انتشار مجموعه مقالات «رضا قیصریه»

مجموعه مقالات رضا قیصریه را تحت عنوان «مترجم خائن نیست» توسط انتشارات «کتاب خورشید» منتشر کرد. 

تصویر انتشار مجموعه مقالات «رضا قیصریه»

به گزارش سایت خبری پرسون، «مترجم خائن نیست» دربرگیرنده مقالات تئاتر، سینما و ادبیات رضا قیصریه است که طی سالیان دراز در مطبوعات مختلف منتشر شده است؛ مجموعه‌ای متشکل از نقدهای ادبی و هنری، چه در قالب ترجمه و چه در قالب تألیف.

رضا قیصریه، متولد ۱۳۱۹، برنده جایزه قلم زرین گردون، فارغ‌التحصیل علوم سیاسی در زیر شاخه روزنامه‌نگاری از دانشگاه رم ایتالیا، نویسنده دو رمان بلند «کافه نادری» و «در ستایش ۷۷ سالگی» و چند مجموعه‌ داستان با عنوان‌های «هفت داستان»، «چهار داستان» و «داستانک‌ها»، مترجم بیش از چهل‌وپنج عنوان کتاب از دو زبان ایتالیایی و انگلیسی به فارسی و چند مجموعه‌ داستان و مقاله از فارسی به ایتالیایی از جمله «سه قطره خون» از صادق هدایت است. او منتقد ادبی و هنری و روزنامه‌نگار با بیش از هشتاد عنوان مقاله ترجمه و تألیفی در مطبوعات معتبر «فیلم»، «سینما و ادبیات»، «کلک»، «بخارا»، «گلستانه»، روزنامه «شرق»، «اعتماد ملی» و .... و استاد رشته زبان و ادبیات ایتالیایی از اواخر دهه شصت تا اواخر دهه نود نیز هست که به پاس کوشش‌های فراوانش در ترویج فرهنگ و هنر و ادب ایتالیا جایزه ترجمه را نیز از این کشور دریافت کرده است.

شهرام شاه‌شهید، مدیر فروش انتشارات «کتاب خورشید» اعلام کرد این کتاب در۳۰۰ نسخه و به قیمت ۱۶۵ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

منبع: خبرآنلاین

394400