پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی در گذشت دو شاعر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام هایی درگذشت مادر علی محمد مودب و پدر افشین علا از شاعران نام آشنا را تسلیت گفت.

تصویر پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی در گذشت دو شاعر

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به محمدعلی مودب شاعر و مدیر موسسه شهرستان ادب نوشت: ضایعه از دست دادن مادر گرامی تان در ایام عزای آل الله علیهم صلوات الله و حماسه آزادگان دشت کربلا موجب تاسف و تاثر عمیق شد. از خداوند سبحان برای آن مرحومه که خود از محبین خاندان عصمت و طهارت بود و از برکات عمر ارزشمندش تربیت فرزندی مومن، متعهد و خوش قریحه در جبهه فرهنگ و ادب آیینی و انقلابی است علو درجات و برای شما و سایر بازماندگان، صبر و اجر مسالت دارم.

مودب متولد سال ۱۳۵۵ در روستای تقی‌آباد از توابع تربت جام است که کارشناسی ارشد خود را در رشته الهیات از دانشگاه امام صادق (ع) گرفت. وی نخستین دفتر شعرش را با عنوان عاشقانه‌های پسر نوح در سال ۱۳۸۲ منتشر کرد و همزمان کار خود را در حوزه روزنامه‌نگاری ادبی با فعالیت در نشریه‌های حرفه‌ای شعر همچون فصلنامه تخصصی شعر آغاز کرد.

مودب در سال ۱۳۹۱ مجموعه شعر خود با عنوان کهکشان چهره‌ها را منتشر کرد. این کتاب نامزد دوره سی و یکم جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شد. آثار مودب غالباً در حوزه شعر سپید، نیمایی و کلاسیک دسته‌بندی می‌شوند.

دست خون، سفر بمباران، عطر گلی نیست، روضه در تکیه پروتستان‌ها،مرده های حرفه ای و عاشقانه های پسر نوح مجموعه اشعار وی می باشند. او توانسته است در سال ۹۲ نامزد دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شود. مودب هم اکنون مدیرعامل موسسه شهرستان ادب است.

اسماعیلی در پیامی دیگر به افشین علا شاعر نام آشنا و سراینده مجموعه شعر سربازنامه نوشت: ضایعه از دست دادن پدر گرامی‌تان در ایام عزای آل الله علیهم صلوات الله و حماسه آزادگان دشت کربلا موجب تاسف و تاثر عمیق شد. از خداوند سبحان برای این محب خاندان عصمت و طهارت علو درجات و برای شما ادیب و فرزانه گرامی و سایر بازماندگان، صبر و اجر مسالت دارم.

افشین علا متولد فروردین ۱۳۴۸ در شهرستان نور مازندران است. اولین شعر او در دوران دبستان در کیهان بچه‌ها چاپ شد. ابتدا در حوزه شعر کودک و نوجوان فعالیت می‌کرد و اکنون می‌توان او را شاعری سیاسی-اجتماعی دانست.

رهبر معظم انقلاب از برخی اشعار سیاسی او تقدیر کرده‌اند. علا دارای مدرک تحصیلی لیسانس علوم سیاسی و نشان درجه یک هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد است که معادل دکترا است.

علا سردبیر مجلات گنبد کبود، صدف و دوست، سردبیر و نویسنده گروه کودک رادیو، عضو هیئت‌مدیره انجمن شاعران ایران، عضو شورای شعر واحد موسیقی صدا و سیما و از مؤسسین اولین روزنامه کودکان ایران (آفتابگردان) بوده است. از آثار او می‌توان به یک عالم پروانه، نسیم، دختر باد، یک سبد بوی بهار و خاطرات مه گرفته اشاره کرد.

335052