صنعت خودرو می‌داند، در اقدامی غیرمنتظره و تعجب‌برانگیز که بیشتر نشان از حرکت در زمین بازی دلالان خودرو و فرار از شفافیت است، اقدام به لغو عرضه خودرو در بورس کالا نمود تا یک بار دیگر بر همگان روشن شود وزن منافع مافیای این صنعت بر صنعتگران و سهامداران ارجح‌تر است. ”

عرضه خودرو در بورس کالا از ۲۸ اردیبهشت آغاز، اما هجده خرداد با دستور معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، متوقف شد؛ عرضه‌هایی که عمرشان کمتر از یک ماه بود!

منبع: تجارت نیوز

400895