بانک مهر رتبه نخست جذب منابع قرض‌الحسنه استان قزوین را کسب کرد

مدیریت شعب استان قزوین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شد در جذب منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز استان سهم ۳۵ درصدی از کل منابع این بخش را به دست آورد.
تصویر بانک مهر رتبه نخست جذب منابع قرض‌الحسنه استان قزوین را کسب کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در بهمن سال ۱۴۰۰ منابع این بانک در استان قزوین در میان ۱۶ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با رتبه دهم بالاتر از کل منابع بانک‌هایی همچون صنعت و معدن، پست بانک، دی، توسعه تعاون، توسعه صادرات و صندوق کارآفرینی امید است و بسیار نزدیک به منابع دو بانک مسکن و شهر قرار دارد. این در حالی است که این بانک‌ها منابعی در قسمت سپرده بلندمدت و کوتاه‌مدت یا سپرده ارزی دارند، اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به واسطه فعالیت تخصصی در حوزه قرض‌الحسنه هیچ سپرده بلندمدت، کوتاه مدت یا ارزی ندارد.

سهم بازار نزدیک به ۵ درصدی از کل منابع بانکی استان در میان بانک‌هایی با سابقه فعالیت بیشتر و برخوردار از سپرده‌های گران قیمت، گواه استقبال مردم از بانکی است که کمتر از ۱۵ سال سابقه دارد.

رتبه اول جذب منابع قرض‌الحسنه در استان قزوین

اگر مبنای بررسی تنها منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز باشد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین با کسب سهم ۳۵ درصدی از کل منابع این بخش، رتبه اول منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز را به خود اختصاص داده است. در بخش منابع قرض‌الحسنه جاری نیز با سهم ۶ درصدی رتبه هفتم این بخش را در اختیار دارد و در مجموع این دو بخش که منابع قرض‌الحسنه بانکی را شامل می‌شود، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین با در اختیار داشتن حدود ۱۴ درصد، رتبه دهم بانک‌ها را در بین ۱۶ بانک به خود اختصاص داده است.

رشد بیش از دو و نیم برابر از متوسط بانک‌های استان

در سال ۱۴۰۰ بانک‌های استان رشد ۳۴ درصدی را تجربه کردند، در حالی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رشد بیش از ۸۶ درصدی را ثبت کرده است.

آمار سرانه پرسنلی نشان می دهد در استان قزوین ۲۹۸ شعبه و ۲۹۶۳ پرسنل بانکی مشغول به کار هستند و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۱۳ شعبه فعال و ۷۱ پرسنل حدود ۴درصد شعب استان و بیش از ۲ درصد پرسنل استان را در اختیار دارد. سرانه پرسنلی استان (منابع جذب شده به ازای هر کارمند) ۱۲۵ میلیارد ریال است در حالی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیش از دو برابر این رقم و عدد ۲۵۳ میلیارد ریال را ثبت کرده است.

سرانه شعب این بانک در استان قزوین نیز از سرانه شعب بانک‌های استان بالاتر بوده و این در حالی است که اگر فقط به مقایسه سرانه سپرده‌های قرض‌الحسنه شعب استان توجه کنیم، اختلاف بیشتر شده و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیش از ۳برابر سرانه سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک‌های استان را جذب کرده است.

پرداخت یک سوم تسهیلات قرض‌الحسنه قزوین

در حوزه مصارف، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین موفق شده به تنهایی بیش از ۳۲ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه استان (ازدواج، اشتغالزایی، رفع نیازهای ضروری و ...) را پرداخت کند. اگر کل تسهیلات پرداختی استان شامل (قرض الحسنه، خدمات و بازرگانی، کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، صادرات و تسهیلات ارزی) را مبنا قرار دهیم حدود ۳ درصد آن توسط این بانک پرداخت شده است.

رکورددار کمترین مطالبات

در زمینه مطالبات غیرجاری بانکی (سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول) بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین با عدد کمتر از سه دهم درصد (کمتر از نیم درصد) رکورددار شبکه بانکی استان قزوین است.

دست یافتن به مطالبات غیرجاری کمتر از نیم درصد در حالی است که ۳۲ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه استان توسط این بانک پرداخت می‌شود. این یعنی آحاد مردم به بانکداری قرض‌الحسنه اعتماد داشته و این همراهی نشانه دیگری از رضایت مردم از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

392639