مذاکرات توییتر و ماسک ادامه خواهد داشت

شرکت توییتر اعلام کرد مذاکرات با ایلان ماسک را آغاز کرده است. این موضوع بعد از پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری او برای خرید کل سهام توییتر اتفاق افتاده است.
تصویر مذاکرات توییتر و ماسک ادامه خواهد داشت

به گزارش سایت خبری پرسون، تصمیم شرکت برای تعامل با ایلان ماسک که در اوایل روز یکشنبه گرفته شد به معنای پذیرش پیشنهاد خرید هر سهام به ازای قیمت ۵۴.۲۰ دلار نیست. این منابع همچنان افزوده‌اند که شرکت به دنبال بررسی شرایطی جذاب برای فروش سهام به ماسک است.

ایلان ماسک، مدیرعامل غول خودروساز برقی تسلا، با سهامداران توییتر در پی پیشنهاد خود و جذب نظر مساعد آنان، ملاقات داشته است. ایلان ماسک اعتقاد دارد که توییتر باید کاملا خصوصی شود تا به رشد و بالندگی رسیده و به پلتفرمی بزرگ برای آزادی بیان تبدیل شود.

برخی از سهامداران توییتر بعد از طرح جزئیات پیشنهاد مالی ایلان ماسک شرکت را از رد فرصت برای یک توافق برحذر داشتند.

منابع مطلع گفتند که اصرار ایلان ماسک بر اینکه پیشنهادش نهایی و بهترین است مانع بزرگی برای برای رسیدن به توافق است. در هر حال هیات مدیره توییتر در حال کسب اطلاعات برای سنجش توانایی ایلان ماسک مبنی برای حصول به یک توافق با شرایط هرچه بهتر هستند.

توییتری‌ها هنوز برای یک طرح فروش که ایلان ماسک را برای افزایش پیشنهاد تحت فشار قرار دهد، تصمیم نگرفته‌اند.

این منابع که بنا به محرمانه بودن معاملات مالی هم نخواست آشکار باشند، همچنین افزود که توییتر در حال بررسی این موضوع است که آیا رگولاتورها در هر یک از بازارهای عمده‌ای که در آن فعالیت می‌کنند با مالکیت ماسک مخالفت خواهند کرد یا نه. اگر توییتر ثابت کند که فروش به ایلان ماسک مشکلات قانونی دارد و خطرناک است، در این‌صورت هم می‌توانند در صورت تصمیم ماسک برای جدایی از توییتر طلب هزینه هنگفت را داشته باشند.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی پس از پیشنهاد ماسک برای جلوگیری از افزایش بیش از ۹ درصدی سهام خود به بالای ۱۵ درصد بدون مذاکره با هیات مدیره، از استراتژی قرص سمی (عرضه سهام با تخفیف توسط شرکت به خود سهامداران) استفاده کرد. در مقابل هم ماسک تهدید کرده است که پیشنهاد مناقصه‌ای را ارائه خواهد کرد که می تواند از آن برای ثبت حمایت سهامداران توییتر از پیشنهاد خود استفاده کند.

یک نگرانی عمده در میان هیات مدیره توییتر تا زمان شروع مذاکره برای رسیدن به یک توافق این است که بسیاری از سهامداران می‌توانند از ایلان ماسک پشتیبانی کنند. حتی با وجود استراتژی قرص سمی ممکن است دست بالای شرکت در مذاکرات در شرایطی که توییتر در مقابل اراده و خواست عمده سهامداران خود قرار بگیرد، رفته رفته به شکل عمده‌ای تضعیف شود.

به گفته منابع، سهامداران فعال بلندمدت، که همراه با صندوق های شاخص، بزرگترین بخش از سهام توییتر را در اختیار دارند، انتظار قیمتی بالاتری دارند که برخی از آنها ۶۰ دلار به ازای هر سهم است. آنها همچنین تمایل بیشتری دارند تا به پاراگ آگراوال، که در ماه نوامبر مدیرعامل توییتر شد، فرصت بیشتری برای افزایش ارزش سهام شرکت بدهند.

ولید بن طلال، شاهزاده سعودی، از سهامداران توییتر در توییتی در ۱۴ آوریل گفت: «من معتقد نیستم که پیشنهاد ایلان ماسک (۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم) به ارزش واقعی توییتر با توجه به چشم‌انداز رشد آن نزدیک باشد.»

از طرفی هم سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت نظیر صندوق‌های تامینی خواهان پذیرش پیشنهاد ایلان ماسک یا تنها افزایش اندکی در پیشنهاد او هستند، چرا که آنها با توجه به سقوط ارزش تکنولوژی متعاقب نگرانی‌ها پیرامون تورم و رشد آرام اقتصادی، تصور می‌کنند که افزایش بالای ارزش سهام توییتر به این زودی‌ها بعید باشد.

سعید سهم آرادانگی، مدیر پرتفولیو در شرکت مدیریت سرمایه کریسدال، یک صندوق تامینی که ۱.۱۳ میلیون دلار سهم در توییتر معادل ۰.۱۵ درصد شرکت را که از سال ۲۰۲۰ سهام دارد، می‌گوید: «این پیشنهاد ۵۴.۲۰ دلاری را قبول کنید و کار را تمام کنید.»

در عین حال برخی اخبار حاکی از عزم جزم توییتر برای پذیرش پیشنهاد ماسک است. گفته شده این شرکت آماده مذاکرات بیشتر در این خصوص خواهد بود.

394501