گفت‌ وگوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و ایران

روسای جمهور تاجیکستان و ایران در تماس تلفنی فرا رسیدن عید سعید فطر را به دو دولت و ملت دوست تبریک گفتند.
تصویر گفت‌ وگوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، امامعلی رحمان و سیدابراهیم رئیسی روسای جمهور تاجیکستان و ایران به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت‌وگوی تلفنی انجام دادند.

در اطلاعیه بخش مطبوعاتی ریاست جمهور تاجیکستان آمده است: در ابتدای گفت‌وگو، روسای جمهور دو کشور عید سعید فطر را بر دولت ها و ملت های یکدیگر صمیمانه تبریک گفتند. امامعلی رحمان برای ملت دوست و برادر ایران صلح و ثبات، بهروزی، فیض و برکت و در مسیر پیشرفت و شکوفایی موفقیت‌های روزافزون آرزو کرد.

در ادامه آمده است: روسای جمهور تاجیکستان و ایران همچنین پیرامون جنبه های مهم دستور کار دوجانبه و اقدامات آتی مشترک در جهت توسعه و تحکیم مستمر دوستی و همکاری های سودمند بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

همزمان در اطلاعیه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران آمده است: آیت الله رئیسی ضمن تبریک عید فطر به دولت و ملت تاجیکستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است امنیت و سعادت مردم تاجیکستان امنیت و سعادت مردم ایران است.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر لزوم توسعه هماهنگی‌های امنیتی بین دو کشور افزود: ایران نگران وضعیت امنیتی منطقه و به ویژه افغانستان است.

آیت الله رئیسی با ابراز خرسندی از روابط اقتصادی رو به گسترش بین دو کشور از رئیس جمهور تاجیکستان برای سفر به ایران دعوت و انجام این سفر را در ارتقای سطح تعاملات دوجانبه و منطقه‌ای تهران و دوشنبه موثر توصیف کرد.

امامعلی رحمان از دعوت رئیس جمهور ایران برای سفر رسمی به تهران تشکر و قدردانی کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، روسای جمهور تاجیکستان و ایران بر لزوم هماهنگی دو کشور برای تامین امنیت در منطقه تاکید کردند.

منبع: فارس

395507