گفت‌وگو با ستاره سریال ساخت ایران ۳

امین حیایی: شاید رضا گلزار به «ساخت ایران» ملحق شود

متن گفت‌وگو با «امین حیایی» ستاره سریال ساخت ایران ۳ را در ادامه می خوانید.
تصویر امین حیایی: شاید رضا گلزار به «ساخت ایران» ملحق شود

به گزارش سایت خبری پرسون، امین حیایی بازیگر محبوب و البته سیمرغ‌دار سینمای ایران است، فیلم‌های او همیشه مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند و مجموعه «ساخت ایران» او نیز که فصل سوم آن حالا از فیلیمو در حال پخش است از همان ابتدا طرفداران را جمع کرده است. او و محمدرضا گلزار که در برهه‌ای یکی از زوج‌های پرطرفدار سینمای ایران محسوب می‌شدند، در فصل‌های قبلی این مجموعه در کنار هم حضور داشتند اما غلام «ساخت ایران» در فصل سوم با مجید صالحی همبازی شده تا تجربه‌ای جدید و متفاوت را با مخاطبان به اشتراک بگذارد. حیایی درگفت‌وگویی مفصل از تجربیات حضور در مجموعه «ساخت ایران»، فصل‌های قبلی این سریال و همبازی شدن با بازیگران جدید گفته است.

شما یکی از اصلی‌ترین بازیگران سه فصل سریال «ساخت ایران» هستید، برخی از دوستانی که به فصل جدید این مجموعه اضافه شدند می‌گویند حضور شما در پیوستن‌شان به این سریال بی تاثیر نبوده، حضور شما چقدر در دور هم جمع کردن این تیم نقش داشته؟

من همه تلاشم را ‌کردم با دوستانی که در فصل اول و دوم شروع کردیم ادامه دهیم، ولی متاسفانه برنامه‌های دوستان با برنامه‌ریزی این مجموعه جور نبود و این فرصت را نداشتیم که در خدمت‌شان باشیم و از همکاری با آنها لذت ببریم. اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فصل سوم این پروژه باید ساخته شود و با مشورت و همفکری با دوستان به نتایج خیلی خوبی رسیدیم و اتفاقات خوبی در انتخاب تیم بازیگران افتاد. حضور مجید صالحی عزیز که در این فصل به ما پیوست اتفاق خوبی بود، حسین امیدی، خانم آناهیتا درگاهی، هومن برق نورد، آقای رضا نیکخواه، آقای سعید امیرسلیمانی عزیز و خیلی از دوستان دیگر در طول سریال نتیجه کارشان را می‌بینید نیز حتما اتفاق‌های خوبی را رقم خواهد زد. امیدوارم که نتیجه تلاش همه ما مورد توجه مردم عزیز قرار بگیرد و سریال را دوست داشته باشند.

امین حیایی: ما چندی پیش با هم قراری داشتیم و با هم درباره کار صحبت کردیم و به رضا گفتم جایت بسیار خالی است. با تعریف‌هایی که من از کار کردم خیلی مایل بود که بیاید و فصل چهارم ساخت ایران را با هم شروع کنیم، انشالله قرار است آقای محسن کیایی و خانم سحر دولتشاهی هم باشند و کار را شروع کنیم. خود آقای گلزار هم مایل بودند همه عوامل فصل دو حضور داشته باشند که دور هم حتما اتفاق جذاب‌تری خواهد افتاد

از همکاری با مجید صالحی و تجربه‌ بازی با او برایمان بگویید.

فصل سوم «ساخت ایران» چهارمین همکاری من با مجید عزیز است که لذت همکاری با او را بردم. ما دو کار طنز با هم کار کردیم اما فیلم سینمایی «برف آخر» که در جشنواره فجر سال ۱۴۰۰ به نمایش درآمد اولین تجربه جدی ما بود که ۲ ماهی را در برف و سرمای واقعی کار کردیم و تجربه سختی هم بود. اما رفاقت و دوستی‌ها کار را برایمان شیرین‌تر و آسان‌تر کرده بود و توانستیم کار را به خوبی به پایان برسانیم. بعد از فیلم «برف آخر» من و مجید صالحی سر این سریال آمدیم که تجربه فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی شده است. شخصیت‌ها همه به خوبی شکل گرفتند و سکانس‌های مشترک‌مان بی‌نظیر شدند. خودمان واقعا هیجان تماشای سریال را داریم. با تماشای این سریال مخاطب تاثیر همراهی یک تیم همدل را می‌بیند، اینکه چطور همه تلاش کردند تا یک کار به بهترین نحو به نتیجه برسد.

