واردات خودروی اقتصادی به جای خودروی گران قیمت

وزیر صمت گفت: در مرحله بعد قیمت ها را مدیریت می‌کنیم و از هفته آینده سامانه نظارت مردمی شروع به کار می‌کند و در کل کشور اجرایی خواهد شد.
تصویر واردات خودروی اقتصادی به جای خودروی گران قیمت

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اوضاع بازار گفت: ما در هفته گذشته قیمتی در مورد چند قلم از کالاها مثل روغن و لبنیات داشتیم و در هفته اول تمرکز ما روی توزیع بود که خوشبختانه انجام شده و نگرانی‌های مردم برای مواجه شدن با کمبود کالا مرتفع شد.

وی افزود: در مرحله بعد قیمت ها را مدیریت می‌کنیم و از هفته آینده سامانه نظارت مردمی شروع به کار می‌کند و در کل کشور اجرایی خواهد شد. متاسفانه ۳۰ درصد از اصناف پروانه کسب و کار ندارند که کار نظارت را با مشکل مواجه می‌کند و ما قیمت‌ها را کنترل می‌کنیم که در حد مجاز باشد و شرکت های پخش را کنترل می‌کنیم.

وزیر صمت ادامه داد: کانال ارتباطی ما ۱۲۴ است و کار کاملا الکترونیکی است و سریع پاسخگوست.

فاطمی امین افزود: از هفته آینده، برگه‌های نظارت مردمی روی کالاها درج می‌شود و شهروندان اگر تخلفی دیدند و رضایتی دارند با اعلام سامانه و یک اپلیکیشن به اسم "صمت من" می توانند آن را اعلام کنند و به صورت خودکار قابل کنترل خواهد بود. اگر شکایتی دارند آن را گزارش می‌دهند و علاوه بر گزارشگری، این سامانه وضعیت آن واحد صنفی را مشخص می‌کند و خود کنترلی برای اصناف هم ایجاد می‌کند و نظارت را گسترده می‌سازد؛ لازم نیست بازرسان ما سرکشی داشته باشند.

وزیر صمت درباره انحصار واردات خودرو نیز تصریح کرد: انحصاری نیست. کلیات آن در دولت مصوب شد و در مورد یکی از بندهای آن سوالاتی مطرح شد و قرار شد کمیسیون اقتصادی آن را بیشتر بررسی کند. در این آیین نامه انحصاری نداریم و دنبال این هستیم که خودروی اقتصادی به جای خودروی گران قیمت و تجملاتی وارد شود و تمرکز بیشتر بر واردات خودروی اقتصادی است.

منبع: ایسنا

397827