معرفی تلویزیون های 2022 سامسونگ

زمانیکه صحبت از ماهیت چرخه‌ای راه‌اندازی تلویزیون به میان می‌آید، انتظار می‌رود سامسونگ پس از یک سال عرضه‌های بزرگ و انقلاب‌های سخت افزاری، تمرکز خود را از سخت افزار برداشته و بر روی ویژگی‌های به‌روز نرم افزار متمرکز شود.
تصویر معرفی تلویزیون های 2022 سامسونگ

به گزارش سایت خبری پرسون، سامسونگ در سال 2021 گام‌های بزرگی به جلو برداشت؛ مدل‌های MicroLED، Neo QLED‌ها و نسخه‌ی جدیدی از جعبه مبتکرانه One Connect که به پایه‌ی این تلویزیون‌ها متصل میشد تنها بخشی از بزرگترین دستاوردهای سخت افزاری این برند در سال گذشته بودند. در نگاه اول سال 2022، کمتر تاریخی به نظر میرسد اما اینطور نیست!

قیمت تلویزیون‌های 2022 سامسونگ با توجه به تنوع آن‌ها در یک رنج کاملاً متغیر می‌باشد. این تلویزیون‌ها را می‌توان تلویزیون‌هایی تکامل یافته دانست که چیزهای زیادی برای گفتن دارند. نکته‌ی جالب اینکه سامسونگ بالاخره OLED را به رسمیت شناخته و تایید کرد که تلویزیون‌های دارای فناوری پیشرفته QD-OLED در راه هستند.

تلویزیون‌های 2022 سامسونگ شامل مجموعه‌ای جدید از تلویزیون‌های LCD از مقرون‌به‌صرفه تا بالارده (Neo QLED) و تلویزیون‌های سبک زندگی جدید با نمایشگرهای مات هستند. سامسونگ همچنین نخستین تلویزیون‌های QD-OLED و تلویزیون‌های microLED کوچک‌تر خود را عرضه می‌کند. لاین‌آپ جدید، فناوری‌ها، ویژگی‌ها و طراحی‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد. با محصولات و فناوری‌های بسیار زیادی که باید از آن‌ها چشم‌پوشی کنیم، پیشرفت‌های کلیدی و اطلاعات مختصری از تولیدات 2022 این برند را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قیمت تلویزیون 2022 سامسونگ

پیشرفت‌های کلیدی در تلویزیون‌های 2022 سامسونگ

  • پردازشگر Neo Quantum ارتقاء یافته

جدیدترین نسخه‌ی پردازنده Neo Quantum در تلویزیون‌های 2022 سامسونگ نئوکیولد با فناوری‌های بهبود صدا و محتوای بصری همراه شده است. تعدادی از مدل‌های 4K و 8K Neo QLED به‌روزرسانی نرخ نوسازی از 120 هرتز به 144 هرتز و افزایش درجه‌بندی روشنایی نور پس‌زمینه از 12 بیت به 14 بیت را دریافت می‌کنند. یک ویژگی جدید Shape Adaptive Light Control وجود دارد که دقت روشنایی را نیز افزایش می‌دهد و نرم افزار Object Depth Enhancer نیز برای بهبود درک عمق ارائه می‌شود.

تلویزیون‌های 2022 همچنان از فناوری Object Tracking Sound سامسونگ استفاده می‌کنند. در کنار این سامسونگ نسخه جدید Object Tracking Pro را اضافه می‌کند که بر اساس نسخه‌های قبلی OTS با افزودن بلندگوهای روشن‌کننده که کمک می‌کنند صدای تلویزیون در کنار تصویر روی صفحه بهتر حرکت کند، ساخته شده است.

اضافه شدن کانال‌های صوتی در بالای صفحه به این معنیست که Neo QLED‌های جدید قادر به ارائه صدای Dolby Atmos هستند. با وجود این سامسونگ همچنان از فناوری Dolby Vision HDR به نفع جایگزین HDR10+ اجتناب می‌کند.

  • صفحه اصلی Smart Hub اصلاح شده

تلویزیون‌های 2022 سامسونگ همچنان از سیستم عامل Tizen این شرکت استفاده می‌کنند. رابط کاربری جدید پیشنهادات محتوا را بر اساس سلیقه‌ی شخصی کاربر ارائه می‌دهد در حالیکه نوار کناری Hub با 3 بخش اصلی رسانه (Media)، سرویس بازی (Gaming Hub) و بک گراند (Ambient)، دسترسی آسان را فراهم می‌کند.

