صحبت‌های ملی‌پوشان فرنگی از آخرین وضعیت تیم‌ملی

ملی پوشان کشتی فرنگی که این روزها پنجمین مرحله اردوهایشان را برای شرکت در مسابقات جهانی صربستان پشت سر می گذارند.
تصویر صحبت‌های ملی‌پوشان فرنگی از آخرین وضعیت تیم‌ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، خانه کشتی شهید صدرزاده مجموعه ورزشی آزادی تهران، این روزها میزبان تمرینات سخت و نفس‌گیر محمد بنا و شاگردانش است، از 21 اردیبهشت ماه پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در راه مسابقات جهانی صربستان که شهریورماه امسال برگزار می شود، برپا شده تا در فاصله نزدیک به 4 ماه تا این رقابت ها فرنگی‌کاران کم کم با تمرینات و شرکت در تورنمنت‌هایی که در نظر گرفته شده، قدرتمندانه در ماه پایانی تابستان امسال در بلگراد به مصاف حریفان خود بروند.

تورنمنت رنکینگ دار بولات تورلیخانوف قزاقستان که 12 تا 15 خرداد در آلماتی برگزار می شود، یکی از اولین میدان‌های تدارکاتی فرنگی کاران پیش از شرکت در مسابقات جهانی 2022 است و ملی پوشان در تمرینات این روزهایشان برای شرکت در این تورنمنت آماده می شوند. درباره حضور در این تورنمنت و همچنین مسابقات جهانی با چند کشتی گیر حاضر در اردوی تیم ملی، صحبتی کوتاه کرده ایم و آخرین وضعیت شان را جویا شده ایم.

*دورخیز برادران گرایی برای مسابقات جهانی

محمدرضا گرایی ملی پوش وزن 67 کیلوگرم سال گذشته یک سال رویایی را تجربه کرد و با کسب طلای المپیک و جهانی، ستاره تیم محمد بنا لقب گرفت، او این روزها در پنجمین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای شرکت در تورنمنت قزاقستان آماده می شود تا برای روی تشک رفتن در مسابقات جهانی صربستان آماده شود.

گرایی درباره آخرین وضعیت آمادگی ‌اش گفت: در شرایط خوبی قرار دارم و حدود 20 روز دیگر قرار است در تورنمنت قزاقستان که اولین مسابقه‌ام پس از رقابت‌های جهانی سال گذشته است، روی تشک بروم.

گرایی که انتظارات از او برای کسب دومین طلای جهان در مسابقات صربستان بالاست، اظهار داشت: پس از اینکه هم در المپیک و هم مسابقات جهانی طلا گرفتم، کار برای من سخت تر شده است، آنالیز حریفان روی من بیشتر شده وهمین کارم را برای تکرار قهرمانی دشوارتر کرده اما امیدوارم با تدابیر کادر فنی در صربستان هم بتوانم به مدال طلا برسم.

بردار بزرگتر گرایی هم یکی از حاضران در پنجمین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی است، محمد علی گرایی ملی پوش 77 کیلوگرم که در المپیک به سد تاماش لورینچ خورد و نتوانست مدال بگیرد اما در مسابقات جهانی نروژ برنز گرفت تا سومین مدال جهانی‌اش هم رنگش برنزی باشد.

گرایی یکی از ملی پوشان اعزامی به مسابقات قزاقستان بود اما یک مصدومیت جزئی از ناحیه زانو باعث شده تا حضورش در آلماتی منتفی شود. ملی پوش وزن 77 کیلوگرم در این باره گفت: قرار بود طبق برنامه کادر فنی به تورنمنت قزاقستان اعزام شوم اما با توجه به مصدومیت جزئی در تمرین، نمی توانم در این مسابقات کشتی بگیرم و پس از آن با توجه به تصمیم کادر فنی به مسابقات پیش رو اعزام خواهم شد.

هدف اصلی ملی پوش شیرازی کشتی فرنگی اما مسابقات جهانی صربستان و کسب یک مدال خوش رنگ تر است، آن هم با قرار گرفتن ایران روی سکوی قهرمانی در بلگراد، گرایی اظهار داشت: 4ماه تا مسابقات جهانی صربستان باقی مانده و راه زیادی برای آمادگی صدرصدی داریم، امیدوارم بتوانیم با توجه به بهتر شدن شرایطمان، مقام نایب قهرمانی دوره گذشته را به قهرمانی تبدیل کنیم.

هفته گذشته تاماش لورینچ مجار که در المپیک با شکست دادن گرایی مانع رسیدن او به مدال شد، به ایران آمد و در گفتگویی که با روابط عمومی فدراسیون کشتی داشت، اعتراف کرد مبارزه با گرایی سخت‌ترین کشتی او در 20 سال گذشته بوده است.

