عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

ساده‌زیستی امام باعث نفوذ ایشان در قلب مردم شده بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه متاسفانه در برخی از موارد از آرمان های امام راحل(ره) دوره شده ایم گفت: یکی از آرمان‌های امام، دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی بود، در حالیکه برخی از مسئولان ما که موظف به تحقق این آرمان بودند، خودشان با تشکیل زندگی‌های اشرافی و مجلل، از تفکر امام(ره) دور شدند.
تصویر ساده‌زیستی امام باعث نفوذ ایشان در قلب مردم شده بود

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد نیک‌بین با بیان اینکه ساده‌زیستی مهم‌ترین ویژگی امام(ره) بود که امروز باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد، اظهار کرد: امام راحل(ره) طمعی نسبت به مال دنیا نداشتند و دنبال منافع شخصی نبودند، لذا توانستند با نهایت شجاعت در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب بایستند. افرادی که طمعکار اند و زندگی مجلل دارند، برای اینکه زندگی اشرافی خود را از دست ندهند، با صاحبان ثروت و مقام زد و بند می‌کنند، اما امام(ره) چون دارای صفت ساده‌زیستی و مناعت طبع بودند، هیچ وقت دنبال لذت‌های دنیا نرفتند و ساده‌زیستی در پیش گرفتند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه همین ویژگی ساده‌زیستی امام باعث نفوذ ایشان در قلب مردم شده بود، افزود: دنیا در چشم امام(ره) کوچک بود و همین باعث شد ایشان در چشم اولیای خدا و در چشم مردم بزرگ شوند و بتوانند با بهره‌گیری از امدادهای الهی و پشتوانه مردمی، کشور را از زیر بار ظلم نجات دهند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین آرمان امام(ره) ایجاد صلح پایدار در جهان و تحقق عدالت در تمام ابعاد آن بود، عنوان کرد: از همان روزهای اول پیروزی انقلاب، امام در پی صلح‌آفرینی در بوسنی و هرزگوین و فلسطین بودند و می‌خواستند یک مدینه فاضله بسازند و به همین دلیل هم دست به قیام زدند، وگرنه امام فردی نبودند که برای قدرت و ثروت قیام کنند.

نیک‌بین با بیان اینکه متاسفانه ما تا کنون تا حد بسیار کمی توانسته‌ایم به آرمان‌های امام عمل کنیم، ادامه داد: حتی در برخی از موارد، از آرمان‌های امام راحل(ره) دور شده‌ایم. یکی از آرمان‌های امام، دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی بود، در حالیکه برخی از مسئولان ما که موظف به تحقق این آرمان بودند، خودشان با تشکیل زندگی‌های اشرافی و مجلل، از تفکر امام(ره) دور شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: اکنون برای تحقق آرمان‌های امام(ره) باید سیاست‌گذاری بر مبنای تفکر ایشان صورت گیرد و مدیران بر اساس افق دید امام انتخاب شوند. اگر چنین شود، مشکلات حل خواهد شد و کشور بر فراز قله‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

399937