واردات ۹۰۸ هزار تن گندم از طریق بندر امام به کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از واردات ۹۰۸ هزار تن گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشور خبر داد.
تصویر واردات ۹۰۸ هزار تن گندم از طریق بندر امام به کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، امید جهان نژادیان اظهار کرد: واردات گندم به عنوان یک کالای اساسی طبق برنامه تنظیمی شرکت بازرگانی دولتی ایران و با هدف تامین کامل نیاز کشور در دستور کار است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰۸ هزار تن گندم توسط ۱۳ فروند کشتی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است و روند واردات همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم وارداتی از بندر امام خمینی(ره)، به وسیله کامیون و شبکه حمل و نقل ریلی به استان‌های مختلف کشور حمل شده است.

جهان نژادیان ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۸ هزار تن گندم در انبارهای بندر امام خمینی (ره) موجود است که کار حمل آن‌ها به دیگر نقاط کشور در حال انجام است و به سرعت این محموله‌های گندم نیز به مناطق مورد نظر حمل خواهند شد.

وی در خصوص وضعیت ذخایر گندم عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به تدابیر اتخاذ شده، ذخایر این کالای اساسی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و جای نگرانی نیست.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته ۲.۹ میلیون تن گندم وارد کشور شد، گفت: غلات مورد نیاز کشور از جمله گندم، به صورت انحصاری توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری و وارد می‌شود و روند خرید و واردات این محصول همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

400802