گرایی که با صحبت‌های لورینچ دوباره خاطره آن مسابقه برایش زده شد، خاطر نشان کرد: توماس لورینچ یکی از قهرمانان بزرگ کشتی دنیا است که به من لطف داشته است، مسابقه سختی با او در یک چهارم نهایی المپیک داشتم و متاسفانه نتیجه را واگذار کردم.

وی افزود: لورینچ بدون اشتباه کشتی گرفت.کشتی هم ورزشی است که با یک اشتباه نتیجه را از دست می دهید و در مسابقه با وی هم این اتفاق برای من افتاد اما امیدوارم در مسابقات آینده بهتر نتیجه بگیرم و این شکست را جبران کنم.

*برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی می جنگیم

پژمان پشتام از دیگر ملی پوشان حاضر در پنجمین اردوی کشتی فرنگی است، ملی پوش اهل تهران که پس از یک طلا و نقره قهرمانی آسیا در سال 2020 و 2021، سال گذشته در نروژ توانست اولین مدال جهانی که رنگ آن برنز بود را کسب کند.

فرنگی کار وزن 82 کیلوگرم که یکی از کشتی گیران اعزامی به تورنمنت قزاقستان است، گفت: در حال حاضر در اردوهای تیم ملی برای حضور در تورنمنت تورلیخانوف (رنکینگ اتحادیه جهانی) قزاقستان هستیم. شرایط خوب است و امیدوارم با نتیجه ای که در مسابقات قزاقستان می گیرم، بتوانم رنکینگم را ارتقاء دهم تا قرعه مناسب‌تری در مسابقات جهانی صربستان داشته باشم.

پشتام که امیدوار است ملی پوش منتخب اعزامی به جهانی صربستان باشد،افزود: با توجه به چرخه‌ای که برای انتخاب ملی پوشان برای مسابقات در نظر گرفته شده، امیدوارم بتوانم نظر کادرفنی را جلب کنم و به عنوان ملی پوش در مسابقات جهانی حضور داشته باشم.

هدف ملی پوش وزن 82 کیلوگرم فرنگی، کسب یک مدال خوش رنگ تر از برنز سال گذشته در مسابقات جهانی امسال است. پشتام تاکید کرد: سال گذشته در مسابقات جهانی نروژ با توجه به اینکه به یک وزن بالاتر آمده بودم و تنها چند ماه برای مسابقات وقت داشتم، توانستم برنز بگیرم و دست پر برگردم. امسال اما با توجه به اینکه زمان بیشتری دارم می توانم با آمادگی جسمانی بیشتری آماده حضور در مسابقات شوم و در صورت انتخاب توسط کادر فنی، هم جواب اعتمادشان را بدهم و هم رنگ مدالم را تغییر دهم.

مهدی محسن نژاد ملی پوش وزن 60 کیلوگرم که در مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان با وجود آسیب دیدگی، نایب قهرمان شد و نقره گرفت، هم گفت:بعد از مسابقات جام تختی در اواخر سال گذشته اردوهای ما شروع شد و پس از آن به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شدیم. در این مسابقات از ناحیه دنده آسیب دیدم و مدال نقره گرفتم.

محسن نژاد افزود:پس از مصدومیتم، آقای بنا یک اردو به من استراحت دادند و پس از آن دوباره به اردوها اضافه شده‌ام و پس از اینکه آسیب دیدگی ‌م به صورت کامل برطرف شد، تمریناتم را شروع می کنم تا در هر تورنمنت و مسابقه‌ای که کادر فنی صلاح بداند شرکت کنم.

علیرضا نجاتی دیگر دعوت شده به پنجمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی است، او که در سال 2019 در مسابقات جهانی نورسلطان به مدال برنز رسید، حالا برای کسب دوبنده تیم ملی در جهانی صربستان تلاش می کند.

نجاتی درباره آخرین وضعیتش گفت:اردوهای خوبی را پشت سرگذاشتم و حدود 10 روز دیگر به تورنمنت تورلیخانوف قزاقستان اعزام می شویم، وضعیت بدنی مان خوب است و سرحال هستیم و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی تاکید کرد:با توجه به لغو بازی های آسیایی، روی مسابقات جهانی تمرکز کرده ایم و کار سخت تر شده و امیدوارم با عبور از چرخه انتخابی و انتخاب به عنوان ملی پوش، بهترین نتیجه را در صربستان به دست بیاورم.

منبع: فارس

397854