این عوامل امنیت سایبری را به خطر می‌اندازند

کارشناسان بر این باورند که حملات سایبری در ابعاد کوچکتر نیز اثرات ویران کننده‌ای همراه خود دارد.
تصویر این عوامل امنیت سایبری را به خطر می‌اندازند

به گزارش سایت خبری پرسون، همه ما برای ایمن نگه داشتن خانه و دارایی خود اقداماتی انجام می‌دهیم. هر زمان که بیرون می‌رویم، در‌ها را قفل می‌کنیم و پنجره‌هایمان را می‌بندیم تا مجرمان راه آسانی برای ورود پیدا نکنند اما وقتی صحبت از امنیت سایبری به میان می‌آید، متفاوت عمل می‌کنیم.

در این گزارش سه عامل کلیدی که امنیت سایبری را به خطر می‌اندازد و احتمال حملات سایبری را افزایش می‌دهد را بررسی می‌کنیم:

عدم کمک امنیتی

افراد بسیار کمی از ساده‌ترین مراحل برای افزایش امنیت سایبری آگاه هستند. علاوه بر این، بسیاری از آن‌ها در صورت نیاز به منابع مورد نیاز خود دسترسی آسانی ندارند. هرچه رمز عبور شما قوی‌تر باشد، حساب کاربری امن‌تر خواهد بود. در سال ۲۰۱۹، ۲۳ میلیون حساب آنلاین همچنان از رمز عبور "۱۲۳۴۵۶" استفاده می‌کردند. ۷۱ درصد از حساب‌ها با رمز‌های عبور استفاده شده در چندین وب سایت محافظت می‌شوند.

بهترین زمان برای اطلاع دادن افراد از قدرت رمز عبور زمانی است که در حال راه‌اندازی حساب‌ها هستند. اطلاعات ساده‌ای مانند "مدت زمانی که رمز عبور شکسته می‌شود" یا "اینکه آیا تا به حال در یک نقض اطلاعات شناخته شده ظاهر شده یا خیر" می‌تواند قدرت رمز‌های عبور را در مرحله تنظیم حساب به میزان زیادی بهبود بخشد.

آسیب پذیری‌های سیستم

وقتی مجرمان سایبری نقطه ضعفی را تشخیص می‌دهند، به آن حمله می‌کنند. به همین دلیل است که آسیب پذیری‌های سیستم می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

در ژانویه ۲۰۲۰، توسعه دهنده نرم افزار آمریکایی SolarWinds مورد حمله سایبری قرار گرفت. پس از اینکه کارکنان جزئیات نقص سیستم را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشتند، مجرمان سایبری از یک آسیب پذیری در نرم افزار شرکت سواستفاده کردند. مهاجمان موفق به سرقت اعتبار اداری یک دارنده حساب کاربری شدند.

به حداقل رساندن خطر چنین حملاتی نیازمند یک رویکرد واکنشی و پیشگیرانه ترکیبی است. علاوه بر داشتن نرم افزار امنیتی مناسب و تنظیمات شبکه، به روز نگه داشتن نرم افزار نیز مهم است. این به این معنی است که به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های نرم‌افزاری را به محض در دسترس قرار گرفتن نصب کنید، زیرا ممکن است آسیب‌پذیری‌ها را برطرف کنند.

ارزیابی ریسک

جنایتکاران از ما می‌خواهند که خطر حملات سایبری را دست کم بگیریم. هرچه بیشتر این خطرات را دست کم بگیریم، کار‌ها برای آن‌ها آسان‌تر است. متأسفانه، توانایی همه افراد برای محاسبه ریسک ضعیف است!

تصادفات اتومبیل و سقوط هواپیما را مثال بزنید. از نظر آماری، پرواز بسیار ایمن‌تر از رانندگی است. با این حال، از هر ۶ نفر یک نفر ترس از پرواز دارد، در حالی که افراد کمی نگران رانندگی با ماشین خود هستند.

هنجار‌هایی مانند موارد فوق، محاسبه ریسک را برای انسان دشوار می‌کند. چیزی که به عنوان تعصب عادی شناخته می‌شود، ما را فریب می‌دهد تا فکر کنیم آینده مانند حال خواهد بود. به عبارت دیگر، ما نمی‌توانیم خطر یک حمله سایبری را محاسبه کنیم، بنابراین نتیجه می‌گیریم که چنین خطری احتمالا وجود ندارد. اما خطر حمله سایبری بسیار واقعی است.

در واقع، این خطری است که هر روز در حال افزایش است. برای معکوس کردن این روند، باید از خودمان به صورت آنلاین محافظت کنیم. مردم عادی باید خطرات و همچنین اقدامات پیشگیرانه اساسی را که می‌توانند برای ایمن نگه داشتن انجام دهند، بدانند.

توصیه‌های خوبی وجود دارد، اما در حال حاضر به صورت آنلاین ذخیره شده و در زمان و مکانی که مردم به آن نیاز دارند در دسترس نیست.

ابزار‌های Assist، Protect و Connect CybSafe با هدف ارائه این خدمات ایجاد شدند. CybSafe Assist پشتیبانی و راهنمایی در صورت تقاضا ارائه می‌دهد. زمانی که مردم بیشتر به آن‌ها نیاز دارند، به سؤالات امنیت سایبری پاسخ می‌دهد. CybSafe Protect یک ابزار تعاملی است که به بهبود رفتار امنیتی از طریق تعیین هدف کمک می‌کند. CybSafe Connect یک برنامه تلفن همراه است که به افراد امکان می‌دهد در هر کجا که هستند به کمک امنیت سایبری دسترسی داشته باشند.

آگاهی از امنیت سایبری باید به بخشی مفید از فرهنگ روزمره سازمانی تبدیل شود. خطر قربانی شدن در جرایم سایبری هر روز بیشتر می‌شود.

397426