آموزش خرید ارز دیجیتال بیت کوین در صرافی اکسکوینو

خرید بیت کوین (Bitcoin) یکی از مهمترین حرکت‌های سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. این ارز دیجیتال نه تنها نخستین رمزارز شناخته شده است، بلکه با توجه به رشد پایدار و سریع خود، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به دنیای کریپتو را نیز با خود دارد. روش‌های مختلف خرید بیت کوین به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا به شیوه‌های متنوعی در بازار حضور پیدا کنند.
تصویر آموزش خرید ارز دیجیتال بیت کوین در صرافی اکسکوینو

به گزارش سایت خبری پرسون، خرید بیت کوین (Bitcoin) یکی از مهمترین حرکت‌های سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. این ارز دیجیتال نه تنها نخستین رمزارز شناخته شده است، بلکه با توجه به رشد پایدار و سریع خود، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به دنیای کریپتو را نیز با خود دارد. روش‌های مختلف خرید بیت کوین به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا به شیوه‌های متنوعی در بازار حضور پیدا کنند. از خرید و فروش مستقیم با اشخاص حقیقی گرفته تا صرافی‌های ارز دیجیتال و بازار فارکس را می‌توانید آزمایش کنید. این روش‌ها، به معامله‌گران گزینه‌های بیشتری در انتخاب نحوه خرید و فروش بیت کوین می‌دهند. در این مقاله، ما به بررسی روش‌های مختلف خرید بیت کوین و نکات مهم مرتبط با هر یک از آنها می‌پردازیم. اگر شما نیز قصد اضافه کردن این رمزارز را به سبد سرمایه‌گذاری خود دارید، با ما همراه بمانید.

خرید بیت کوین از کجا وارد زندگی اقتصادی مردم شد؟

بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که به منظور پول دیجیتال و نوعی پرداخت که خارج از کنترل هر شخص، گروه یا نهاد باشد، طراحی شده است. بنابراین نیاز به دخالت شخص ثالث در تراکنش‌های مالی را در همان ابتدای کار، از بین می‌برد. پروژه بیت کوین در سال 2009 توسط یک توسعه‌دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه‌دهندگان با نام ساتوشی ناکاموتو عمومی شد. در اکتبر 2008، شخص یا گروهی با استفاده از نام ساتوشی ناکاموتو به لیست پستی رمزنگاری در metzdowd.com اعلام کرد: «من در حال کار بر روی یک سیستم نقدی الکترونیکی جدید بوده‌ام که کاملاً همتا به همتا است و شخص ثالثی در آن دست ندارد.» این وایت پیپر اکنون در Bitcoin.org منتشر شده است.

چطور خرید بیت کوین را انجام دهیم؟

اگر قصد استخراج بیت کوین را ندارید، می‌توانید آن را از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر خریداری کنید. صرافی‌هایی که در زمینه ارز دیجیتال فعالیت دارند به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. که خرید در آن‌ها تقریبا یکسان انجام می‌شود. اکثر مردم به دلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، نمی‌توانند یک سکه کامل بیت کوین را خریداری کنند. اما می‌توان بخش‌هایی از بیت کوین را در صرافی‌ها خریداری کرد.

خرید و فروش بیت کوین در صرافی اکسکوینو چگونه انجام می‌شود؟

یکی از روش‌هایی که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد به راحتی و با اطمینان بیت کوین را تهیه کنند، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر است. خرید و فروش رمزارز بیت کوین در صرافی اکسکوینو، مراحل ساده و مشخصی دارد. این مراحل عبارتند از:

ثبت نام در صرافی اکسکوینو

خرید بیت کوین از صرافی اکسکوینو، مانند هر پلتفرم دیگری از طریق ثبت‌ نام امکان‌پذیر است. برای ثبت نام در اکسکوینو مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد سایت رسمی صرافی به آدرس www.excoino.com شوید.
  • روی گزینه « همین حالا ثبت نام کن» کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • برای حساب کاربری خود، یک رمز عبور قوی و مطمئن در نظر بگیرید.
  • فرم ثبت نام را تکمیل کرده و کد تایید ارسالی به تلفن همراه یا ایمیل را وارد کنید.
  • ثبت نام شما انجام شد. می‌توانید با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد صفحه کاربری خود شوید.

احراز هویت در اکسکوینو

برای برخورداری از تمامی امکانات حساب کاربری و انجام معامله نیازمند احراز هویت هستید. این مرحله را به این ترتیب پیش ببرید:

  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • بر روی گزینه احراز هویت کلیک کنید.
  • عکس خود را طبق راهنمای سایت بارگذاری کنید و با تکمیل فرم، منتظر تایید احراز هویت، ظرف 24 ساعت آینده بمانید.

