چرا به هواداران نمی گویید در فوتبال این مملکت چه خبر است؟

دو هفته پیش وقتی امباپه در دو راهی رفتن به رئال مادرید یا تمدید قرارداد با پاری ‌سن ژرمن قرار گرفته بود، هم شرایط مالی و فنی رئال مادرید برای این انتقال روشن بود و هم شرایط پاری سن ژرمن برای ادامه همکاری با این بازیکن. تمام بندهای قرارداد و مبالغ پیشنهادی در رسانه‌ها منتشر شد و هواداران فوتبال در جریان تمام جزئیات قرار داشتند.
تصویر چرا به هواداران نمی گویید در فوتبال این مملکت چه خبر است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مسلماً در چنین شرایطی هیچ جای تخلفی وجود نخواهد داشت. هم بحث مالیات روشن است و هم بحث کمیسیون مدیران برنامه و …

ولی در فوتبال ما علیرغم شعار مبارزه با فساد در این حوزه اقدام عملی صورت نمی‌گیرد. حتی قدم اول که شفاف سازی است، از همان ابتدا عقیم می‌ماند و پیگیری نمی‌شود.

برای روشن شدن موضوع اخبار مهم این روزها را که در ابتدای مطلب به آنها اشاره کردیم بررسی می‌کنیم تا معلوم شود فعلاً برای شفاف سازی در فوتبال راه درازی در پیش داریم.

خبر اول: فرهاد مجیدی از استقلال جدا شد.

این مربی موفق که توانست بعد از سال‌ها استقلال را به قهرمانی برساند، با اینکه هنوز دو سال دیگر با این باشگاه قرارداد داشت ناگهان از این تیم جدا شد و بلافاصله با تیم اماراتی قرارداد امضا کرد. تا همین امروز کسی پاسخ نداده که چطور بدون جلب رضایت باشگاه چنین اتفاقی میسر شده است و اینکه تکلیف قرارداد نیمه تمام چه خواهد شد و آیا باشگاه از فرهاد مجیدی طبق عرف همه قراردادهای نیمه تمام، غرامت خواهد گرفت؟

خبر دوم: رامین رضائیان با هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد.

این اتفاق در حالی روی داد که دو روز قبل مدیر عامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که رضائیان بابت قراردادش از باشگاه ۶ میلیارد تومان دریافت کرده است، اما رامین رضائیان مدعی است ۵۰۰ میلیون تومان دریافت داشته است. تکلیف ۵ر۵ میلیارد اختلاف در این بین چیست و چه اتفاقی برای آن افتاده است؟

خبر سوم: بازی تیم ملی و اروگوئه به دلیل دوری مسافت با مخالفت اسکوچیچ مواجه و لغو شد.

قبل از اعلام این خبر حدود هشت روز قبل فدراسیون فوتبال اعلام کرد با فدراسیون فوتبال اروگوئه وارد مذاکره شده و حتی ورزشگاه مسابقه هم معلوم شده است. چطور امکان دارد مربی تیم بعد از چند روز تلاش و مذاکره ناگهان متوجه دوری راه شود و مسابقه را لغو کرده باشد؟

خبر چهارم: تیم ملی فوتبال در قطر اردو می‌زند.

این اتفاق در حالی روی داده است که جام جهانی فوتبال که همیشه خردادماه برگزار می‌شد، به دلیل گرمای بیش از حد کشور قطر در این زمان، به آبان منتقل شده است. چطور در چنین گرمایی که حتی موجب جابجایی زمان برگزاری جام جهانی شده است، فدراسیون فوتبال تصمیم به برگزاری اردوی آمادگی در کشور قطر کرده است و چه منطق فنی پشت این تصمیم وجود دارد؟

این ۴ خبر نمونه‌ای هستند از صدها خبر دیگر که بدون شفاف سازی به مخاطب منتقل می‌شوند. چنین فضایی نه فقط دردی از فوتبال دوا نخواهد کرد، بلکه خود تبدیل به تاریکخانه‌ای خواهد شد که در آن فرصت طلبان بدون اینکه ترسی از رسوایی داشته باشند، به زد و بندهای پشت پرده می‌پردازند.

هفته گذشته مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد و بر خلاف امیدی که فوتبالدوستان برای پایان یافتن وضع بی برنامه فعلی در فدراسیون داشتند، هیچ اتفاقی رخ نداد و انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال موکول شد به شهریور ماه پیش رو!

در شهریور ماه رئیس جدید هیچ اقدام موثری نمی‌تواند برای فوتبال انجام دهد و عملاً تیم ملی در آستانه حضور در جام جهانی خواهد بود. حضوری که معلوم نیست با پراکندگی فعلی مدیریت در فدراسیون و ناتوانی در اداره امور جاری تا چه میزان آمادگی تیم را به همراه خواهد داشت، ولی هیچ مرجع ذی‌ربطی تا امروز توضیح نداده که چرا همین حالا رئیس جدید انتخاب نشده است و باید تا شهریور صبر کرد؟

شاید اگر پیگیر دلیل بررسی نشدن صورت‌های مالی فدراسیون در مجمع عمومی اخیر باشیم، جواب بسیاری از سئوالات را پیدا کنیم!در آخر باز هم تأکید می‌کنیم، تا وقتی مانند کشورهای صاحب قدرت در فوتبال، شفاف عمل نکنیم، ریشه فساد نه فقط خشک نخواهد شد، بلکه تقویت هم می‌شود.

منبع: روزنامه اطلاعات

400347