عضو هیأت رئیسه مجلس:

قاعده غربی‌ها زیر میز زدن است

عضو هیأت رئیسه مجلس بر راستی آزمایی و گرفتن ضمانت از آمریکایی ها در مذاکرات وین تاکید کرد و آن را امری حیاتی خواند و گفت: نقض عهد در ذات آمریکایی‌هاست و قاعده غربی‌ها زیر میز زدن است.
تصویر قاعده غربی‌ها زیر میز زدن است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به صراحت چندین مورد در خصوص مذاکرات را اعلام و آن را ابلاغ کردند که در حقیقت حکم محسوب می‌شود که بایستی از سوی تیم مذاکره کنندگان کشورمان، وزارت خارجه و دولت به خوبی مورد توجه قرار گرفته و کاملاً به آن پایبند باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ نکات مدنظر مقام معظم رهبری و خطوط ترسیم شده ایشان برای مذاکرات همچنان مصداق داشته و مربوط به این دولت و آن دولت و این تیم مذاکره کننده و آن تیم مذاکره کننده نیست و تمامی موضوعات مختص مذاکرات و توافق احتمالی است که بایستی شروط مدنظر رهبر انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

سلمیی گفت: رهبر انقلاب بارها در اواخر دولت سابق گلایه کردند که چرا به شروط‌شان در مذاکرات هسته‌ای توجه نشده است و مشکلات به وجود آمده به دلیل همین بی‌توجهی‌ها است.

وی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید حتماً مورد توجه بخش‌های مختلف دولت قرار گیرد، عنوان کرد: هیچکسی نمی‌تواند این قانون را کنار بگذارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه راستی‌آزمایی و گرفتن ضمانت از آمریکایی‌ها در مذاکرات وین امری بسیار حیاتی است، اظهار داشت: نمی‌توانیم نقد تحویل دهیم و نسیه بگیریم که به هیچ وجه این موضوع با منطق و عقل سازگاری ندارد که در آن صورت بایستی کاسه گدایی در دست بگیریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص چگونگی اجرای تعهدات ما و تعهدات طرف مقابل نکاتی را گوشزد کرده‌اند، نمی‌توانیم بپذیریم که ما تمامی کارهای‌مان را انجام دهیم اما اجرای تعهدات طرف مقابل در هاله‌ای از ابهام باشد و تصمیم بگیریم که آیا آن را انجام دهد یا انجام ندهد؛ مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بارها آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که غیرقابل اعتماد هستند و هیچ تفاوتی هم بین بایدن، ترامپ، اوباما و بوش وجود ندارد؛ نقض عهد در ذات آمریکایی‌ها است و قاعده غربی‌ها زیر میز زدن است.

سلیمی عنوان کرد: راستی‌آزمایی، اخذ تضمین و لغو همه تحریم‌ها از موضوعاتی است که بایستی تکلیف آن به صورت قطعی در مذاکرات وین مشخص شود؛ باید حواس‌مان باشد که آمریکای جنایتکار همواره جنایتکار است.

منبع: فارس

393660