هنر عکاسی چیست؟

پاسخ به این سوال که هنر عکاسی چیست؟ به نوعی مانند جواب به این سوال است که "معنای زندگی چیست؟"به دلیل اینکه عکاسی فوق العاده متنوع است وانواع زیادی دارد. در عکاسی جنبه‌های فنی و خلاقانه ای نیز وجود دارد که از فردی به فرد دیگر درزمینه بکارگیری آنها متفاوت است.
تصویر هنر عکاسی چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، علاوه بر این، تنوع نامحدودی در کیفیت عکس ها وجود دارد. از این نظر، تلاش برای توضیح تفاوت بین یک عکس از یک سبک و یک عکس هنری از سبکی دیگر کار آسانی نیست.

اما، شما باید از جایی شروع کنید، بنابراین در این راهنما، من چند ایده اساسی ارائه می‌دهم که به شما کمک می‌کند به این سوال پاسخ دهید که "هنر عکاسی چیست؟"

تعریف عکاسی

در اصطلاح عامیانه، عکاسی بطور خیلی ساده هدایت نورتوسط دوربین به یک فیلم یا سنسور برای ایجاد یک تصویر است. این کار برای اولین بار در سال 1826 انجام شد، زمانی که Joseph Nicéphore Niépce از پنجره خود عکس گرفت.از نظر موضوع، عکس چندان چشمگیری نبود، با این حال، به عنوان قدیمی ترین عکس شناخته می شود.

Niépce برای پردازش تصویر گرفته شده توسط دوربین خود از فرآیند اختراعی خود به نام heliography. استفاده کرد. اما Joseph Nicéphore Niépce تنها یکی از بازیکنان در تاریخ عکاسی است. در این راه دستاوردهای بسیاری دیگری نیز به دست آمده است.

عکاس کیست؟ مشهورترین عکاس دنیا

انسل آدامز (Ansel Adams )، مشهورترین اثر او شامل عکس های سیاه و سفید مناظر غرب آمریکا (مانند رودخانه مار و تتون ها، نشان داده شده در بالا) است. او شاید مشهورترین عکاس تاریخ باشد و به محبوبیت عکاسی منظره و همچنین حفاظت از فضاهای طبیعی کمک کرد. یکی از معروف ترین نقل قول های انسل آدامز این است که "تو عکس نمی گیری، بلکه آن را می سازی".

انتخاب دوربین عکاسی

هنر عکاسی با موبایل

امروز ما خوش شانس هستیم که در عصر طلایی عکاسی زندگی می کنیم که در آن تلفن هایمان حاوی دوربین های بسیار قدرتمندی هستند.

با توسعه عکاسی دیجیتال، و به ویژه، عکاسی با موبایل، دوربینی که برای شروع به آن نیاز دارید، واقعاً به یک شی کم حجم کاهش یافته است.

در واقع، من، مانند بسیاری از عکاسان دیگر، استدلال می کنم که برای اکثریت قریب به اتفاق عکاسان معمولی، یک گوشی هوشمند تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

به هر حال، استفاده از دوربین گوشی های هوشمند آسان است، همیشه همراه شماست، و به طور یکپارچه با سایر بخش های زندگی شما مانند پیامک، ایمیل و رسانه های اجتماعی ادغام می شود، بنابراین می توانید به راحتی عکس هایی را که می گیرید به اشتراک بگذارید. شما حتی می توانید عکس های خود را مستقیماً در گوشی خود ویرایش کنید.

اما به همان اندازه که دوربین‌ها، لنزها و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند بهتر شده‌اند، ممکن است نقطه‌ای وجود داشته باشد که باید آن را ارتقا دهید.

به عنوان مثال، گوشی هوشمند شما آنقدرها توانایی عکاسی از ورزش، حیات وحش، پرتره یا در شرایط کم نور را ندارد.

دوربینها و لنزهای حرفه ای عکاسی

تجهیزات عکاسی مجهزتری وجود دارد که اگر می‌خواهید عکاسی را جدی‌تر از آنچه که با تلفن هوشمندتان امکانپذیراست، انجام دهید، می توانید از آنها استفاده کنید..

هر دو دوربین DSLR (مانند Nikon D850) و دوربین های بدون آینه (مانند Sony a7R III) مزایا و معایب خود را دارند. اما ویژگی های مشترک بین آنها شامل سنسورهای بزرگتر، کنترل های دستی کامل و لنزهای قابل تعویض است.

لنزهایی که استفاده می کنید در واقع بسیار مهمتر از دوربینی هستند که استفاده می کنید. در واقع، می‌توانید با یک دوربین DSLR مقرون به صرفه، سطح پایه و یک لنز حرفه‌ای با قیمت بالا، عکس‌های بهتری نسبت به دوربین‌های حرفه‌ای گران‌قیمت و یک لنز ارزان‌تر بگیرید. اگر تازه شروع کرده اید، لنزی که با اکثر دوربین ها عرضه می شود، حداقل در ابتدا خوب خواهد بود. اما با بهبود مهارت های خود، لنزهای خود را بهتراست ارتقا دهید. مثلا برای جایگزینی لنز زوم 18-55 میلی متری خود، یک زوم 24-70 میلی متری تهیه کنید یا یک یا دو لنز پرایم مانند 50 میلی متر و 85 میلی متر اضافه کنید. لنزهای شما برای مدت طولانی دوام بیشتری از دوربین شما خواهند داشت، بنابراین سرمایه گذاری روی شیشه لنز راه حل بهتری است.

در واقع، اگر می‌خواهید بهترین عکس‌ها را ایجاد کنید، موارد زیر را به مجموعه خود اضافه کنید:

1_ سه پایه ای که دوربین شما را تثبیت می کند، لرزش دوربین را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد سرعت شاتر را برای عکاسی با نوردهی طولانی افزایش دهید.

