رفع مشکلات روستا‌های پایین دست سد هایقر با حضور استاندار فارس

استاندار فارس در بازدید از روستاهای پایین دست سد هایقر، برای رفع مشکلات مردم این روستا قول مساعد داد.
تصویر رفع مشکلات روستا‌های پایین دست سد هایقر با حضور استاندار فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس؛ محمد هادی ایمانیه و هیئت همراه در بیست و چهارمین سفر رسمی خود به شهرستان فیروز آباد از کارخانه سیمان فیروز آباد بازدید و از نردیک مشکلات این واحد صنعتی را بررسی کرد.

او در حاشیه این سفر با تشکر از مهمان نوازی مردم فیروز آباد، نماینده مردم و امام جمعه این شهرستان، گفت: فیروز آباد شهرستان پرتوان و با ظرفیتی است که در بازدید از شهر میمند باید ظرفیت این شهر در خصوص گیاهان دارویی، گل محمدی و صنایع وابسته و بوم گردی نمایان‌تر شد و مقرر شد به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه مشکلات موقوفات میمند با تولیت محترم آستان احمد ابن موسی (ع) برطرف می شود بیان کرد: با قول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تا پایان سال تعریض جاده سه راهه میمند تمام می شود و تا اواخر سال ۱۴۰۲ با کمک خیران و شهرداری این مسیر تبدیل به محور ۴ بانده می شود.

نمانیده عالی دولت در فارس تصریح کرد: با مشارکت آب منطقه‌ای استان به صورت موقت تا پایان مرداد ماه آب رسانی انجام می شود و در عرض چند ماه به صورت دائم شاهد ریشه کن شدن این مشکل خواهیم بود.

او با اشاره به تکمیل قطعه ۳ جاده کوار به فیروز آباد تا اواخر خرداد ماه امسال ادامه داد: قسمتی از قطعه ۴ این محور نیز تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

ایمانیه افزود: مشکلات این دو کارخانه پیگیری می‌شود که به منظور مسئولیت اجتماعی در کمک به مردم است.

استاندار فارس با اشاره به تصادفات وخسارت‌های ناشی از آن در جاده فیروز آباد به سمت عسلویه و ۵ کیلومتری اول آن اضافه کرد: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان در عرض یک سال آینده معضلات جدی این جاده رفع می‌شود.

ایمانیه، باغ شهرها را یکی از مشکلات اساسی شهرستان فیروزآباد دانست و اظهار کرد: با هماهنگی دادگستری فارس طی چند ماه آینده این مشکل رفع می‌شود.

نماینده عالی دولت در فارس تاکید کرد: با همکاری بخش خصوصی و میراث فرهنگی موزه فیروز آباد ساخته می‌شود.

او در بازدید از بیمارستان قدیم فیروز آباد گفت: نصف زمین بیمارستان قدیم فیروزآباد تغییر کاربری داده شده و عواید آن برای تاسیس بیمارستان مجهز تخصصی جدید هزینه می شود.

استاندار فارس عشایر را مردمان غیور، با همت و با پشتکار دانست که مولد ومفید به حال جامعه بوده و ضرورت دارد مشکلات جدی آنان به ویژه در موضوع آب، سهمیه آرد، سهمیه نهاده ها، راه روستایی و سلامت برطرف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

398469