«دکتر استرنج» در صدر گیشه جهانی سینما

فیلم سینمایی «دکتر استرنج ۲» در دومین هفته نمایش در سینماهای آمریکا و جهان، همچنان در صدر جدول فروش سینماها قرار گرفت.
تصویر «دکتر استرنج» در صدر گیشه جهانی سینما

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «دکتر استرنج: در چندجهانی دیوانگی» از آثار استودیو مارول کمپانی دیزنی در دومین هفته اکران خود در آمریکا ۶۱ میلیون دلار از محل بیش از ۴۵۰۰ سالن سینما کسب کرد تا مجموع فروش داخلی خود را به ۲۹۱ میلیون دلار برساند.

این فیلم هفته گذشته با فروش آغازین ۱۸۷ میلیون دلاری، یازدهمین فروش آغازین تاریخ سینمای آمریکا را به نام خود ثبت کرده بود.

«دکتر استرنج: در چندجهانی دیوانگی» در ۴۹ بازار بین‌المللی نیز ۸۳.۵ میلیون دلار فروخت تا جمع فروش جهانی (گیشه آمریکا + گیشه بین‌المللی) را به عدد ۶۸۸ میلیون دلار برساند، این در حالی است که قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۶ در نهایت به فروش ۲۳۲ میلیون دلار در آمریکا و فروش جهانی ۶۷۷ میلیون دلاری دست یافته بود.

این فیلم دنباله «دکتر استرنج» (۲۰۱۶) است و بیست و هشتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود که فیلم‌نامه آن را «مایکل والدرون» نوشته است. «بندیکت کامبربچ» نقش اصلی «استیون استرنج» را ایفا کرده و «الیزابت اولسن»، «چیویتل اجیوفور»، «بندیکت وانگ» و «ریچل مک‌آدامز» از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

397490