پیشکسوت عکاسی؛ برای وطن کار کنید نه برای ریال!

عکاس پیشکسوت گفت: تلاش کنید کار هایی را بجا بگذارید که به درد جامعه و آینده بخورد.
تصویر پیشکسوت عکاسی؛ برای وطن کار کنید نه برای ریال!

به گزارش سایت خبری پرسون، ظهر امروز _هشتم آذر_ نمایشگاه آثار استاد سیدعبدالله هاشمی نسب نمین افتتاح شد؛ سیدعبدالله هاشمی با بیان اینکه از ۱۶ سالگی عکاسی را شروع کردم، اظهار کرد: روزی پدرم به ما گفت هر کس خوب درس خواند برایش جایزه می‌گیرم، از آن روز سخت تمرین کردم و برنده شدم و فردای آن پدرم یک دوربین کوراک انگلیسی برایم خرید و از آن روز شروع به عکاسی کردم.

وی افزود: ۷۰ سال در ایران عکاسی کردم و از آنجایی که می‌دانستم برای آیندگان کار می‌کنم آن‌ها را به خوبی حفظ کردم.

این عکاس پیشکسوت خطاب به عکاسان جوان تصریح کرد: خواهش می‌کنم برای وطن کار کنید نه برای ریال، از سویی تلاش کنید کارهایی را بجا بگذارید که به درد جامعه و آینده بخورد.

در ادامه میثم ریاحی مدیر مجتمع مطبوعاتی اصفهان نیز با بیان اینکه گاهی مردم علاقه‌مند هستند از پشت صحنه اخبار، عکس‌ها و مستندات مطلع شوند و بدانند چه کسانی آن‌ها را منتشر کرده‌اند، اظهار کرد: در بیشتر مواقع از خبرنگاران و عکاسان خبری که اخبار را منتشر می‌کنند تجلیل نمی‌شود؛ چراکه در اخبار نیستند و دیده نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در عرصه رسانه افرادی هستند که موی سپید کرده و زندگی و عمر خود را در این راه خرج کردند اما کمتر از آن‌ها به‌صورت مفصل تقدیر و تجلیل شده و آثارشان به نمایش گذاشته شده است.

مدیر مجتمع مطبوعاتی اصفهان تصریح کرد: باید از پیشکسوتانی که عمری در حوزه خود مجدانه فعالیت کردند و زحمت کشیدند، با به نمایش گذاشتن آثارشان تقدیر و تجلیل کنیم.

ریاحی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه زمینه کسب تجربه برای جوانانی است که تازه وارد این عرصه شدند چراکه در این نمایشگاه تجربه ۵۰ ساله هنرمند را می‌بینند.

وی در خصوص اهداف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گفت: ابتدا در چنین نمایشگاه‌هایی از سال‌ها خدمت همکاران که حاصل یک عمر تلاش آن‌ها است تجلیل می‌شود، همچنین زمینه‌ای برای انتقال تجربه نسل قدیم به نسل جدید ایجاد شده و آخرین مورد اینکه باعث ایجاد انگیزه در افراد می‌شود.

برای ریال کار نکنید!

مدیر مجتمع مطبوعاتی اصفهان با یادآوری اینکه این سومین نمایشگاهی است که در طول هفت ماه گذشته برگزار شده و ادامه‌دار نیز خواهد بود، اظهار کرد: به عنوان برگزار کننده و خادم دوستان رسانه از افراد دعوت می‌کنیم در این سلسله نمایشگاه‌ها شرکت و آثار خود را به نمایش بگذارند.

این نمایشگاه از هشتم تا شانزدهم آذر ماه مصادف با زادروز استاد هاشمی در مجتمع مطبوعاتی اصفهان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایمنا

560444