مشکل زمین حل شد! / طرح مسکن ملی در دستور کار قرار گرفت

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: زمین مورد نیاز برای احداث دو میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای دو سال آینده تامین شده است.
تصویر مشکل زمین حل شد! / طرح مسکن ملی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا فخاری چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از طرح مسکن ملی مهاباد افزود: تامین زمین نهضت ملی در برخی از استان های کشور باتوجه به موقعیت توپوگرافی شهری با کمبود مواجه است که در تلاش هستم با پیدا کردن راهکارهای قانونی و الحاق زمین به محدوده شهر این مشکل را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون زمین احداث یک میلیون مسکن آماده و در حال اجرا است و برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن نیز زمین در مرحله واگذاری و تغییر کاربری مسکونی قرار دارد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: برای اجرای فاز اول و دوم در ۲ سال آینده، زمین مورد نیاز تامین شده و نگرانی بابت تامین زمین برای سال های آتی نیز وجود ندارد.

فخاری بیان کرد: همچنین حل مشکل تعاونی هایی که از چند سال گذشته زمین هایی برای احداث منازل مسکونی در اختیار دارند، باتوجه به کمبود اراضی در دستور کار قرار گرفته است.

عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن از اواخر دولت گذشته آغاز شد و در ادامه طرح حمایتی مسکن با همان فرآیند، با توجه به سیاست های دولت جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن با تصویب مجلس شورای اسلامی، شکل گرفته است.

393845