دانش روز، فناوری­ های نوین و فعالیت­ های ترویجی در بیـمه کشاورزی

روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی، در آغازین روزهای فروردین ماه 1401، به گفتگو با تورج سعیدی، عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی، پرداخت.
تصویر دانش روز، فناوری­ های نوین و فعالیت­ های ترویجی در بیـمه کشاورزی

به گزارش سایت خبری پرسون، عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی در پاسخ به این پرسش که دانش و فناوری های روز چه نقشی در بیمه کشاورزی دارند، ضمن تشریح ساختار اجرایی صندوق بیمه کشاورزی و امکانات قانونی آن، رویکرد بیمه کشاورزی را دانش محور و متأثر از نتایج برآمده از پژوهش ها در حوزه های بیمه کشاورزی و فناوری اطلاعات برشمرد.

سعیدی، با بیان این مطلب که فعالیت های علمی قابل قبولی در صندوق بیمه کشاورزی طی سال های اخیر برای ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری عملیات بیمه کشاورزی صورت گرفته است، افزود: صنعت بیمه و به ویژه بیـمه کشاورزی به دلیل بروز تغییرات در نیازهای بیمه گذاران و شرایط اقلیمی حاکم بر تولید محصولات کشاورزی در کشور، دارای پیچیدگی های خاص و گسترده است.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد همکاری با شرکت های دانش بنیان و برنامه های آتی در این حوزه، گفت: با توجه به اختصاصات فنی و اجرایی بیمه کشاورزی، نقش دانش در این حوزه بسیار برجسته است.

وی ابراز امیدواری کرد با تأسی از شعار سال، در قالب یک برنامه مدون همکاری با شرکت های دانش بنیان به منظور طراحی و ساخت نرم افزارهای کاربردی، رهگیری خسارات با بهره­ گیری از فناوری سنجش از دور و کاربـرد اینترنت اشیاء، در شناخت دقیق تغییرات اقلیمی و رفع ابهاماتی که دانش امروز در حوزه فیزیولوژی گیاهی و دامی دارد، رشد و توسعه بیشتری را شاهد باشیم.

تورج سعیدی همچنین با تأکید بر تـداوم همکاری با شرکت های دانش بنیان، نتایج پژوهش های کاربردی را مؤثـر در اتخاذ تصمیم های سریع و دقیق و نقطه عطفی در ارتقاء سطح ارائه خدمات به جامعه کشاورزان اعلام کرد.

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی در ادامه نیز نقش و جایگاه فعالیت های ترویجی را که از ارکان اصلی و مهم بخش کشاورزی در ایران و دنیا است، توصیف کرد. وی کشاورزی را دانشی کهن معرفی نمود و رشد و پیشرفت در تولیدات کشاورزی را نتیجه تحقیقات دانشمندان و اقدامات مروجین در این عرصه دانست.

سعیدی سپس با اشاره به ضرورت و اهمیت آمـوزش ویژه کشاورزان، نقش فعـالیت های ترویجی در بهره گیری از روش های نوین و فناوری های روز را کلیـدی و حساس برشمرد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه در بیمه کشاورزی به عنوان مأموریت کلان در سال 1401 و تغییرات احتمالی در دستورالعمل ها و ساختارها، از تدوین برنامه های ترویجی در این زمینه خبـر داد.

سعیدی در پایان توسعه فعالیت های ترویجی را در امر مواجهه و مدیریت ریسک و مخاطرات بخش کشاورزی مؤثـر دانست و برنامه ریزی لازم و همکاری گسترده با سازمان های ذیربط در این زمینه را ضروری برشمرد.

392496