پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت شاعر آیینی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی در گذشت «محمدزمان گلدسته» شاعر ملی و آیینی گلستان را تسلیت گفت.
تصویر پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت شاعر آیینی

به گزارش سایت خبری پرسون، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: خبر درگذشت شاعر ملی آیینی و انقلابی و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محمد زمان گلدسته موجب تاثر و تالم فراوان شد.

مرحوم گلدسته شاعر نغمه های آیینی و مذهبی بود که طنین دلنشین سروده هایش با صدای پُرنوای صادق آهنگران تا همیشه در یاد و خاطره ملت سرافراز ایران خواهد ماند.

این تصویرگر حماسه های پرشور دفاع مقدس، زبان گویا و طبع روان خویش را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفت تا شعر فاخر آیینی و انقلابی بقا یابد و در مسیر نورانی خویش به جریانی سازنده تبدیل شود.

این شاعر دردمند عمری را در مسیر مدح و رثای خاندان نبوت و رسالت گام برداشت و اینک در ماه پربرکت رمضان به سوی ملکوت اعلی پرکشید.

اینجانب ضمن همدردی با خانواده، دوستان و آشنایان آن زنده یاد، این ضایعه را به اهالی فرهنگ و فضیلت و مردم فهیم استان گلستان تسلیت می گویم و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم مسئلت می نمایم.

محمد زمان گلدسته به علت تصادف و آتش سوزی ماشین در جاده بین رودهن و بومهن در سن ۴۷ سالگی درگذشت.

وی از شاعران مذهبی ملی اهل بیت و از شاگردان محمدرضا آقاسی بود که از سنین کودکی به سرودن شعر و به ویژه در وصف امام حسین (ع) پرداخته است و در جشنواره‌های مختلف جوایز گوناگونی از جمله جایزه ادبی محتشم کاشانی را دریافت کرده بود.

از مرحوم گلدسته ۲ مجموعه شعر با عنوان‌های «گل صد برگ»، «روح و ریحان» و مجموعه تصویری «چاووش» در کنار آلبوم موسیقی عاشورایی‌ با نام «شاه و گدا» به یادگار مانده است.

منبع: ایرنا

393507