رئیس نتفلیکس در لیست سیاه روسیه

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های اقتصادی روزافزون واشنگتن علیه این کشور، جمعی از شهروندان آمریکایی از جمله رئیس کمپانی نتفلیکس را در لیست سیاه قرار داد.

تصویر رئیس نتفلیکس در لیست سیاه روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، روسیه در تلافی تحریم‌های اقتصادی که آمریکا به دلیل حمله به اوکراین به کشورش اعمال کرده است، ۶۱ فرد آمریکایی را در لیست سیاه خود قرار داد که رید هیستینگز، مدیر عامل نتفلیکس، یکی از آنهاست.

براساس اطلاعیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است، هیستینگر و دیگر آمریکایی‌های تحریم شده، تا مدتی نامعلوم از ورود به خاک روسیه منع خواهند شد.

از دیگر افرادی که در لیست سیاه روسیه قرار گرفته‌اند می‌توان به پیتر کرامر، رئیس استودیو یونیورسال، مقامات ارشد شرکت‌های یونایتد ایرلاینز، دلتا ایرلاینز، اس اند پی گلوبال، شرکت سرمایه گذاری بلک راک، تمامی اعضای هیات مدیره شرکت ریتان تکنالجیز و چند تن از مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد.

نتفلیکس تنها چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد از قانون جدید روسیه که سرویس‌های بزرگ استریم را به پخش ۲۰ کانال دولتی این کشور از جمله ان تی وی و چنل وان ملزم می‌کند، پیروی نخواهد کرد

وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید شخصیت‌های تجاری و حکومتی آمریکا را در پاسخ به گسترش مستمر تحریم های اعمال شده روی سیاستمداران، چهره های عمومی و نمایندگان تجاری روسیه، در لیست سیاه خود قرار داده است.

مقابله به مثل روسیه با نتفلیکس؛ بچرخ تا بچرخیم

روسیه برای تحریم رئیس نتفلیکس دلایل خوب و موجهی دارد؛ کمپانی نتفلیکس تنها چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد از قانون جدید روسیه که سرویس‌های بزرگ استریم را به پخش ۲۰ کانال دولتی این کشور از جمله ان تی وی و چنل وان ملزم می‌کند، پیروی نخواهد کرد.

این غول صنعت استریم اوایل ماه مارس نیز اعلام کرد تمام تولیدات انحصاری خود را در روسیه متوقف می‌کند و سپس بساط خود را به طور کامل از این کشور جمع کرد. نتفلیکس از سال ۲۰۱۶ سرویس استریم خود را در روسیه راه اندازی کرده بود.

این کمپانی به دنبال اتخاذ سیاستهای جدید علیه روسیه ۷۰۰ هزار مشترک خود را در این کشور از دست داد که در کاهش ۲۰۰ هزار عضو خود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نقش داشت. نتفلیکس پیش بینی کرده است در سه ماهه تابستان در مجموع ۲ میلیون مشترک خود را از دست بدهد.

400479