خدمات فناورانه بانک در تسهیل فعالیت تعاونی ها موثر است

سرپرست بانک توسعه تعاون خدمات فناورانه بانک را در تسهیل فعالیت تعاونی ها موثر دانست.
تصویر خدمات فناورانه بانک در تسهیل فعالیت تعاونی ها موثر است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در بازدید از غرفه بانک در نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس اظهار داشت: پیشرفت های فناوری اطلاعات در دانش ها و مشاغل گوناگون تاثیرات شگرف داشته است و فعالیت بانکداری نیز متاثر از پیشرفت های این حوزه توام با سرعت، دقت و نوآوری های متعدد به پیش رفته است.

شیخ حسینی گفت: بانک توسعه تعاون در حمایت از شرکت های دانش بنیان، قراردادها و تفاهماتی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و صندوق نوآوری و شکوفایی به اجرا درآورده است و طرح ها و پروژه های فناورانه و دانش بنیان مورد حمایت بانک واقع شده اند.

سرپرست بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: دامنه فعالیت بانکی طی دهه های اخیر از نقش سنتی واسطه گری وجوه به نقش تسهیلگری و اطمینان بخشی در کسب و کارها گسترده شده است و از این رو نقش بانک توسعه تعاون نیز از نقش سپرده پذیری و ارائه دهنده اعتبار به مدل های چند وجهی مبتنی بر روش های نوین کسب و کار قابل گسترش است.

وی تصریح نمود: مبادلات تعاونی ها برای تامین مواد اولیه و فروش محصولات با نقش محوری بانک توسعه تعاون با سرعت و دقت بیشتری قابل انجام است و اتحادیه ها و تشکل های تعاونی می توانند بسیاری از نیازهای مالی و بانکی شرکت های تعاونی زیر مجموعه را مبتنی بر خدمات فناورانه این بانک تامین نمایند.

شیخ حسینی تاکید نمود: این بانک از ارکان اصلی مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران ، منتا است و ماموریت بانک در همکاری با این مرکز راهبردی نیز در راستای تقویت و حمایت فعالیت های نوآورانه و فناورانه بخش تعاون است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون با تجربه مشارکت در طرح های حمایت از فعالیت های دانش بنیان طی سالهای اخیر در نمایشگاه نوآوری و فناوری نیز حضور یافته است و همکاران در غرفه بانک آماده پاسخگویی و راهنمایی مراجعین درباره خدمات تخصصی و عمومی بانک هستند.

سرپرست بانک توسعه تعاون در بازدید از پروژه های فناورانه پارک فناوری پردیس گفت: شرکت سمات به عنوان شرکت ابزاری بانک در این مرکز فناوری حضور دارد و این شرکت علاوه بر تامین نیازهای فناورانه بانک و نقش آفرینی در تقویت زیرساخت های بانکداری الکترونیک، واجد تجارب ارزشمندی برای پوشش نیازهای تعاونگران در حوزه های فناوری است.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: نگاه بانک به فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک فراتر از نگاه ابزاری است و بانکداری دیجیتال به عنوان راهبردی برای بازنگری فرآیندها مورد توجه قرار گرفته است و بانک با فراهم سازی شرایط برای اجرای بانکداری دیجیتال به سمت و سویی پیش می رود که خدمات بر مبنای نیاز و خواسته مشتریان ارائه شود.

وی افزود: بانک توسعه تعاون در راستای مدیریت ریسک و برای تقویت زیرساخت های بانکداری الکترونیک، در ایجاد و تجهیز مراکز داده بر اساس اصول و معیارها تدابیر و اقدامات متنوعی صورت داده است و مدل های کسب و کار بانک مطابق شرایط و وضعیت اقتصاد دانش بنیان بروز رسانی شده است.

در این بازدیدها ایرج شیخ زاده معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات، محمد جواد افتخاری مدیر عامل شرکت سمات، شهرام بخشا رییس اداره کل روابط عمومی، مجید مباشرزادگان عضو هیات مدیره سمات نیز حضور داشتند.

396725