حین تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، یک برنامه جدید «Watch Together» وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد در عین لذت بردن از پخش همگام سازی، چت ویدیویی داشته باشد. Gaming Hub همانطور که از عنوانش پیداست با هدف جابجایی آسانتر بین سرویس‌های بازی کنسول و ابری توسعه یافته است.

سامسونگ مایل است کاربران خود را تشویق کند تا تنظیمات محیط کاربری تلویزیون خود را کشف کنند و از آن‌ها استفاده کنند. این شرکت اکنون یک فروشگاه هنری با بیش از 1600 قطعه دارد و پلتفرم NFT را برای برای کشف، خرید و تجارت آثار هنری دیجیتال از طریق مدل‌های Micro LED، Neo QLED و The Frame ادغام می‌کند.

پیشرفت‌های کلیدی در تلویزیون‌های 2022 سامسونگ

  • گیمینگ

تمام تلویزیون‌های 2022 سامسونگ دارای صفحه اصلی بازطراحی شده گیمینگ هاب هستند که به کاربران پیشنهادات بازی انتخاب شده و دسترسی آسان به خدماتی از جمله Google Stadia، Nvidia GeForce Now و Utomik را (در مدل‌های منتخب) می‌دهد. به‌علاوه بازی‌های ابری گیمینگ هاب جدید میزبان تمامی کنسول‌های متصل به HDMI است و ورودی‌های کنترلر عبوری را برای بازی قابل تعویض با کنترل‌کننده‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس در حین راه‌اندازی پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی برخی از مدل‌های 2022 از نرخ تازه سازی 144 هرتز و AMD FreeSync Premium Pro برای کاربران رایانه شخصی خیلی خوشحال کننده خواهد بود. سامسونگ قول داده است که تمام تلویزیون‌های پیشرفته جدید فقط دارای پورت‌های HDMI 2.1 با قابلیت پشتیبانی از سیگنال‌های 4K با نرخ نوسازی 120 هرتز هستند. قیمت تلویزیون بسته به امکانات گیمینگ متفاوت است.

تلویزیون‌های 2022 سامسونگ

  1. MicroLED

MicroLED، فناوری نسل بعدی تلویزیون است که اساساً بهترین کیفیت‌های OLED را در بر می‌گیرد و کم و بیش تمام کاستی‌های آن را برطرف می‌کند. میکرو ال‌ای‌دی‌ها می‌توانند بسیار روشن‌تر از OLED باشند و از نظر تئوری کنتراست تماشایی‌تری ارائه دهند. بجز این برخلاف تلویزیون‌های اولد که مواد ارگانیک استفاده می‌کنند (OLED مخفف Organic Light Emitting Diode)، غیرآلی هستند و مشکل پیکسل سوختگی ندارند.

تلویزیون‌های MicroLED در سال 2021 شامل مدل‌های 110 اینچی و 99 اینچی بودند. این شرکت یک مدل 89 اینچی را نیز برای 2022 معرفی می‌کند. قیمت تلویزیون‌های 2022 سامسونگ MicroLED مشخص نیست اما مطمئناً گرانتر از سایر تلویزیون‌های سری سامسونگ یا در واقع هر سازنده دیگری هستند.

ویژگی‌های تلویزیون‌های MicroLED 2022:

پنل: 4K MicroLED

ریفرش‌ریت: 120 هرتز

سایز نمایشگر: 110، 99 و 89 اینچ

صدا: Dolby Atmos و OTS Pro

دیزاین: بدون فریم

سوکت‌های HDMI 2.1: 4

خرید تلویزیون 2022 سامسونگ سری NEO QLED

  1. QD-OLED

تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ بالاخره در راهند. تلویزیون S95B در لاین تولیدات 2022 نشان دهنده بازگشت این شرکت به فناوری OLED پس از 9 سال است. این تلویزیون بجز پیکسل خودنورده دارای تقویت کننده روشنایی OLED و نقشه‌برداری رنگ است که به گفته‌ی سامسونگ، هایلایت‌های روشن‌تر و رنگ‌های واقعی‌تری را ارائه می‌دهد. قیمت تلویزیون 2022 سامسونگ S95B به عنوان یک مدل بالارده زیاد پیش بینی شده است.

