انواع روش های تبلیغات اینترنتی چیست؟

از زمانی که اینترنت با به عرصه جهان گذاشته است با محبوبیت بیشتری روبه رو شده است بطوریکه توانسته تمامی ابعاد زندگی ما را پوشش و آنها به زندگی مدرنی تبدیل کند. از موضوعاتی که تغییرات جامعی در آن رخ داده است، تبلیغات است.
تصویر انواع روش های تبلیغات اینترنتی چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، طوری که ایجاد هرگونه تبلیغ در این فضا دارای امتیازات ویژه‌ای نسبت به تبلیغات معمولی خواهد داشت. اما در این میان توجه به نکاتی مانند برنامه ریزی و آگاهی برای این سبک از تبلیغ نیز مانند سایر تبلیغات نیازمند است. اگرچه بسیاری براین باورند که بدون هیچ آگاهی و اطلاعاتی در این زمینه می‌توان تبلیغات را انجام دهند، اما لازم است بدانند تبلیغات آنها از پتانسیل بالای تبلیغات اینترنتی برخوردار نخواهد بود. بنابراین اگر قصد دارید از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید و درباره آن اطلاعی ندارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف پایه ای تبلیغات اینترنتی

همانطور که از نام این واژه پیداست تبلیغات اینترنتی، از روش‌های تبلیغاتی هستند که در بستر اینترنت صورت می‌گیرند. در این تبلیغات اینترنتی از روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می‌شود که پیام هدف خود را از راه اینترنت به گوش مردم مخاطب می‌رساند. همچنین در این روش با کمک شیوه‌ها و استراتژی‌های هدفمند، انواعی از اقلام تبلیغاتی مختلف گرافیکی و متنی را برروی اقصا نقاط اینترنت قرار می‌دهیم تا در معرض دید مخاطب هدف باشد.

بازار تبلیغات اینترنتی در سال‌های منتهی دهه 1990 میلادی شکل گرفت، این موضوع در حالی اتفاق افتاد که حدودا پیش از سال 2000 اینترنت به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی در جایگاه خاصی قرار نداشت، اما کسب و کارهایی در این بستر تبلیغات اینترنتی داشتند. با گذشت زمان و رشد روز افزون دنیای وب اطلاعات مردم در خصوص این فضا با ویژگی‌های خارق العاده تبلیغات اینترنتی افزایش یافت و جایگاه خود را با آگهی‌ دهنده‌‌‌ها تغییر داد.

انواع روش های تبلیغات اینترنتی

همانطور که می‌دانید با گسترس اینترنت، روش‌های تبلیغات در این بستر نیز گسترش یافت. هرکدام از این روش‌ها می‌توانند فواید منحصر به فردی داشته باشند. همین موضوع سبب شده روش‌های تبلیغات اینترنتی را بهترین روش جهت افزایش اعتبار کسب و کارها محسوب می‌شود. اما لازم است بدانید که به استفاده همزمان از تمامی روش‌های تبلیغات اینترنتی نیازی نخواهد بود و برای داشتن یک تبلیغ موفق باید برروی تنها چند روش مشخص متمرکز شد. درادامه به انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی می‌پردازیم.

  • تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)

در گوگل شرکت‌هایی وچود دارند که می‌توان با چند کلیک ساده آنها را یافت. این شرکت‌های تبلیغاتی معرفی محصولات را به شکل کلیکی در اینترنت انجام می‌دهند. حال پرسش انجاست تبلیغات کلیکی چیست؟ منظور از کلیکی بودن تبلیغات در واقع تبلیغاتی است که به ازای هر کلیک که روی تبلیغ خورده می‌شود و مخاطبی که به سایت شما وارد خواهد شد؛ مبلغی از سوی شرکت تبلیغاتی دریافت می‌شود که به آن تبلیغات کلیکی گفته می‌شود.