فصل‌های قبلی «ساخت ایران» را هر کدام یک کارگردان ساختند، کارگردانی فصل سوم این مجوعه هم به بهمن گودرزی رسیده، از این تجربه متفاوت هم برایمان می‌گویید؟ بهمن گودرزی کارگردان جوانی است که سابقه‌ ساخت کمدی هم دارد، نگرانی از بابت همکاری با این کارگردان داشتید؟

نه نگرانی نداشتم چون با بهمن گودرزی چند سال پیش فیلم سینمایی «شیش و بش» را کار کرده بودم، «ثبت با سند برابر است» هم تجربه مشترک دیگر ما بود. به او کاملا اعتماد داشتم و می‌دانستم نتیجه همکاری ما با هم خوب از آب در می‌آید. بهمن طنز را خوب می‌شناسد و همین شناخت در طول کار به شکل گرفتن طنز صحنه‌ها کمک می‌کند. همه اعضای تیم در این سریال همدلانه کار می‌کردند، نه فقط بازیگران حتی مدیر فیلمبرداری ما آقای گل‌سفیدی کنسه‌‌های خوبی در طول کار می‌دادند که کمک‌کننده بود. متن این فصل متن بسیار جذابی است و داستان جالبی را روایت می کند، همه اینها دست به دست هم داده تا کلیت کار دلچسب شود.

شما به عنوان بازیگر در سه فصل از این سریال حضور داشتید، خود این تجربه چه چالش‌هایی را برایتان به همراه داشت؟ حفظ راکورد یا همکاری با تیم جدید، اینها برایتان چالش‌برانگیز است یا جذاب؟

بحث مهمی که ما در پیش تولید این مجموعه داشتیم بحث فیلمنامه و ارتباطش با فصل‌های قبل و حضور بازیگرانی که در فصل‌های قبل بودند و حالا به دلایلی حضور ندارند بود. تلاش کردیم تا نبود آنها را در داستان توجیه کنیم و علت اینکه نیستند را توضیح دهیم. البته همه اینها در قالب داستان اتفاق افتاد تا اگر فصل بعدی هم خواست ساخته شود و شرایطی برای حضور دوستان بازیکر فصل‌های قبل فراهم شد، جا برای حضورشان باشد و بتوانیم همه را دوباره در کنار هم داشته باشیم. نکته مهم جای خالی دوستان بود، اما به هر حال کار جلو رفت و قبل از اینکه وارد مرحله تولید شویم با فیلمنامه‌نویس و کارگردان و بازیگران اصلی درباره همه این مسائل صحبت کردیم و به قول معروف سنگ‌هایمان را با هم وا کندیم. من در برخی سکانس‌ها در دیالوگ‌هایی که دارم سعی کردم فلش‌بک‌هایی از فصل اول و دوم نیز داشته باشم. به نظرم همه اینها باعث می‌شود تا تماشاگر آن نخ تسبیح را گم نکند و بداند شخصیت‌ها از گذشته‌ای آمدند و حالا به این نقطه رسیدند. در فصل سوم به خانواده غلام می‌پردازیم که باعث خلق لحظات دوست داشتنی شده و مخاطبان در آینده خواهند دید.

دلتان برای محمدرضا گلزار در این فصل تنگ نشده؟

خیلی زیاد، خیلی یادش کردیم و همان اوائل کار هم وقتی با او تماس گرفتم و مطمئن شدم که نمی‌آید به این فکر افتادیم که در داستان هم به نحوی نبودش را گوشزد کنیم و در قصه به دنبالش بگردیم. داستان جالبی هم برایش طراحی شده که علت نبودنش را توضیح می‌دهد. شاید رضا گلزار در انتهای این فصل به ما ملحق شد.

فکر می‌کنید فصل سوم «ساخت ایران» به اندازه دو فصل قبلی جذاب باشد و بتواند مخاطب را جذب کند؟

ما همه تلاش‌مان را کردیم که به همان اندازه جذاب باشد. مسلما هر کاری ویژگی‌های خودش را دارد، ما فصل یک را با یکسری عوامل شروع کردیم که در فصل دو حضور نداشتند، فصل دوم را بازیگران جدید ادامه دادیم، در فصل سه هم همین اتفاق افتاده و برخی از بازیگران حضور ندارند و تعدادی بازیگر جدید هم به کار اضافه شده است. ما در کار کم نگذاشتیم و امیدوارم که نتیجه تلاش‌ و زحمت‌هایمان رضایت خاطر مخاطبان را جلب کند. ما این سریال را در شرایط سختی پیش بردیم، لوکیشن‌های متفاوتی داشتیم که همین فراوانی و تنوع بازیگر دشواری کار را بیشتر می‌کرد اما همه سختی‌ها را با رفاقت و همدلی پشت سر گذاشتیم.

داستان فصل سوم «ساخت ایران» به گونه‌ای هست که اگر مخاطبی فصل یک و دو را ندیده باشد بتواند از قصه سر دربیاورد و نکته‌ای را از دست ندهد یا ادامه قصه به فصل‌های قبلی وابسته است و بیننده حتما باید آنها را نیز تماشا کند؟

مخاطبی که از فصل اول با سریال جلو آمده مسلما شخصیت غلام از یادش نمی‌رود و با این شخصیت و دکتر افشار جم که آقای بهنام تشکر نقشش را بازی کردند خاطره دارند. حضور این دو شخصیت در فصل دوم هم ادامه پیدا کرد و مخاطب هم به آنها عادت کرده است. ما در فصل سوم سعی کردیم در قصه علت نبود برخی شخصیت‌ها را عنوان کنیم تا نکته مبهمی برای تماشاگر باقی نماند. ولی به نظر من بیننده‌ای که از فصل سوم شروع به تماشای سریال می‌کند شخصیت‌ها ممکن است برایش نامفهموم و گنگ باشد و حتی دلیل برخی حرکات و رفتار شخصیت غلام را هم متوجه نشود، اما اگر فصل‌های قبلی را دنبال کند همه سوال‌های ذهنی‌اش برطرف خواهد شد. من سعی کردم ویژگی‌های غلام را در این فصل هم حفظ کنم اما با اینکه هنوز زرنگ بازی‌های خودش را دارد جا افتاده‌تر شده است. غلام در این فصل هم کودک درونش را از دست نداده و آن بازیگوشی را در وجودش دارد.