ویژگی‌های تلویزیون QD-OLED:

نوع نمایشگر: QD-OLED

رزولوشن: 4K

ریفرش‌ریت: 144 هرتز

پردازنده: 2022 Neural Quantum Processor

سایزها: 55/65

صدا: Samsung Object Tracking Sound و Q-Symphony با Dolby Atmos

دیزاین: لیزر اسلایم (LaserSlim)

سوکت‌های HDMI 2.1: 4

  1. Neo QLED:

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ سال گذشته در میان حجم زیادی از تبلیغات با این ادعا که با کوچک کردن LED‌های آن و قرار دادن تعداد بیشتری از آنها در لایه نور پس‌زمینه، کنتراست آن‌ها با OLED‌ها قابل مقایسه است، منتشر شدند. پس از موفقیت Neo QLED‌های 2021، سامسونگ نه تنها به این فناوری پایبند است، بلکه آن را حتی فراتر از این هم پیش برده است.

تلویزیون‌های 8K Neo QLED شامل QN900B، QN800B و QN700B هستند. تلویزیون‌های 4K Neo QLED نیز شامل QN95B، QN90B و QN85B هستند. قیمت تلویزیون‌های سامسونگ 2022 نئوکیولد مشخصاً از کیولدها بیشتر است.

ویژگی‌های تلویزیون‌های Neo QLED 2022

پنل: 4K و 8K مینی LED

ریفرش‌ریت: بالای 144 هرتز

Refresh rate: up to 144Hz

صدا: Dolby Atmos و OTS Pro

معرفی تلویزیون های 2022 سامسونگ

  1. تلویزیون‌های Lifestyle با نمایشگر مات

تلویزیون‌های Lifestyle سامسونگ شامل The Frame، The Serif و The Sero با دیزاین خیلی شیک و قاب‌های قابل تنظیم هستند. در سال 2022 تمامی تلویزیون‌های این دسته از صفحه نمایش مات جدید با پوشش ضدانعکاس و ضد اثرانگشت استفاده می‌کنند.

Frame LS03B مجموعاً در هفت اندازه مختلف از 32 اینچ تا 85 اینچ با پنل 4K matt LCD ارائه می‌شود. در همین حال، Serif برای سال 2022 یک اندازه جدید بزرگتر را ارائه داده و از سایز 43 اینچ تا 65 اینچ در دسترس قرار می‌گیرد. سری Sero که از هر دو جهت افقی و عمودی قابل تنظیم است دارای یک عملکرد جدید MultiView برای نمایش همزمان محتوای مختلف در بالا و پایین است. و اگر از طرفداران نسبت تصویر عمودی هستید، باید بدانید که مدل‌های فریم و Neo QLED 4K/8K (تا 65 اینچ) اکنون با پایه دیواری چرخان خودکار این شرکت سازگار هستند.

  1. QLED

تلویزیون‌های QLED سامسونگ در چند سال اخیر محبوبیت فوق العاده‌ای در بین کاربران پیدا کرده‌اند. این دستگاه‌ها با ادغام نقاط کوانتومی با LED، کیفیتی به مراتب بهتر از تلویزیون‌های کریستال این برند را ارائه می‌دهند. پوشش دهی 100 درصد استاندارد رنگی، دستاورد بزرگ سامسونگ در این تلویزیون‌ها است. در لیست تلویزیون‌های 2022 سامسونگ همچنان این خط تولید وجود دارد. تلویزیون‌های QLED جدید شامل مدل‌های Q60B، Q70B، Q80B، Q90B و Q95B به عنوان جایگزین برای تلویزیون‌های گذشته معرفی شده‌اند.

  1. Crystal

تلویزیون‌های سری Crystal به عنوان تلویزیون‌های میان رده و اقتصادی سامسونگ بیشترین طرفداران را در بازار ایران دارند. سامسونگ خط تولید کریستال خود را هر ساله حفظ می‌کند. این تلویزیون‌ها از نمایشگر LED با فناوری رنگ کریستال پویا برای ارائه بهتر رنگ استفاده می‌کنند. از تلویزیون‌های محبوب این سری در 2022 می‌توان BU8000 و BU9000 را برشمرد. قیمت تلویزیون 2022 سامسونگ کریستال کمتر از تمام مدل‌های این لیست است.

398348