تولید مستندی از زندگی محمدرضا حکیمی

فیلم مستند «فریاد روزها؛ محمدرضا حکیمی» وارد مرحله تدوین و صداگذاری شد.
تصویر تولید مستندی از زندگی محمدرضا حکیمی

به گزارش سایت خبری پرسون، این مستند به کارگردانی وحید موحّدی، به معرفیِ شخصیت و افکار محمدرضا حکیمی، نویسنده و اندیشمند فقید دینی می‌پردازد که از او با عنوان‌هایی چون «علّامه»، «فیلسوف عدالت» و «مرزبان توحید» نیز یاد می‌شود.

در معرفی بیشتر این مستند عنوان شده است: سعی این مستند، برنمودن جلوه‌های متنوّعی از شخصیت فرهنگی و اجتماعی استاد محمدرضا حکیمی است که ممکن است برای مخاطب، ناشنیده مانده باشد. در کنار گفت‌وگوها، مصاحبه‌ها و دیداری پرنکته با محمدرضا شفیعی کدکنی، بخش قابل توجهی از نما و صدای استاد حکیمی برای نخستین‌بار، در این مستند مجال تماشا پیدا می‌کنند. تهیه‌کنندگی و روایت مستندِ «فریاد روزها» را محمدرضا موحّدی بر عهده دارد.

محمدرضا حکیمی، اندیشمند دینی و نویسنده در ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ در مشهد متولد شد. او در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا ۲۰ سال در این حوزه به تحصیل پرداخت. محمدتقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، سیدمحمدهادی میلانی، احمد مدرس یزدی، اسماعیل نجومیان، حاج سیدابوالحسن حافظیان و حاجی‌خان مخیری از مهم‌ترین استادان حکیمی بوده‌اند. از آثار محمدرضا حکیمی می‌توان به «الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب»، «فریاد روزها»، «سپیده‌باوران»، «گزارش (برگرفته از الحیاة)» و ... اشاره کرد.

محمدرضا حکیمی شامگاه ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۰ از دنیا رفت.

392398