واکنش تند کاربران فضای مجازی به گزارش عجیب 20:30 درباره یارانه

نعل وارونه گزارش صداوسیما درباره نقدهای یارانه‌ای مردم

گزارش های بخش خبری 20 و 30 در لحظات حساس و مهم نشان داده که کُمیت بخش های خبری رسانه ملی لنگ است و این نشان می دهد که چرا بسیاری از شهروندان روز به روز بیشتر از صدا و سیما فاصله گرفته و خود را نسبت به آن بیگانه حس می کنند.
تصویر نعل وارونه گزارش صداوسیما درباره نقدهای یارانه‌ای مردم

به گزارش سایت خبری پرسون، اصلاحات اقتصادی جدید دولت در حالی پیش می رود که از نظر بسیاری از شهروندان، این اصلاحات دارای یک سری نقص هاست. انتقاد بسیاری از شهروندان به خصوص به عدم تراز افزایش قیمت ها و یارانه واریزی دولت به حساب اشخاص و سرپرستان خانواده هاست.

همچنین، بسیاری از شهروندان معتقدند که دهک بندی وزارت کار منطقی و مبنایی نبوده و این وزارت خانه نتوانسته به خوبی اطلاعات اقتصادی خانوارها را پیدا کرده و آنها را به حسب درآمدشان دهک بندی کند

انتقادات اخیر باعث برخی نارضایتی ها در فضای مجازی و واقعی شده است. این اعتراضات در حالی به وجود آمده که از نظر دولت، تغییر وضعیت اقتصادی طبعا زمان بر است و به قول برخی مقامات «جراحی اقتصادی درد دارد».

در این شرایط حساس وظیفه رسانه ها و به خصوص صدا و سیما این است که از طریق همدردی با مردم، کمی از ناراحتی و نارضایتی آنها کم کند تا با گذشت زمان، تاثیر اصلاحات اقتصادی دولت، به دور از هیاهو و جنجال مشخص شود. اما صدا و سیما دقیقا برعکس عمل کرده و به جای همدردی با مردم و بازتاب مشکلات آنان، صورت مساله را پاک می کند.

داستان کبک و برف؛ سیاست رایج در صدا و سیما

پاک کردن صورت مساله سیاستی است که صدا و سیما مدت ها است پیش گرفته است. این سیاست که ما را به یاد داستان «کبک و برف» می اندازد، در این سالها اوج گرفته و روز به روز بیشتر باعث سرخوردگی شهروندان از صدا و سیما می شود.

سیاست پاک کردن صورت مساله به خصوص در بخش خبری 20:30 خود را نشان می دهد. در ماجرای اصلاحات اقتصادی دولت و اعتراضات مردم، این بخش خبری بار دیگر نشان داد هیچ درکی از شرایط ملتهب موجود ندارد و رسالتش این است که هر گونه مشکلی را «انکار» کند.

در گزارش پخش شده در شب سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 «یوسف سلامی» در گزارشی به همراه چند خانم به فروشگاه می رود تا آن خانم ها با پول واریزی دولت (یارانه) خرید کنند. در این گزارش نشان داده می شود که یک خانواده می توانند با پول واریزی دولت هرچه می خواهند بخرند و در انتها نیز مبلغی اضافه بیاورند.

واکنش تند کاربران فضای مجازی به گزارش 20:30

گزارش یوسف سلامی در بخش خبری 20:30 که سوگیرانه، ناقص و پراشتباه بود با واکنش تند بسیاری از کاربران فضای مجازی مواجه شد. بسیاری از کاربران معتقد بودند صدا و سیما با پخش این گزارش نشان داده هیچ علقه ای با مردم و درد آنان ندارد.

بسیاری در توییتر به سلامی، بخش 20:30 و صدا و سیما حمله کرده و آنها را به باد انتقاد گرفتند. بخشی از توییت های انتقادی به گزارش فوق الذکر به شرح زیر است:

سلامی 11

سلامی 10

سلامی 9

سلامی 8

سلامی 7

سلامی 6

سلامی 5

سلامی 4

سلامی 3

سلامی 2

سلامی 1

گزارش های 20:30 و سایر بخش های خبری صدا و سیما در لحظات حساس و مهم نشان داده و ثابت کرده که کُمیت بخش های خبری رسانه ملی لنگ است و این نقصان به ما نشان می دهد که چرا بسیاری از شهروندان روز به روز بیشتر از صدا و سیما فاصله گرفته و خود را نسبت به آن بیگانه حس می کنند.

رویه فوق، مدت ها است در صدا و سیما جا افتاده و با تغییر روسای سازمان نیز تغییری نکرده است. این روند مردم را بیش از پیش دچار یاس و سرخوردگی می کند و باعث می شود به سایر رسانه ها که شفافیت بیشتری دارند، پناه ببرند.

البته مدیریت جدید رسامه ملی نشان داده که راضی به وضع فعلی تولید برنامه‌ها نیست و تغییرات مدیریتی حکایت از تلاش برای اصلاح دهرد. اگر صدا و سیما هرچه سریعتر فکری برای این مشکل نکند و سیاست خود را تغییر ندهد ممکن است همین مخاطبان اندک را نیز از دست بدهد.

منبع: خبر فوری

397914