برای محمدرضا گلزار که گفتید ممکن است در انتهای این فصل به کار بپیوندد پیامی ندارید؟

ما چندی پیش با هم قراری داشتیم و درباره کار صحبت کردیم و به رضا گفتم جایت بسیار خالی است. با تعریف‌هایی که من از کار کردم خیلی مایل بود که بیاید و فصل چهارم را با هم شروع کنیم، انشالله قرار است آقای محسن کیایی و خانم سحر دولتشاهی هم باشند و کار را شروع کنیم. خود آقای گلزار هم مایل بودند همه عوامل فصل دو حضور داشته باشند که دور هم حتما اتفاق جذاب‌تری خواهد افتاد.

همکاری با مجید صالحی برایتان جذاب‌تر بود یا محمدرضا گلزار؟

من کار کردن با همه دوستان و بازیگرانی که تا به حال با آنها کار کردم را دوست دارم و با تک تک شان خاطرات خوش و زیبایی را دارم. من همه کارهایی که در آنها حضور داشتم را دوست دارم و با همه عوامل ارتباط صمیمانه و خوبی داشتم و دارم. همه این عزیزان برای من دوست داشتنی و قابل احترام‌اند. امیدوارم باز هم کارهایی پیش بیاید که بتوانم در خدمت این عزیزان باشم.

یک خاطره از مرحوم عزت‌الله مهرآوران برایمان می‌گویید؟

من آقای مهرآوران را از خیلی قدیم می‌شناختم، سر فیلم «سیب سرخ حوا» در اصفهان با ایشان آشنا شدم و همانجا هم از روحیه طنز ایشان لذت می‌بردم. در این سریال هم خاطرات خوش آن روزها در حال تکرار شدن بود اما متاسفانه عمر ایشان به دنیا نبود و از بین ما رفتند. جایشان بسیار خالی است و ما نیز یادبودی را در سریال برای‌شان در نظر گرفتیم که در آینده خواهید دید. ایشان در میانه کار از بین ما رفتند اما داستان را جوری پیش بردیم که نبودنشان در قصه حس نشود و از طرفی بتوانیم سکانس‌هایی که بازی کردند را نیز داشته باشیم.

امین حیایی: در فصل سوم ساخت ایران سعی کردیم در قصه علت نبود برخی شخصیت‌ها را عنوان کنیم تا نکته مبهمی برای تماشاگر باقی نماند. ولی به نظر من بیننده‌ای که از فصل سوم شروع به تماشای سریال می‌کند شخصیت‌ها ممکن است برایش نامفهموم و گنگ باشد و حتی دلیل برخی حرکات و رفتار شخصیت غلام را هم متوجه نشود

سکانسی هست که در فصل ۳ بازی کردید و خیلی منتظر تماشایش باشید؟

بله سکانس‌های خیلی زیادی هست، نمی‌توانم دقیق بگویم کدام سکانس، فقط می‌گویم سریال را از اول ببینید. من خودم مشتاق بودم تا پخش سریال زودتر شروع شود و تماشا کنم، امیدوارم مخاطبان هم این فصل را دوست داشته باشند.

فکر می‌کنید مخاطب هم به اندازه‌ای که خودتان سریال را دوست دارید از آن لذت ببرد و استقبال کند؟

فکر می‌کنم اینطور باشد، بچه‌ها در پشت‌صحنه چون ما برای فیلمبرداری رج می‌زدیم و کار تکمیل نبود همه کار را دوست داشتند و هر چه جلوتر رفتیم پشت صحنه واقعا قابل کنترل نبود. وقتی دوستان پشت صحنه با شخصیت‌ها بیشتر آشنا شدند تا ما حرف می‌زنیم یا حرکتی می‌کنیم آنها تا ته قصه را می‌خوانند و می‌خندند. خوشبختانه طنزی که شخصیت‌ها باید به وجود می‌آوردند درآمده و این جای امیدواری دارد.

اگر قرار باشد یک شعار تبلیغاتی برای «ساخت ایران ۳» پیشنهاد دهید چه می‌گویید؟

ساخت ایران برای مردم ایران.

و اگر بخواهید مخاطبان را به قانونی دیدن سریال «ساخت ایران ۳» دعوت کنید چه می‌گویید؟

خدا همیشه بالای سر ما هست، دوربین خدا را فراموش نکنید. از شما تقاضا می‌کنم قانونی، انسانی و درست تماشا کنید.

منبع: فیلیمو

391854