سوئیسی‌ها مانع از ارسال سلاح به اوکراین شدند

روزنامه زونتاگس‌ سایتونگ گزارش داده که سوئیس، مانع ارسال خودروهای جنگی آلمانی به اوکراین شده است. دلیل این اقدام استفاده از مواد ساخت سوئیس در این خودروها است که اوکراینی‌ها مایل به دریافت آن هستند.
تصویر سوئیسی‌ها مانع از ارسال سلاح به اوکراین شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، این گزارش درست زمانی منتشر شد که اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، زمانی که سایر متحدان غربی در حال افزایش ارسال محموله‌های نظامی به میدان نبرد در اوکراین هستند، زیر انتقادات سنگین و شدیدی نسبت به عدم ارسال تسلیحات و مهمات برای اوکراینی‌ها قرار گرفته است.

طبق گزارش این روزنامه در این نفربرهای آلمانی با نام ماردر، ساخته شده توسط کارخانه اسلحه‌سازی راین‌متال آلمان از مواد ساخته شده در سوئیس استفاده شده است. کشور سوئیس بنا به تعهدات بی‌طرفی خود از ارسال این تسلیحات به مناطق جنگی جلوگیری کرده است.

در گزارش این روزنامه آمده است که یک سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس گفته که تاکنون آلمان دو نوبت درخواست انتقال تسلیحات به اوکراین را داده است؛ سلاح‌هایی که آلمان در اصل از سوئیس گرفته بود. سخنگوی دبیرخانه اقتصادی در همین زمینه افزود: «به هر دو درخواست آلمان با اشاره به بی‌طرفی سوئیس و معیارهای عدم پذیرش اجباری مواد قانون جنگی، پاسخ منفی داده شد.»

سوئیس اگرچه در پی بحران اخیر در اوکراین با تحریم‌های اتحادیه‌ اروپایی علیه روسیه بر خلاف اقدامات قبلی همراهی کرده است، اما همچنان به دلیل تعهد به بی‌طرفی به‌ویژه در امور نظامی، از انتقال این تسلیحات به اوکراین جلوگیری کرده است.

394301