امام جمعه شیراز:

شهرداری باید به تعهدات خود عمل کند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: شهرداری باید در اجرای زیرساختی فرهنگی، اجتماعی هنری به ویژه مطالبات مردمی با تمام توان به تعهدات خود عمل کند
تصویر شهرداری باید به تعهدات خود عمل کند

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس که به مناسبت گرامیداشت شهید آوینی وشهدای روحانی در حرم مطهر رضوی افزود: برای رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی که در استان کمتر به آن توجه شده است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید با حوزه هنری انقلاب اسلامی تعامل و همکاری داشته و بستر را به‌سوی رویکرد هنر متعهد دینی فراهم کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره جهانی پیامبر رحمت، شهرداری باید در مطالبات این کنگره همت و تلاش بیشتری از خود نشان دهد، افزود: در نقشه مهندسی فرهنگی در قالب توجه به سبک زندگی اسلامی، توجه به شعار سال از پراکندگی پرهیز و به انسجام واحد دست‌یابیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان داشت: برای رسیدن به مدیریت فرهنگی در جمهوری اسلامی پس از بیان مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت اعضای خبرگان رهبری به سه قسمت تقسیم می‌شود.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در سال ١٣٩٠ نقشه مهندسی فرهنگی و اسناد بالادستی تنظیم ولی سازوکاری برای اجرایی شدن آن در طی 10 سال گذشته وجود نداشت و در مواردی سلیقه‌ای عمل می‌گردید و باید برای برطرف شدن آن سازوکارهای مناسب تدوین شود.

وی خاطر نشان کرد: با وحدت رویه در حوزه فرهنگی به جایگاهی دست‌یافت تا باقدرت نظامی با جهان گفت‌وگو شود و در این راستا هنگامی‌که در مورد امنیت اخلاقی در جامعه صحبت شود و نیز جرمی رخ می‌دهد با کمک نیروی انتظامی و با نگاهی عمیق و ژرف بدون سطحی‌نگری زمینه فعالیت‌های اثرگذار را در جامعه فراهم کنیم.

راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در فارس

استاندار فارس در ادامه این نشست از راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در استان فارس خبر داد و افزود: با اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی و با حضور تمامی سازمان‌های مرتبط به‌ویژه نیروی انتظامی و دادگستری مراکزی که با ناهنجاری روبه‌رو است پلمپ و با آنان برخورد قانونی شود.

محمدهادی ایمانیه در مورد طرح چهارشنبه‌های طلایی افزود: در این طرح باید روش‌های مؤثر برای گسترش حجاب در نسل جوان موردبررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با تصویب تأمین بودجه از سوی شورای فرهنگی عمومی در استان فارس شاهد برگزاری کنگره جهانی محمد (ص) هرسال در استان فارس باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس نیز در ادامه ا ین نشست از برخورد قهری با اصنافی که فرهنگ بی‌حجابی وبد حجابی را ترویج در جامعه ترویج می‌کنند خبر داد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با برخورد قانونی و مغازه‌های آنان پلمپ می‌شوند.

391855