اگر به تمیزی هندزفری اهمیت نمی دهید؛ بخوانید

گاهی اوقات بهتر است که ایرپاد ها را از داخل گوش تان بیرون بیاورید و به آن ها نگاهی بیندازید‌.
تصویر اگر به تمیزی هندزفری اهمیت نمی دهید؛ بخوانید

به گزارش سایت خبری پرسون، گاهی اوقات بهتر است که ایرپاد ها را از داخل گوش تان بیرون بیاورید و به آن ها نگاهی بیندازید‌. احتمالاً شاهد این هستید که سرشار از مواد چسبنده و آلودگی شده‌ اند. در چنین حالتی باید شروع به تمیز کردن ایرپاد تان کنید‌. شاید خودتان متوجه نباشید؛ اما تمیز کردن این لوازم خیلی ضروری است، زیرا اگر آن ها را تمیز نکنید، تاثیرات منفی خواهد داشت که در این قسمت از بهداشت و سلامت آن ها را برای تان شرح می دهیم.

احتمال ابتلا به عفونت

گاهی اوقات شاهد این خواهید بود که مقداری چربیِ طبیعی یا مواد چسبنده قهوه ای روی ایرپاد ها وجود دارند و هر زمان که آن ها را با این مواد چسبنده داخل گوش تان می گذارید، این احتمال وجود دارد که این کثیفی ها و باکتری ها عامل ایجاد عفونت باشند و به خاطر همین خطر؛ باید چند ماه یکبار آن ها را تمیز کنید.

احتمال ابتلا به مشکل شنوایی

یکی از مشکلات ایرپاد های کثیف این است که ممکنِ مشکل شنوایی ایجاد کند و در طول زمان باعث کاهش سطح شنوایی شود، زیرا اگر ایرپاد کثیف باشد، مجبور هستید که صدای آن را خیلی زیاد کنید تا راحت تر بشنوید و صدای زیاد هم به گوش تان آسیب وارد خواهد کرد.

چگونه ایرپاد ها را تمیز کنیم که به آن ها آسیب وارد نشود؟

در حالت ایده آل باید هر روز آن ها را تمیز کنید تا جرم و آلودگی وارد نشود و مشکلی برای گوش های تان به وجود نیاید. می توانید با استفاده از الکل یا دستمال کاغذی یا پارچه تمیز، آلودگی و کثیفی آن را بگیرید.

برای یادگیری مراحل کامل تر تمیز کردن انواع ایرپاد میتوانید با کلیک روی مطلب "تمیز کردن انواع مختلف ایرپاد (ایرپاد مکس_ ایرپاد پرو) و هندزفری" مراحل صحیح را مشاهده کنید.

چند نکته مفید برای تمیز کردن ایرپاد

بهتر است که از دستمال خیس و مواد شیمیایی استفاده نکنید، زیرا به ایرپاد ها صدمه و آسیب وارد می کند.
اگر هم چسبندگی داخل ایرپاد بود، می توانید آن را با یک وسیله که نوک تیزی دارد، از داخل ایرپاد بیرون بیاورید.
مسواکی مخصوص هم که برای تمیز کردن ایرپاد باشد، کنار بگذارید تا مواد چسبنده راحت تر جدا شوند.

397009