پرکارترین بازیگر زن نوپای دهه ۹۰ کیست؟

پرکارترین بازیگر زن نوپای دهه ۹۰ کشو پرکارترین بازیگر زن نوپای دهه ۹۰ کشور، در طول یک دهه، فعالیت‌های بسیاری را در سینما، تئاتر و شبکه نمایش خانگی تجربه کرده است.

تصویر پرکارترین بازیگر زن نوپای دهه ۹۰ کیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، نازنین بیاتی شاید هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که هم‌زمان با فارغ‌التحصیلی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن، بتواند روزی نه چندان دور، در شمایل جوان پرکار سینمای ایران به ایفای نقش بپردازد.

بیاتی بسیار خوش‌شانس بود که در نخستین تجربه حرفه‌ای خود، به عنوان نقش اول فیلمی به کارگردانی پرویز شهبازی انتخاب شد. دربند حسابی دیده شد و به سکوی پرتابی برای بیاتی تبدیل شد. این سکو به اندازه‌ای برای بیاتی بلند بود که وی در تجربه‌های بعدی خود، یا در فیلم کارگردانان پرآوازه حضور یافت و یا اگر کارگردان اثر، بزرگ و معروف نبود، فیلم به اندازه‌ای با اقبال مواجه می‌شد که سبب دیده شدن بیاتی شد.

بیاتی در همان تجربه نخست، نامزد دریافت سیمرغ شد و اگرچه در این مسیر ناکام ماند اما با جایزه گرفتن از هفتمین جشن منتقدان، نام خود را در میان اهالی رسانه و منتقدان، حسابی پررنگ کرد.

بیاتی که در گام نخست، با یک ملودرام ملتهب به سینما ورود کرده بود، خیلی زود شانس خود را در دیگر ژانرها و مدیوم‌ها امتحان کرد. از یک سو در فیلم ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه بازی کرد و از سوی دیگر در فیلم رخ دیوانه به ایفای نقش پرداخت.

ازجمله امتیاز انتخاب‌های بیاتی، در دست گرفتن قلمرو محتوا و گیشه با یکدیگر بود. گاهی در فیلمی چون مادری بازی کرد که اگرچه گیشه‌ چندانی به همراه نداشت اما به عنوان یک اثر خوب، نقشی متفاوت را در کارنامه این بازیگر رقم زد و از دیگر سو، در فیلم دینامیت به ایفای نقش پرداخت که با ۵۹ میلیارد تومان فروش، یکی از پرمخاطب‌ترین آثار سینمایی چند سال اخیر سینمای ایران است.

این سیاست کسب رضایت منتقدان و مخاطبان عام، تاکنون در تمامی آثار بیاتی به وضوح دیده شده است. او با همین دست فرمان، دو سریال گلشیفته و مانکن را در شبکه نمایش خانگی بازی کرد.

کسب جوایز کم‌تعداد او نیز گواه درستی است بر پوشش این دو گونه؛ به طوری که وی برای نخستین‌بار، برای فیلم دربند، جایزه هفتمین جشن انجمن منتقدان را به دست آورد و دومین جایزه خود را به عنوان بهترین بازیگر کمدی برای سریال گلشیفته از نوزدهمین دوره جشن حافظ دریافت کرد.

میمیک ساده چهره بیاتی در کنار تنالیته پائین صدای او، اجازه حضور در نقش‌های مختلف را به بیاتی داده است به همین دلیل است که وی در طول یک ‌دهه، نقش‌ها و گریم‌های متفاوتی را تجربه کرده است.

بیاتی این روزها، فیلم های سگ‌بند و شادروان را به روی پرده دارد. سگ‌بند مرز فروش ۳۰ میلیارد تومان را درنوردیده و شادروان نیز در آستانه فروش ۱۰ میلیاردی است. این گیشه ۴۰ میلیاردی برای بازیگری که نقش اول زن هر دو فیلم را بازی کرده و به‌تازگی گیشه ۵۹ میلیاردی دینامیت را پشت سر گذاشته است، نشان‌دهنده درستی انتخاب‌ها و اعتمادی است که کارگردانان ملودرام و کمدی به این بازیگر نوظهور در دهه ۹۰ دارند.

منبع: ایرنا

396432