اتهام کارگردان فیلم‌ جیمز باند به رفتار ناشایست با زنان

کری فوکوناگا کارگردان فیلم «زمانی برای مردن نیست»، به رفتار ناشایست در حین فیلمبرداری و سوءاستفاده از جایگاهش برای برقراری رابطه با زنان جوان متهم شد.

تصویر اتهام کارگردان فیلم‌ جیمز باند به رفتار ناشایست با زنان

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از independent، در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه (۳۱ می) از رولینگ استون منتشر شد، نزدیک به ۱۲ نفر ادعا کردند که کری فوکوناگا بارها از مرزهای حرفه‌ای عبور کرده است.

آنها همچنین ادعا کردند که این فیلمساز ۴۴ ساله، از جایگاه خود به عنوان فرصتی برای برقراری روابط جنسی با بازیگران زن و عوامل بسیار جوان فیلم استفاده کرده است.

فوکوناگا این ادعا را رد کرده است.

افرادی که در شش سال گذشته با فوکوناگا کار کرده‌اند، او را متهم کرده‌اند که آشکارا با چندین بازیگر زن و عوامل فیلم در صحنه‌های فیلمبرداری‌اش رفتار ناشایست داشته است.

در اوایل این ماه، فوکوناگا از سوی یک بازیگر به نام راشل وینبرگ (بازیگر یکی از سریال‌های پرطرفدار اچ‌بی‌او HBO به نام «بتی» Betty) که در سال ۲۰۱۶ در یک فیلم تبلیغاتی با او آشنا شده بود، به رفتار ناشایست با زنان جوان متهم شد.

همچنین شخص دیگری ادعا کرده که پس از ملاقات با فوکوناگا در یکی از مجموعه‌هایش، برای چند ماه با فوکوناگا قرار گذاشته است و گفته که او باعث شد من احساس کلاستروفوبیک و خفگی کنم.

وکیل مدافع فوکوناگا این اتهامات را رد کرد.

مایکل پلونسکر در پاسخ به اتهامات وینبرگ ادعا کرد که کارگردان «یک رابطه عاشقانه بسیار کوتاه و توافقی با [وینبرگ] داشته که پایان یافته است».

مارگارت کوالی، ستاره فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» نیز پست وینبرگ در این مورد در اینستاگرام را لایک کرد.

همچنین کریستین فروسث اظهارات اولیه وینبرگ در مورد این کارگردان را در یک استوری اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

اظهارات وینبرگ در رسانه اجتماعی باعث شد هانا و کیلین لوش (که با فوکوناگا در فیلم Maniac همکاری می‌کردند) هم اتهامات خود را مطرح کنند و مدعی شوند که در ۲۰ سالگی با این کارگردان ملاقات کرده‌اند. در میان سایر ادعاها، خواهران لوش نیز ادعا کردند که فوکوناگا به هر دوی آنها تعرض جنسی کرده است.

فوکوناگا از طریق وکیل خود این اتهامات را رد کرد.

در سال ۲۰۲۱، ریدن گریر بازیگر، فوکوناگا را متهم کرد که در فصل اول سریال True Detective هنگامی که از او خواسته شد در یک صحنه نامناسب بازی کند، با اینکه او ادعا می‌کرد در قراردادش چنین صحنه‌ای نبوده، او را اخراج کرد.

فوکوناگا در سال ۲۰۱۴ برای کارگردانی فصل اول سریال True Detective شبکه اچ‌بی‌او با بازی وودی هارلسون و متیو مک کانهی برنده جایزه امی شد.

در سال ۲۰۱۵، او فیلم تحسین‌شده نتفلیکس Beasts of No Nation را با بازی ادریس البا کارگردانی کرد. سال گذشته، او اولین آمریکایی بود که فیلم جیمز باند را با عنوان «زمانی برای مردن» کارگردانی کرد.

399707