سرطان خون با این علائم شروع می شود

سرطان خون به بافت های سازنده خون آسیب می رساند و در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع به سرعت پیشرفت می کند.چقدر با سرطان خون ، روشهای تشخیص و درمان آن آشنایی دارید؟
تصویر سرطان خون با این علائم شروع می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، اگرچه علت خاصی برای بروز این بیماری وجود ندارد اما عوامل مختلفی در بروز این بیماری نقش دارند که این عوامل عبارتند از:

سال خوردگی

سابقه خانوادگی و ژنتیک

سیستم ایمنی ضعیف

عفونت های خاص

علائم رایج در انواع سرطان خون

تب و لرز

تنگی نفس

شکستگی استخوان ها تحت تاثیر کوچک ترین فشار

به آسانی کبود شدن پوست

بزرگ شدن حجم شکم

خستگی مداوم و ضعف

از دست دادن اشتها ، حالت تهوع و استفراغ

کاهش وزن بیش از حد

عرق شبانه

درد استخوان ها ، مفاصل و کمر

خون ریزی غیر طبیعی بینی و لثه ها

درد شکم

سر درد همراه با مشکلات بینایی

عفونت های مکرر

خارش پوست و یا پدیدار شدن جوش های پوستی

متورم شدن غدد لنفاوی گردن ، زیر بغل و یا کشاله ران

دشواری در ادرار کردن

هذیان و سردرگمی

روشهای درمان سرطان خون

هدف اصلی درمان سرطان خون، ریشه کن کردن کامل این بیماری است که درمان این بیماری، به نوع سرطان ، سن شما ، میزان پیشرفت سرطان در ناحیه مورد نظر و همچنین عوامل دیگر دارد بستگی دارد.

برخی از درمان های متداول سرطان خون عبارتند از:

پیوند سلول های بنیادی:

در این روش سلول های بنیادی خون ساز از طریق پیوند مغز استخوان و یا بند ناف به بدن شخص بیمار منتقل می ‎شوند و این امر معمولا به منظور جایگزینی سلول های آسیب دیده با سلول های سالم مغز استخوان انجام می ‎شود و معمولا به روش های مختلفی برای درمان سرطان های خوش خیم و بدخیم انجام می ‎شود. این روش درمانی توسط پزشکان و متخصصان کارآزموده انجام می ‎پذیرد.

شیمی درمانی:

در این روش درمانی از دارو های ضد سرطان برای ایجاد تداخل و متوقف کردن روند رشد سلول های سرطانی به وجود آمده در بدن شخص استفاده می ‎شود. شیمی درمانی برای سرطان خون گاهی اوقات شامل تجویز چندین دارو در یک رژیم مشخص است که این روش درمانی ممکن است قبل از پیوند سلول های بنیادی نیز انجام شود.

پرتو درمانی:

از پرتو درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی و یا تسکین درد و یا ناراحتی های به وجود آمده ناشی از این بیماری استفاده می ‎شود و همچنین ممکن است این روش درمانی قبل از انجام پیوند سلول های بنیادی برای بیمار تجویز شود.

سرطان خون
علت بدخیم شدن سرطان لوسمی

مانند هر سرطان دیگری، عامل مستعد و پیشتاز در ایجاد لوسمی به هم خوردن نظم تقسیم سلولی است.
عوامل موثر در بدخیم بودن بیماری لوسمی
1 - ژنتیک و سندروم داون

ناهنجاری های ژنتیکی نقش بسیار مهمی در رشد لوسمی در بدن دارد.سندروم داون و برخی دیگر از بیماری های وراثتی خطر ابتلا به سرطان خون (لوسمی) حاد را افزایش می دهند.

400001