روش جدید کلاهبرداری؛ به نام املاک!

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مشاور املاکی که 5 میلیارد ریال از مستاجران، کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

تصویر روش جدید کلاهبرداری؛ به نام املاک!

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ "سعد اله گزافی" در این باره بیان داشت: تعدادی از شهروندان با ارائه شکوائیه قضائی مشابه، گزارشی از کلاهبرداری و اجاره دادن محل های مسکونی توسط یکی از مشاوران املاک با مدارک جعلی اعلام شکایت کردند و بلافاصله بررسی تخصصی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی مشخص شد، یکی از متصدیان مشاور املاک با شیوه هایی متقلبانه از طریق سایت های اینترنتی افرادی که قصد دارند ملک خود را اجاره بدهند شناسایی و با جعل مدارک، در غیاب صاحبان ملک اقدام به تنظیم اجاره نامه کرده و بعد از تسویه حساب کامل با فرد مستاجر واحدهای سایر افراد را بدون اذن مالک تحویل چند مستاجر داده است.

10 فقره کلاهبرداری و جعل مدارک

جانشین پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با توجه به متواری بودن متهم پرونده، شناسایی مخفیگاه و دستگیری این فرد در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پایگاه دهم موفق شدند مخفیگاه وی شناسایی کنند.

سرهنگ گزافی به دستگیری متهم و اعتراف وی به 10 فقره کلاهبرداری و جعل مدارک با همکاری همدستش اشاره کرد و گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان متهم دوم پرونده نیز دستگیر و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 5 میلیارد ریال اعلام کرده اند.

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در انجام معاملات و پیشنهادات مشکوک، اضافه کرد: کلیه مال باختگان شناسایی و بررسی های پلیسی ادامه دارد.

394425