دولت اجازه ندهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم کنند

رئیس‌جمهور با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و موعد جابجایی‌ها بر لزوم نظارت وزارت راه و مسکن بر بازار تاکید و تصریح کرد: دولت نباید اجازه دهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم و موجبات نگرانی مردم را فراهم کنند.
تصویر دولت اجازه ندهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید ابراهیم رئیسی، در جلسه امروز دوشنبه هیات دولت با تشکر از عنایت مقام معظم رهبری در قدردانی از اعضای دولت به دلیل توجه ویژه به آسیب‌دیدگان حادثه فروریختن ساختمان در آبادان بر ضرورت پیگیری جدی ۷ توصیه رهبری معظم انقلاب در سخنرانی روز ۱۴ خرداد در حرم امام راحل تاکید کرد.

وی صیانت از هویت انقلاب را از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی عنوان کرد و گفت: دولت خود را اولین مخاطب فرامین رهبری می‌داند و تحقق فرمایشات ایشان را نیز با جدیت پیگیری می‌کند.

رئیس جمهور انجام مسئولیت‌ها در زمان مناسب را از الزامات تحقق فرامین رهبری برشمرد و افزود: هر کاری که در زمان مناسب خودش انجام شود به نتیجه مطلوب خواهد رسید و تاخیر در انجام وظیفه امری ناپسند و خسارت‌بار است.

وی در همین راستا به ابلاغ قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» در روز‌های اخیر اشاره کرد و با تاکید بر لزوم اجرای کامل این قانون اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان راهکار‌های خوبی برای حل مشکلات تولید و تولیدکنندگان ارائه کرده که اجرای دقیق آن موجب رونق و جهش واقعی تولید به ویژه تولیدات دانش‌پایه در کشور می‌شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و موعد جابجایی‌ها، لزوم نظارت وزارت راه و شهرسازی بر بازار مسکن را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دولت باید علاوه بر تدبیر برای سامان دادن نرخ اجاره‌بها، اجازه ندهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم و موجبات نگرانی مردم را فراهم کنند.

رئیس جمهور همچنین به برخی گلایه‌ها درباره عدم اجرای کامل ضوابط تسهیل پرداخت وام بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی بانک‌های عامل اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی دستورالعملی ابلاغ می‌شود، باید کامل اجرا شود تا باعث گرفتاری و بدبینی مردم به بانک‌ها نشود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت حذف تشریفات زائد در دستگاه‌ها تاکید کرد.

400153