فیلم های کانون به جشنواره هند می روند

پنج فیلم سینمایی کانون پرورش فکری در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اسمایل کشور هندوستان به صورت ویژه نمایش داده می‌شود.

تصویر فیلم های کانون به جشنواره هند می روند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم‌های سینمایی «پایان رویاها» ساخته محمدعلی طالبی، «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، «دوچ» اثر امیر مشهدی‌عباس، «اقیانوس پشت پنجره» از بابک نبی‌زاده و «یدو» آخرین ساخته مهدی جعفری در طول روزهای برگزاری جشنواره به صورت آنلاین در کشور هند نمایش داده می‌شود.

این آثار از سوی مقر سازمان جهانی فیلم کودکان و نوجوانان «سیفژ» انتخاب شده و به همراه چند فیلم برنده جایزه اسکار و آثار راه‌یافته به جشنواره‌های کن، برلین و تورنتو در بخش نمایش ویژه این دوره اکران می‌شود.

به گفته برگزارکنندگان جشنواره، در این دوره بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند از ۵۰ کشور دنیا و نیز فیلم‌هایی که بچه‌ها کارگردانی کرده‌اند، به نمایش درمی‌آید.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اسمایل از ۴ تا ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۱ (۲۴ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲) در شهر دهلی نو کشور هند برگزاری می‌شود.

در سال ۱۳۹۸ نیز انیمیشن کوتاه «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش غیررقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اسمایل هند به نمایش گذاشته شده بود.

394596