با احراز هویت کاربری خود، می‌توانید از تمامی امکانات و خدمات صرافی اکسکوینو بهره‌مند شوید. برای انجام معاملات و سفارش‌های خرید و فروش بیت کوین، اکسکوینو ابزارهای مورد نیاز را در اختیارتان می‌گذارد. در 3 ژانویه 2009، اولین بلوک بیت کوین استخراج شد. از آن زمان، این ارز به شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال در جهان تبدیل شده است. محبوبیت آن الهام‌بخش توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شد. به این ترتیب جهان ارز دیجیتال خلق شد و امروز نیز با سرعت رو به رشدی در حال پیشرفت و شگفتی آفرینی است.

خرید و فروش بیت کوین چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای خرید ارز دیجیتال بیت کوین بر کسی پوشیده نیست تا جایی که دیگر نمی‌توان منکر خدمات آن به جهان دیجیتال شد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • بیت کوین از فناوری همتا به همتا استفاده می کند تا بدون هیچ مرجع مرکزی یا بانکی کار کند.
  • مدیریت تراکنش‌ها و صدور بیت کوین به صورت جمعی توسط شبکه انجام می شود.
  • بیت کوین منبع باز است. یعنی طراحی و توسعه آن، قابلیت انجام شدن توسط عموم مردم را دارد.
  • هیچ کس مالک یا کنترل‌کننده بیت کوین نیست و همه می توانند در تمامی ابعاد آن مشارکت کنند.
  • بیت کوین از طریق بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد خود امکانات هیجان انگیزی را فراهم می‌کند که توسط هیچ سیستم پرداخت قبلی قابل انجام نبود.

آیا خرید بیت کوین ریسک هم دارد؟

در کنار مزایای خرید ارز دیجیتال بیت کوین، مانند هر معامله دیگری، ریسک‌هایی نیز متوجه معامله‌گران این رمزارز هست. پس از افزایش سریع قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر، سرمایه گذاران برای کسب سودهای بی‌حساب، به سمت بیت کوین کشیده شدند. بیت کوین در 31 دسامبر 2019 قیمتی معادل 7167.52 دلار داشت و یک سال بعد بیش از 300 درصد افزایش یافت و به 28984.98 دلار رسید. در نیمه اول سال 2021 به رشد خود ادامه داد و در نوامبر 2021 با رکورد 68990 دلار معامله شد. سپس طی چند ماه آینده به حدود 40000 دلار رسید. بنابراین، نوسانات شدید قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بزرگ‌ترین ریسک و شاید عیب آن محسوب می‌شود. سایر ریسک‌های خرید این رمزارز عبارتند از:

  • ریسک نظارتی: فقدان مقررات یکنواخت ارزهای دیجیتال، ابهاماتی را در مورد طول عمر، قدرت نقدینگی و جهانی بودن آن‌ها ایجاد می‌کند.
  • خطر امنیتی: اکثر افرادی که بیت کوین دارند، توکن‌های خود را از طریق استخراج به دست نیاورده‌اند. اکثر معاملات در صرافی‌ها و پلتفرم‌های آنلاین دنبال می‌شود. آنلاین بودن فضا‌هایی که در آن‌ها خرید ارز دیجیتال انجام می‌شود، مانند هر سیستم مجازی دیگری، خطر هکرها و بدافزارها را با خود دارد.
  • ریسک بیمه: بیت کوین و ارزهای دیجیتال از طریق شرکت حمایت از سرمایه گذاران اوراق بهادار (SIPC) یا شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) بیمه نمی شوند.

خرید ارز دیجیتال بیت کوین از صرافی خارجی

خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی خطرهای زیادی دارد. تحریم‌ها احتمال بلوکه شدن سرمایه افرادی که معاملات خود را در این صرافی‌ها انجام می‌دهند را بالا برده است. اما آشنایی با نام برخی از برترین صرافی‌های خارجی که برای ایرانیان نیز با رعایت نکاتی امکان معامله دارند، عبارتند از:

  • صرافی کوکوین KuCoin
  • صرافی کوین‌بیس Coinbase
  • صرافی بیت‌مکس Bitmax

جمع‌بندی

خرید بیت کوین از صرافی اکسکوینو یک حرکت مالی مطمئن و امن برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است. این صرافی، امکان خرید ارز دیجیتال محبوب بیت کوین را در فضایی کاربرپسند با امکاناتی ویژه، در دسترس شما قرار می‌دهد. با ثبت نام و احراز هویت در اکسکوینو، شما به تمامی امکانات این صرافی دسترسی پیدا کرده و می‌توانید به راحتی معاملات ارز دیجیتال خود را مدیریت کنید. به خاطر بسپارید، با توجه به نوسانات قیمت بیت کوین، باید مراقب و آگاه باشید.

منبع: صرافی اکسکوینو

543943