پرسون از حقوق های میلیونی شهرداران سابق مناطق تهران گزارش می دهد؛

در معاونت امور مناطق شهرداری تهران چه خبر است؟! / صدها نیروی رسمی با تجربه و بیکار

شهرداری تهران یک نهاد خدمات رسان است اما؛ در دو دهه اخیر این نهاد خدمات رسان به یک نهاد سیاسی تبدیل شده و بسیاری از مدیران ارشد و حتی مدیران میانی این نهاد نیز بر اساس جناح های سیاسی به قدرت می رسند.
تصویر در معاونت امور مناطق شهرداری تهران چه خبر است؟! / صدها نیروی رسمی با تجربه و بیکار

به گزارش سایت خبری پرسون، آن طور که مشخص است برخی از این مدیران ارشد شامل رئیس اداره کل ها، معاونت ها، شهرداران مناطق در ساختمان امور مناطق شهرداری تهران جمع هستند و فقط صبح ها در محل استقرارشان حضور پیدا می کنند و بدون هیچ فعالیتی در انتظار بازنشستگی می نشینند.

پرداخت حقوق برای هیچ فعالیتی

حقوق ماهیانه مناسبی نیز براساس پست و گروه قبلی که داشته با اختلاف 3 تا 4 میلیون تومانی پرداخت می شود، البته پرداخت حقوق در قبال هیچ فعالیتی صورت می گیرد؛ متاسفانه نگاه مدیران ارشد به مدیران میانی سیاسی است و افراد مورد نظر با تفکرات خود را بر سرکار می آورند که این خود افت خدمات رسانی به مردم و پیشرفت کشور است.

یکی از شهرداران سابق تهران که تمایل نداشت نام خود را در این گزارش درج کنیم، گفت: مدیران ارشد شهرداری تهران بعد از اینکه دوره فعالیت شان از سوی مدیران بالا دستی به پایان می رسد، حالا فرقی ندارد که به چه دلیل دوره فعالیت شان به پایان رسیده است، شش ماه دوره تکریم برایشان در نظر گرفته می شود، یعنی نیازی نیست مشغول به کار باشند و برای آنها تمامی مزایایی که در زمان مدیریت شان داشتند از جمله حقوق بالا پرداخت می شود.

وی افزود: بعد از اینکه شش ماه فرد مدیر در شهرداری به پایان رسید آن وقت بستگی به نفوذ و آشناییت آن مدیر با مدیران بالا دستی دارد که یک جایگاه یا پست برای خود دست و پا کند.

این مدیر سابق شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که اگر آن مدیر نتواند پست و مقامی برای خود دست و پا کند چه در انتظارش خواهد بود؟ پاسخ داد: هیچ اتفاقی برای آن مدیر نمی افتد، در معاونت امور مناطق شهرداری تهران می رود و در یک اتاق کوچک و یک صندلی و میز روز کاری اش را سپری می کند.

او ادامه داد: حقوق ماهیانه مناسبی نیز براساس پست و گروه قبلی که داشته با اختلاف 3 تا 4 میلیون تومانی پرداخت می شود، البته پرداخت حقوق در قبال هیچ فعالیتی صورت می گیرد؛ متاسفانه نگاه مدیران ارشد به مدیران میانی سیاسی است و افراد مورد نظر با تفکرات خود را بر سرکار می آورند که این خود افت خدمات رسانی به مردم و پیشرفت کشور است.

مدیران سابق درس عبرت مدیران جدید

برخی از مدیران و شهرداران سابق هستند که از مجموعه دولت در شهرداری ماموریت داشته اند و به همان مکان بازگشتند، اما عده قابل توجهی از مدیران از بدنه شهرداری هستند و در ساختمان امور مناطق شهرداری تهران جمع شده اند و حقوق هر یک از آنها کمتر از 12 میلیون تومان نیست.

خبرنگار ما برای پیگیری از حال یکی دیگر از مدیران شهرداری تهران با وی ارتباط گرفت، وی نیز گفت: مدیران و شهرداران سابق تهران در امور مناطق تهران جمع هستیم و به نوعی در این محل نگه داشته می شویم، متاسفانه سیستم به این شکل با ما رفتار می کند که به جایی که از تجارب و مهارت های ما در دوران مدیریتی مان بهره مند شوند ما را در گوشه ای انداخته است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که معاونت امور مناطق شهرداری تهران مسئول انتخاب شهرداران مناطق است و از سوی دیگر شهرداران قدیمی را در این ساختمان نگهداری می کنند این است که به مدیران جدید بگویند که سرنوشت شما هم در آینده همانند همین مدیران قبلی خواهد شد.

این مقام مسئول سابق افزود: برخی از همکارانم که مدیران ارشد بودند صبح اقدام به کارت زنی در این ساختمان می کنند و از همان در ورودی ساختمان برمی گردند و به فعالیت های شخصی شان می رسند و حتی برخی از آنها شرکت ها عمرانی و خدماتی دارند که پیمانکاران همین شهرداری تهران در مزایده ها هستند، اما آن دسته از مدیرانی که سرمایه ندارند مجبور هستند صبح به این مجموعه بیایند و در گوشه ای در تلفن همراه شان در فضای مجازی سیر کنند.

از وی درباره پرداخت حقوق سوال می کنیم، که در پاسخ گفت: برخی از مدیران و شهرداران سابق هستند که از مجموعه دولت در شهرداری ماموریت داشته اند و به همان مکان بازگشتند، اما عده قابل توجهی از مدیران از بدنه شهرداری هستند و در ساختمان امور مناطق شهرداری تهران جمع شده اند و حقوق هر یک از آنها کمتر از 12 میلیون تومان نیست.

آقای زاکانی فساد همین جاست

علیرضا زاکانی فرد ولایتمدار، انقلابی و فساد ستیز است و این ویژگی وی بر کسی پوشیده نیست، اما پرداخت حقوق های میلیونی به صدها مدیر بدون فعالیت و تحرک خود فساد زایی است و به نوعی از بودجه بیت المال ماهیانه میلیاردها تومان صرف افرادی از سازمان می شود که اجازه داده نمی شود این افراد در سازمان فعالیت داشته باشند.

گزارش از: سیاوش پارسا

391867