ناسا وارد موضوع بشقاب پرنده‌ها می‌شود

ناسا تایید کرد که چند روز پس از آن که نشست تاریخی کنگره، نگرانی‌هایی را درباره «تهدیدات» بالقوه بشقاب‌ پرنده‌ها ایجاد کرد، در جستجو برای یافتن یوفوها (UFO) مشارکت خواهد کرد.
تصویر ناسا وارد موضوع بشقاب پرنده‌ها می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، چند منبع موثق اعلام کرده‌اند که ناسا به تحقیقات UFO آمریکا کمک خواهد کرد.

یکی از سخنگویان ناسا در این خصوص گفت: «در حال ارزیابی نحوه ارائه تخصص ما در رصدهای زمین مبتنی بر فضا برای بهبود درک «پدیده‌های هوایی ناشناس» (UAP) هستیم و با چندین نهاد دولتی در این خصوص مشورت شده است.»

با این حال، ناسا راه‌اندازی دفتر UAP اختصاصی خود را رد کرده است.

تصمیم ناسا چند هفته پس از جلسه تاریخی که در آن کنگره در مورد ۵۴ سال سابقه UAPها که در آن لکه‌بینی بشقاب‌ پرنده‌ها رسما تایید شد، مواردی را استماع کرد، شکل گرفت.

در طول این جلسه، آنها همچنین قانون جدیدی را ارائه کردند که یک کارگروه دولتی UAP را در این خصوص موظف می‌کند که توسط ناسا نیز کمک خواهد شد.

یک منبع وابسته به دولت آمریکا با اطلاع از تحقیقات UAP ناسا گفت که آژانس فضایی ایالات متحده می‌تواند شواهدی را از فضانوردان جمع‌آوری کند.

این منبع گفت: «من گمان می‌کنم که این ترکیبی از تلاش‌ها باشد که شامل شهادت شاهدان عینی، کارمندان و فضانوردان ناسا می‌شود و سپس احتمالا مروری بر فیلم‌های بایگانی قدیمی برای ارزیابی وجود یافته‌هایی در آرشیو ناسا که می‌تواند به گروه همگام‌سازی مدیریت و شناسایی اشیاء در هوا (AOIMSG) کمک کند.» AOIMSG نام رسمی گروه ضربت بشقاب پرنده است.

این منبع افزود که کار ناسا تکمیل‌کننده گروه ضربت UAP وزارت دفاع خواهد بود که توسط کنگره، مسئول بررسی تهدیدات ناشی از اجسام عجیب در حریم هوایی ایالات متحده و فراتر از آن است.

در اوایل این ماه در طول جلسه استماع، یک مقام اطلاعاتی نیروی دریایی فاش کرد که اکنون بیش از ۴۰۰ UAP مشاهده شده است.

به‌عنوان بخشی از جلسه استماع، ویدئوهای بشقاب پرنده برای نمایندگان کنگره پخش شد.

399266