2_ فیلترهای لنز، مانند یک پلاریزه دایره ای، که برای عکاسی منظره ضروری است. فیلترهای پلاریزه تابش نور آب را کاهش می دهند، کنتراست را در آسمان افزایش می دهند و مه اتمسفر را به حداقل می رسانند.

3_ نرم افزارهای پردازش مانند Adobe Photoshop یا Lightroom. اگر مبتدی هستید، یادگیری لایت روم آسان‌تر است و یک کتابخانه داخلی دارد که به شما در سازماندهی عکس‌هایتان کمک می‌کند.

4_ یک کیف دوربین برای حمل همه وسایل ضرورتی دیگر است. یک کیف دوربین اختصاصی تهیه کنید تا از وسایل شما محافظت کند.

5_ علاوه بر این، برای شروع عکاسی به چند چیز دیگر نیاز دارید. باید یک کارت حافظه سریع، باتری های یدکی برای دوربین خود و یک کیت تمیزکننده داشته باشید تا بتوانید دوربین و لنزهای خود را تمیز نگه دارید.

همانطور که در مورد عکاسی بیشتر می آموزید، زیبایی شناسی خود را توسعه می دهید و نوع عکاسی را که بیشتر به دنبال آن هستید را تعیین می کنید، در اینصورت می توانید وسایل خاص تری را تهیه کنید.

برای مطالعه بهترین مقاله های عکاسی می توانید به Babak Siminzar Photography Tutorials and Ideas رجوع کنید.

مبانی عکاسی

برای عکاسان مبتدی، عکاسی بر اساس نور استوار شده است، و به همین دلیل، باید یاد بگیرید که چگونه آن را کنترل کنید.

نوردهی

سه نوع تنظیمات در دوربین وجود دارد که اصول اولیه عکاسی را شامل می شود و هر کدام به طور مستقل نور را به روشی متفاوت کنترل می کنند. با این حال، این سه تنظیمات با هم برای ایجاد یک درجه از نوردهی ست می‌شوند.

مطمئناً می‌توانید در حالت تمام خودکار عکس بگیرید و به دوربین اجازه دهید نوردهی را تعیین کند. در بسیاری از موارد، به خوبی کار می کند. اما ما تصمیم داریم تا اصول کار یاد بگیریم، درسته؟

دیافراگم سوراخی است که نور از آن به سمت لنز عبور می کند و میزان نور را کنترل می کند. دیافراگم با f-stop اندازه گیری می شود، جایی که اعداد کوچکترهستند مانند f/1.2 یا f/1.4 دیافراگم بسیار بزرگ است (که تصویر را روشن می کند) و اعداد بزرگتر مانند f/16 و f/22 نشان دهنده دیافراگم بسیار کوچک هستند (که تضویر تیره می شود). اندازه دیافراگم همچنین بر وضوح عمق میدان موثراست. هرچه اندازه دیافراگم کوچکتر باشد، عمق میدان بزرگتر خواهد بود و تصویری دقیق تر از مناطق دوردست ارائه می دهد.

سرعت شاتر به سرعت باز و بسته شدن شاتر دوربین اشاره دارد و مدت زمان نوردهی را کنترل می کند. سرعت شاتر بر حسب کسری از ثانیه تا دقیقه اندازه گیری می شود. هر چه سرعت شاتربیشتر باشد، تصویر دقیق تر است. علاوه بر این، هرچه سرعت شاتر کمتر باشد، هر حرکتی در تصویر محوتر خواهد بود.

ISO حساسیت سنسور دوربین به نور را کنترل می کند. ISO در گامهایی مانند 100، 200، 400، 800 و غیره اندازه گیری می شود. با افزایش مقدار ISO، حسگر نسبت به نور حساس تر می شود. علاوه بر این، هر چه ISO بالاتر باشد، نویز دیجیتال بیشتری در تصویر وجود خواهد داشت. نویز دیجیتال به صورت دانه دانه درعکس ظاهر می شود.

مسلماً، بسیاری از جنبه های دیگر ازهنرعکاسی وجود دارد که برای به حداکثر رساندن پتانسیل خود درحین عکسبرداری، باید آنها را یاد بگیرید.

انواع عکاسی

درست همانطور که وقتی در حال مطالعه هنر عکاسی هستید همه چیز برای یادگیری وجود دارد، انواع مختلفی از سبکهای عکاسی نیز وجود دارد که می توانید با آنها آشنا شوید.

با توجه به اهداف ما در این مقاله، در اینجا خلاصه‌ای از برخی از سبکها که می‌توانید امتحان کنید، آورده شده است:

عکاسی منظره

عکاسی پرتره

عکاسی حیات وحش

عکاسی خیابانی

عکاسی ماکرو

البته، این لیست کاملی از انواع عکاسی نیست، اما برای شروع مناسب است.

نتیجه گیری

عکاسی بیش از عناصر فنی و هنری که در آن موثرند ، درباره احساسات، عواطف و ایجاد ارتباط با افراد و مکان‌ها است.

معنا عکاسی برای من احتمالاً بسیار شبیه به آن چیزی هست که برای شما معنا دارد، اما در نهایت، تجربیات، نظرات، تعصبات، باورها ی خودمان بر تلقی ما از عکاسی تأثیر می‌گذارند. این همان چیزی است که هنر عکاسی را به چیزی فوق العده عالی تبدیل می کند.

منابع

https://www.bsiminzar.com/a-discussion-about-different-types-of-fine-art-photography/

https://digital-photography-school.com/what-is-fine-art-photography-and-how-to-do-it/

392299