به گزارش سایت خبری پرسون، کاظمی افزود: وظیفه و دغدغه ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت پرورش نسلی است که بتواند با مهارت های فنی و حرفه ای، برای اعتلای کشور تلاش کند. رویکرد دوره اول متوسطه، توجه به مهارت آموزی و پژوهش محوری است. با اقداماتی که در این حوزه انجام می شود همه تلاش خود را به کار گرفته تا بتوانیم گام موثری را برداریم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت آموزی و کار آفرینی با دروس تحولی از ابتدایی آغاز می شود، اظهار کرد: سنگ بنای این تحول در دوره ابتدایی بنا نهاده می شود و در دوره های متوسطه ضمن بسط مفاهیم، توسعه مهارت ها نیز به شکل جدی دنبال می شود.
این مقام مسوول با تاکید بر ضرورت افزایش سهم هنرآموزان و استاد کاران، گفت: با استفاده از ظرفیت برون و درون سازمانی می توان این حق را احیا کرد که تاثیر چشمگیری در تقویت مبانی علمی و مهارتی دارد.
کاظمی همچنین گفت: طراحی و بر نامه ریزی باید بر مبنای سند تحول بنیادین و براساس منویات مقام معظم رهبری باشد چرا که اجرای سند تحول جزء الزامات است.
به گفته وی قرارگاهی که در راستای تحقق اهداف سند تحول ایجاد شده است باید با استفاده از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی، اجرای سندتحول بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب را از الزامات کاری بداند، چرا که نگاه خاص و ویژه معظم له بر توسعه مهارت آموزی است.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی رصد دقیق تعداد کارگاههای کار و فنآوری در مدارس و مرتبط بودن معلمان دروس تخصصی را مهم دانست و بر اهمیت تدریس دروس توسط دبیران متخصص تأکید کرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت، شناسایی دانش آموزان دارای افت تحصیلی و برگزاری دوره تابستانی برای تقویت بنیه دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدامی کشوری در راستای توسعه کیفیت آموزشی در مناطق محروم و مرزی انجام شده به نام پویش علمی جهادی که طی آن، آموزش به صورت غیر حضوری با اولویت دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس شبانه روزی انجام می شود و این اقدام سال آینده دانش آموزان سال دهم تا دوازدهم را پوشش خواهد داد.
وی ضمن تأکید بر اینکه قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر نیز برای رفع خلأها وضعف های آموزشی با رویکرد مناطق مرزی ،کمتر برخوردار ،عشایری وروستایی تشکیل شده است، افزود: ۶۰ درصد ظرفیت مدارس نمونه دولتی، با دانش آموزان مستعد روستایی تکمیل شود.