درگذشت بازیگر فیلم‌های کلاسیک

بو هاپکینز بازیگر «گرافیتی آمریکایی» و فیلم‌های کلاسیک سم پکینپا، در ۸۰ سالگی درگذشت.

تصویر درگذشت بازیگر فیلم‌های کلاسیک

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، بو هاپکینز، بازیگری که در آثار کلاسیکی مانند «گرافیتی آمریکایی»، «گروه وحشی»، «اکسپرس نیمه‌شب» و «گریز» بازی کرده بود، روز جمعه در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

ویلیام هاپکینز در ۲ فوریه ۱۹۴۲ در گرین‌ویل به دنیا آمد. او بعداً نام خود را با اشاره به شخصیتی که در «ایستگاه اتوبوس» بازی کرد، اولین نمایش خارج از برادوی او به «بو» تغییر داد. هاپکینز پس از مرگ پدرش در حالی که تنها ۹ سال داشت، توسط مادر و مادربزرگش بزرگ شد. او بعداً فهمید که یک فرزندخوانده است و به ملاقات والدین اصلی خود رفت.

هاپکینز که به خاطر بازی در نقش‌های مکمل کلیدی در تعدادی از فیلم‌های استودیویی بزرگ بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۹ شناخته می‌شود، در فیلم‌های بلند با عنوان «لی دیوانه» در وسترن «گروه وحشی» در سال ۱۹۶۹ شروع به کار کرد. او در نقش یک سارق بانک در «گریز» (۱۹۷۲) به کارگردانی سام پکینپا بازی کرد. هاپکینز بعداً در ده‌ها فیلم سینمایی مانند «رعد و برق سفید» (۱۹۷۳)، «پوس» (۱۹۷۵)، «مردی که رقص گربه‌ها را دوست داشت» (۱۹۷۳)، «اکسپرس نیمه‌شب» (۱۹۷۸)، «گرافیتی آمریکایی» (۱۹۷۳) و «شکارچی فضل» (۱۹۸۹) بازی کرد.

هاپکینز علاوه بر فعالیت در فیلم، از جمله بازیگری در تلویزیون می‌توان به بازی در فیلم‌های «پرونده‌های راکفورد» (۱۹۷۴)، «فرشتگان چارلی» (۱۹۷۶)، «تیمA» و «هتل» (۱۹۸۳) و «مت هیوستون» (۱۹۸۲) اشاره کرد. او همچنین در سال ۱۹۸۱ در «Dynasty» حضور داشت.

اگرچه او کار خود را با بازی در نقش شخصیت‌های حیله‌گر، دزدها و شخصیت‌های رذل آغاز کرد، اما بعداً با افزایش سن به بازی در نقش‌های «قانون‌طلب» روی آورد. در سال ۲۰۲۰، هاپکینز در آخرین فیلم خود، «مرثیه تپه‌ای» به کارگردانی ران هاوارد، همبازی او در «گرافیتی آمریکایی» ظاهر شد.

از هاپکینز و همسر ۳۲ ساله‌اش سیان النور گرین، پسرش متیو هاپکینز و دخترش جین هاپکینز به یادگار مانده‌اند.

399218