  • تبلیغات با کمک موتورهای جستجو (SEM)

تبلیغات با کمک موتورهای جستجو با هدف آگاهی از برند و نام تجاری در بازه زمانی کوتاه صورت می‌گیرد. در این روش از تبلیغات می‌توان تنها با استفاده از یک آگهی بسیار ساده با عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی تبلیغات مورد تائید کسب و کار خود را انجام دهید. منظور از کلمات کلیدی در این سبک از بازاریابی کلمه‌ای مرتبط با کسب و کار می‌باشد؛ به شکلی که مخاطب با تنها با سرچ کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان محتوای شما را مشاهده کند. یکی از ابزارآلات قابل استفاده در این زمینه، گوگل ادز می‌باشد که هزینه‌ای مشابه با تبلیغات به صورت کلیکی دارد. لازم به ذکر است از آنجایی که رقابت در سطح گوگل نسبتا بالاتر می‌باشد کسب و کارها نیز باید هزینه بیشتری را برای این روش تبلبغاتی در نظر بگیرند.

  • تبلیغات ریتارگتینگ

کسب و کارهای مختلف به دنبال تبدیل بازدیدکنندگان دیروز به مشتریان امروزی خود با استفاده از تبلیغات ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ هستند. این سبک از تبلیغات تنها به کسانی که به سایت مورد نظر وارد می‌شوند و جز مشتریان بلقوه هیتند نمایش داده می‌شود. به طور کلی تحقیقات نشان داده فروش محصولات کسب و کار به افرادی که با برند شما آشنایی دارند کاری آسان‌تر از دیگر افراد است. به همین علت این روش تبلیغاتی به یکی از پرکابردترین روش‌های تبدیل شده است و از آنجایی که نیازی به پرداخت اضافه در گوگل نیست هزینه آن برابر با هر کلیک می‌باشد.

  • خرید رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی مطالبی هستند که در ظاهر با سایر مطالب تفاوتی ندارند؛ اما هدف تبلیغات گونه‌ای را دنبال می‌کنند. این سبک از تبلیغات اینترنتی در بسیاری از وبسایت‌های خبری و مجلات اینترنتی کاربرد دارد. در این روش گزارشات و خبرهای تبلیغی شرکت‌ها و سازمان‌ها را در غالبی با نام گزارش آگهی در سایت‌های مربوط قرار می‌دهند.

سفارش رپورتاژ آگهی

سفارش رپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد؟

طبیعی است هر کمپین‌های روابط عمومی به هر شکلی که در اینترنت قرار گیرند دارای اهمیت هستند. یکی از دلایلی که سبب شده تا سفارش رپورتاژ آگهی اهمیت بسیاری داشته باشد؛ امکان استفاده از آن به دو صورت آفلاین و آنلاین است. اما در این میان مزایای دیگزی نیز وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

  • دیده شدن بیشتر

همه ما از جامعیت و فراگیری ریپورتاژ آگاهی کامل داریم. کسب و کارها می‌توانند با کانال‌های دارای محتوای زیاد خود را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب را جمع آوری کنند و سپس آنها را به صورت وسیع در اختیار مخاطبان قرار دهند. بنابراین سفارش رپورتاژ آگهی یکی از راه‌های برتر دیده شدن برند است.

  • بهبود سئو سایت

انتشار سئو از راه‌های برتر در گرفتن بک لینک و حتی بهبود لینک خارجی سایت محسوب می‌شود. دلیل اصلی روی دادن این اتفاق نیز پخش و سفارش ریپورتاژ آگهی در سایتی پر مخاطب است که هنگامیکه روی کلمه کلیدی کلیک می‌کنید می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو نیز داشته باشید.

انواع روش های تبلیغات اینترنتی چیست و جایگاه دریافتی با این روش تبلیغی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم با گسترش روزافزون فضای اینترنت، تنوع موجود در تبلیغات اینترنتی یا آنلاین نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است. بنابراین با توجه به پتانسیل موجود در فضای اینترنت، امکان شخصی سازی و دقت فراوانی که تبلیغات اینترنتی در هدف‌گیری مخاطب دارند دیگری نیازی به تبلیغات سنتی نیست. اگر تا به حال به سراغ هیچ گونه از تبلیغات اینترنتی نرفته‌اید؛ می‌توانید با استفاده از مقاله انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی چیست شروع به تبلیغات کارآمد در این زمینه کنید.

393092